انتخاب فرش ماشینیدانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

بهترین فرش ماشینی کاشان کدام است؟ | بررسی بهترین فرش ها از ۴ جنبه

شاید یکی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است، این است که بهترین فرش ماشینی کاشان کدام است؟ حتما شما در هنگامی که میخواهید فرش ماشینی بخرید، به این نکته فکر می کنید که بهترین فرش های موجود در بازار کدام هستند و آیا توانایی خرید آن را دارید یا خیر!

به این علت که فرش نقش زیادی در جذابیت و زیبایی دکوراسیون شما دارد، باید در انتخاب آن وسواس به خرج دهید. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم درباره موضوع بهترین فرش ماشینی کاشان نکاتی را خدمت شما ارائه دهیم که قطعا با مطالعه آن می توانید بهترین فرش های ماشینی را از نظر جنس، رنگ و طرح برای منزل و دکوراسیون آن انتخاب نمایید.

 

معرفی انواع بهترین فرش ماشینی کاشان

بهترین فرش ماشینی کاشان را به صورت دسته بندی شده از جنبه های گوناگون بررسی کردیم که می توانید از آن کمک بگیرید:

 

 

  •       بهترین فرش از نظر شانه و تراکم

بهترین فرش کاشان از نظر شانه و تراکم فرش ۱۵۰۰ شانه ماشینی است. این فرش های ماشینی با تراکم ۴۵۰۰ به تولید می رسند که در دنیا بیشترین تراکم و شانه به شمار می رود. این فرش ها از ظرافت بالایی برخوردار هستند و می توانند در دکوراسیون منزل شما بدرخشند.

 

 

  •       بهترین فرش از نظر کیفیت مواد اولیه

بهتر است بدانید که فرش های ماشینی را با استفاده از الیاف مصنوعی می بافند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که فرش با کدام نوع از الیاف بافته می شود. همچنین حساس ترین قسمت فرش که بیشترین حجم فرش را هم در برگرفته است، نخ خاب است.

بنابراین استفاده از بهترین الیاف در نخ خاب فرش های ماشینی ، موضوعی است که باید صورت بگیرد تا یک فرش با کیفیت داشته باشیم.

الیاف زیادی در صنعت موجود هستند از جمله الیاف بی سی اف، الیاف پلی پروپیلن، الیاف ورجین، الیاف ویسکوز، الیاف پلی استر و الیاف اکریلیک که قابلیت استفاده در نخ خاب فرش را دارند.

اما بهترین الیاف و با کیفیت ترین آنها انواع الیاف اکریلیک هیت ست است. بنابراین بهترین فرش ماشینی از نظر الیاف، فرش ماشینی اکریلیک است.

 

 

  •       بهترین فرش از نظر طرح و رنگ

بهترین طرح فرش ماشینی ( البته از نوع کلاسیک ) را می توان طرح های زیر نام برد:

 

  •       فرش حوض نقره : در این طرح از ترکیب و تلفیق طرح های سنتی استفاده شده است. سبک اصلی طراحی فرش حوض نقره، لچک و ترنج است.

 

  •       فرش طرح باغ بهشت : فرش طرح بهشت، یکی از زیباترین فرش های ماشینی است که می تواند به دکوراسیون شما روح ببخشد. در این طرح از نقش و نگار گل،مرغ های بهشتی و گل های واقعی استفاده شده است.

 

  •       فرش های طرح افشان : فرش ماشینی افشان، یکی دیگر از طرح هایی است که بسیار زیبا و خاص پسند است.

 

 

  •       بهترین فرش از نظر ارزش در برابر قیمت

فرش های ماشینی که در این دسته قرار میگیرند، دو دسته هستند :

۱-     فرش های ماشینی ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ که قیمت آن برای خرید می ارزد. این فرش ها از تراکم بالایی برخوردارند به همین دلیل در طراحی آنها از ظرافت خاصی استفاده شده است.

۲-     فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ که از همه فرش های کلاسیک موجود در بازار ارزان تر هستند. فرش های ۷۰۰ شانه هم نرم و لطیف هستند، هم طرح های متنوع و زیبا دارند، هم تعداد رنگ بالایی دارند و هم اینکه قیمت مناسبی دارند.

 

جمع بندی

با توجه به نکاتی که گفتیم، حال این شما هستید که تصمیم می گیرید که کدام نوع فرش را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید. آیا میخواهید فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه بخرید، یا اینکه قصد دارید کمتر هزینه کنید! همه چیز بر عهده خود شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا