فرش 1200 شانه

  • در این محتوا میخواهیم به موضوع فرش طرح برکه بپردازیم و ببینیم که این فرش محبوب و پرفروش دارای چه ویژگی ها و مزایایی است که سبب شده است فروش آن اینقدر افزایش پیدا کند. اگر شما هم به دنبال خرید یک طرح سنتی و زیبا هستید، توصیه می کنیم که این متن را حتما بخوانید.

    بررسی مشخصات فرش طرح برکه

    فرش طرح برکه از سری فرش های ماشینی است که با نقشه های کلاسیک طراحی شده است. نقشه ای که برای پیاده سازی طرح برکه انتخاب شده است، نقشه از طرح های لچک و ترنج است که با هارمونی رنگ و طرح سبب شده است جذابیت آن به شدت بالا برود.

    فرش طرح برکه در انواع مختلفی تولید می شود، اما به طور کلی دارای مشخصات زیر است:

    فرش ماشینی برکه در دو نوع از نظر تعداد شانه بافته می شود. یک نوع فرش 700 شانه که با تراکم 2550 بافته می شود و دارای نرمی و لطافت بالایی است و نوع دیگر آن که در تعداد شانه 1000 به تولید می رسد. فرش ماشینی 1000 شانه طرح برکه دارای تراکم 3000 است و به صورت دستباف گونه به تولید می رسد.

    ضخامت فرش بافته شده در تعداد شانه 700 به چیزی در حدود 11 میلی متر می رسد ولی در تعداد شانه 1000 این عدد حداکثر به 8 میلیمتر خواهد رسید.

    فرش ماشینی برکه کاشان دارای بک ترنج دایره ای شکل می باشد که با یک محیط ساده تر از بقیه نقشه جدا شده است. متن اصلی این فرش ماشینی شلوغ ترین قسمت این فرش است و حاشیه آن بسیار باریک و کوچک است. در چهار گوشه فرش های طرح برکه می توانید طرح لچک را که با استفاده از گل  گلدان طراحی شده است ببینید.

    رنگ بندی های مختلفی برای فرش طرح برکه ماشینی در نظر گرفته شده است. رنگ بندی هایی که می توانید در این فرش مشاهده کنید، عبارتند از: سرمه ای، کرم، گردویی، بنفش، فیروزه ای و غیره.

    در این طرح رنگ بندی، بیشترین قسمتی از این رنگ ها که دیده می شود، در مرکز متن اصلی فرش می باشد که در وسط آن طرح ترنج قرار گرفته است. برای مثال اگر در رنگ بندی فیروزه ای آن دقت داشته باشید، متوجه میشوید که در مرکز فرش بیشترین رنگی که به چشم میخورد، فیروزه ای است و دقیقا در قسمتی قرار دارد که در آن ترنج طراحی شده است.

    فرش ماشینی کاشان طرح برکه با استفاده از هشت رنگ بافته شده است. منظور از هشت رنگ در این فرش ماشینی، 8 رنگ واقعی است و در هر رنگ بندی، رنگ های به کار رفته متفاوت است. برای مثال در رنگ بندی فیروزه ای از رنگ هایی همچون سرمه ای، بادامی، کرم، طلایی، آبی و غیره استفاده شده است.

    برای بافت این فرش ماشینی به صورت 700 شانه و 1000 شانه می توانند از الیاف مختلفی استفاده کنند. اما معروف ترین الیاف که برای نخ خاب فرش ماشینی دستباف گونه طرح برکه کاشان در نظر گرفته می شود، الیاف اکریلیک هیت ست است که هم از نظر کیفیت قابل قبول است و هم اینکه شفافیت و درخشندگی در طرح فرش از خود به جای می گذارد.

    برای بافت این فرش هم در صورتیکه از دستگاه های جدید واندویل بلژیک استفاده شده باشد، قطعا دارای کیفیت قابل قبولی خواهد بود. فرش 1000 شانه برکه با دستگاه HCI و فرش 700 شانه ماشینی طرح برکه با استفاده از دستگاه HCP باید بافته شده باشد تا کیفیت قابل قبول را داشته باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×