دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

راهنمای خرید فرش گرد

آیا می دانید برای خرید فرش گرد چه مواردی مهم هستند؟

راهنمای خرید فرش گرد

در عصر حاضر، انواع و اشکال مختلفی از فرش، بر اساس نیاز مشتریان طراحی و روانه بازار شده‌اند. از آنجا که فرش نقشی بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون و حال و هوای منزل دارد، باید بدانیم که از هر فرش در چه مکانی استفاده کنیم. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید فرش گرد را با شما در میان بگذاریم.

فرش گرد را کجای منزل پهن کنیم؟

شاید این سئوال بسیاری از شما باشد که در چه مکانی می‌توان از فرش گرد استفاده کرد؟ دلیل این سئوال، شکل تازه این فرش است. در ادامه این مطلب به پاسخ این سئوال می‌پردازیم.

راهنمای خرید فرش گرد برای آشپزخانه

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با فرش گرد بدانید، این است که نباید زیر وسایل قرار بگیرد؛ چرا که قرار گرفتن زیر وسایل، علاوه بر آسیب زدن به بافت فرش، سبب دیده نشدن زیبایی آن می‌شود. اولین مکانی که این ویژگی‌ها را در خود دارد، آشپزخانه است. در صورتی که آشپزخانه‌ای کوچک و مربع شکل دارید، می‌توانید از یک فرش گرد برای پوشاندن کف آن استفاده کنید. به طور کلی می‌توان از فرش گرد در فضاهای مربع شکل استفاده کرد.

راهنمای خرید فرش گرد برای اتاق خواب

وسایل زیادی در اتاق خواب وجود دارد که بخش اعظمی از اتاق را پوشش می‌دهند. در چنین مواردی، استفاده از یک فرش مستطیل شکل نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ چراکه بخش زیادی از آن در زیر وسایل پنهان شده و نمی‌تواند زیبایی خود را نشان دهد. به همین دلیل است که ما استفاده از یک فرش گرد را برای اتاق خواب، پیشنهاد می‌کنیم. این فرش می‌تواند به خوبی فضا خالی میان تخت و میز آرایش را پوشش دهد و به زیبایی اتاق بیفزاید.

راهنمای خرید فرش گرد برای جلوی درب ورودی

جالب است بدانید که درب ورودی بسیاری از منازل، مستقیماً به سالن پذیرایی باز می‌شود. در این خانه‌ها راهرویی وجود ندارد تا با استفاده از یک حاشیه آن را پوشش دهید. در چنین مواردی، استفاده از یک فرش گرد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این نوع از فرش به زیبایی می‌تواند فضای ورودی را از سالن پذیرایی جدا کند. هرگز در فضا ورودی از پادری استفاده نکنید؛ چرا که این کار جلوه جذابی به خانه شما نخواهد داد.

حاشیه پذیرایی

در منازل با متراژ بالا، مشاهده می­شود که افراد سراسر فضا را با فرش‌های مستطیلی پوشش می‌دهند؛ اما روش بهتری نیز برای این کار وجود دارد. برای زیبایی بیشتر فضا می‌توانید از فرش‌هایی با اندازه‌ها و اشکال متفاوت استفاده کرده و حاشیه‌ها را با فرشی گرد، پوشش دهید. در روشی دیگر می‌توان از فرشی گرد در مرکز استفاده کرده و مبلمان را اطراف آن چید.

نوشته های مشابه

راهنمای خرید فرش گرد برای اتاق کودک

استفاده از فرش گرد در اتاق کودک، یکی دیگر از انتخاب‌های پیش روی شما است. سعی کنید تا از فرش‌های ضخیم و در عین‌ حال بدون پرز برای اتاق کودک استفاده کنید تا ناخواسته فرزندتان را در معرض مواد حساسیت‌زا قرار ندهید. انتخاب رنگ‌های پاستیلی و روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق کودک باشد؛ چرا که این رنگ‌ها سبب افزایش حس آرامش و امنیت در کودکان می‌شوند.

کاربردهای دیگر فرش گرد

از فرش‌های گرد می‌توان برای جلوی شومینه، میز کنسول، کنار دیوار یا جا کتابی نیز بهره برد. به طور کلی این فرش‌ها در مکان‌های بسیاری قابل استفاده بوده و سبب افزایش زیبایی و آرامش فضا می‌شوند.

جایگاه فرش گرد در دکوراسیون

فرش گرد یکی از فرش‌هایی است که افراد خلاق و هنرمند به سراغ آن می‌روند. این فرش‌ حسی از اشرافیت به فضا می‌افزاید. معمولاً از فرش‌های گرد در دکوراسیون سبک کلاسیک مدرن استفاده می‌کنند. این فرش به تعدیل خطوط ایستا، زاویه‌های تیز در مبلمان و دیگر اشیاء، کمک می­کند و تمام توجه بیننده را به خود جلب خواهد کرد.

روش انتخاب و خرید فرش گرد

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، فرش گرد نقش یک تعدیل کننده­ای را در فضا منزل ایفا می‌کند. اگر پارچه‌ها و طرح‌های به کار رفته در دکوراسیون منزل شما، پر نقش و شلوغ هستند، باید از طرحی ساده‌تر برای فرش گرد خود استفاده کنید. هرگز ترکیب رنگ سیاه با نقش‌های سفید را دست کم نگیرید. این ترکیب از نظر بصری جذابیت زیادی برای بیننده دارد و همین خاصیت را به دیگر لوازم منزل نیز می‌بخشد. انتخاب رنگی غالب برای فرش، یکی دیگر از تکنیک‌های طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. با این کار به جذابیتی متضاد با فضا، دست خواهید یافت.

قبل از انتخاب رنگ فرش گرد، به نقش پارچه مبل، کوسن یا پشتی‌ها، پرده‌ها و کاغذ دیواری اتاق توجه نمایید. سعی کنید تا رنگی متناسب با آن‌ها انتخاب کرده و به هارمونی فضا بیفزایید. در صورتی که به ایجاد تضاد علاقه بیشتری دارید، رنگی را انتخاب کنید که بیشترین جلوه را در فضا خانه‌تان دارد.

راهنمای خرید فرش گرد برای آنکه بدانیم کجای منزل پهن کنیم؟

در این مقاله از دیجی فرش سعی شد تا اطلاعاتی درباره فرش گرد، مکان‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد و روش انتخاب طرح و رنگ آن، در اختیار شما قرار بگیرد. حتماً پیش از خرید فرش ماشینی و خرید فرش کاشان به نوع الیاف، ضخامت و میزان مقاومت آن در برابر رطوبت توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا