دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

۳ راه از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستشو

بعد از شستشو فرش شاید بوی خوبی ندهد چکنیم؟

۳ راه از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستشو

راههای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستشو: بوی بد در فرش‌های ماشینی یا دستبافت ممکن است به دلایل مختلفی مانند رطوبت یا نم در یکی از قسمت‌های فرش به وجود آی که از مهم‌ترین موارد در ایجاد بوی بد است. از دلایل دیگر هم می‌توان به ریخت غذا روی فرش و ماندگاری آن به مدت طولانی اشاره کرد. بعضی از افراد اولین چیزی که برای رفع بوی بد به ذهنشان می‌رسد شستشوی کامل فرش باشد اما راه‌های زیادی برای نابودی  این بوی نامطبوع وجود دارد. در این مطلب ما قصد داریم روش‌های حذف و نابودی بوی بد فرش را به شما ارائه دهیم. پس اگر با چنین مشکلی روبرو هستید تا انتهای مطلب با دیجی فرش همراه باشید.

بهترین روش برای از بین بردن بوی فرش

همه‌ افراد از لطافت و نرمی فرش اتاق خواب منزل خود لذت می‌برند اما فرش‌ها معمولا زود کثیف می‌شوند و پس از هر بار شسشتو ممکن است دیگر لطافت اولیه را از دست دهد. از آن جایی که فرش قدرت جذب بالایی دارد، بوهای تند ناشی از مواد غذایی، دود سیگار، آلودگی و گرد و غبار را در خود حفظ می‌کنند. چنان چه فرش شما بوی بدی به خود گرفت، لزومی ندارد فرش جدید بخرید یا کامل آن را بشویید. ما در ادامه راهکارهایی به شما می‌گوییم که بتوانید این بوی بد را به سادگی از بین ببرید.

روش اول: استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد

یکی از عمومی‌ترین روش‌ها برای رفع بوی نامطبوع در فرش، استفاده از جوش شیرین است. البته برای این کار شما باید از صبر و حوصله کافی هم برخوردار باشید.

ابتدا میزان زیادی از جوش شیرین را روی قسمتی از فرش که بوی بد دارد بریزید. با استفاده از برس مخصوص فرش یا سایر ابزاری که بتوانید جوش شیرین را به آن نفوذ دهید، روی فرش و جوش شیرین کاملا بکشید. حالا باید ۲۴ ساعت این قسمت از فرش اتاق خواب را به حال خود رها کنید تا جوش شیرین تاثیر خود را بگذارد. پس از گذشت این مدت زمان، با استفاده از جارو دستی یا جارو برقی جوش شیرین خشک را از روی فرش جمع نمایید. با دستمالی که حالت نیمه مرطوب دارد، روی سطح فرش بکشید.

در مرحله بعد باید از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید تا کار را به اتمام برسانید. برای این کار یک قاشق سرکه سفید را با یک لیوان آب حل نمایید و آن را در داخل یک ظرف آبپاش قرار دهید. سپس یک دستمال تمیز بردارید و روی آن را از این محلول آب پاشی نمایید و به آرامی روی سطح فرش آشپزخانه بکشید. در آخر هم با استفاده از یک اسفنج و شامپو فرش محل مورد نظر را بشویید تا تمامی جوش شیرین و سرکه از روی فرش پاک شود و چیزی روی آن باقی نماند.

روش دوم: استفاده از اسطوخودوس برای از بین بردن بوی بد فرش

دومین روشی که برای نابودی بوی نامطبوع فرش به کارگیری می‌شود، استفاده از گیاه خوشبو و معطر اسطوخودوس است. این روش طرفداران زیادی هم دارد. در این روش گیاه مورد نظر همانند یک دئودورانت یا خوشبو کننده برای شما عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

برای این کار نصف لیوان از گل‌های تازه اسطوخودوس را تهیه کنید. در یک هاون برقی بریزید و آن را کامل میکس کنید. سپس با استفاده از هاون دستی یا پشت قاشق روی گل‌ها را با قدرت فشار دهید. عطر آن آزاد می شود. بعد از آن نوبت به این می‌رسد که گل‌ها را با جوش شیرین مخلوط نمایید. برای این کار یک کاسه تقریبا بزرگ تهیه کنید. گل‌هایی که خرد شده‌اند را با یک پیمانه جوش شیرین هم بزنید. سپس روی آن نقطه از فرش که بوی بد به خود دارد، مخلوط را با دست یا اسپری روی آن بکشید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

میزانی گلی که در این روش شما به آن نیاز دارید، به این بستگی دارد که چه مقدار از سطح فرش شما بوی نامطبوع دارد. با توجه به آن می‌توانید حجم اسطوخودوس را کم یا زیاد کنید. پس از آن که ۳۰ دقیقه به اتمام رسید، روی فرش را به خوبی جارو برقی بکشید. در این روش جوش شیرین باعث می‌شود که بوی بد از بین رود. عطر اسطوخودوس سبب خوشبویی فضا و فرش اتاق کودک شود.

روش سوم: استفاده از بوراکس برای رفع بوی بد فرش

سومین روشی که معمولا برای رفع بوی بد فرش آشپزخانه به کار می‌رود، استفاده از بوراکس است. بوراکس یک نوع نمک قلیایی است. این ماده عملیات بو زدایی از فرش را به نحوی بسیار خوب و به تنهایی انجام می‌دهد. بوراکس ماده‌ای غیر سمی است و شما می‌توانید در فروشگاه‌ها و سوپری‌ها آن را بیابید. از نمک قلیایی برای نظافت و از بین بردن بسیاری از آلودگی‌ها در خانه استفاده می‌کنند.

برای این کار ابتدا ماده بوراکس را روی آن سطح از فرش اتاق کودک که بوی نامطبوع دارد، بپاشید. ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. بعد از گذشت این مدت زمان با استفاده از جاروبرقی، قسمت آغشته به بوراکس را کاملا تمیز نمایید. بوراکس به تنهایی می‌تواند آلودگی را پاک کند. البته بوی بد را از بین ببرد و دیگر نیازی به استفاده از سایر مواد نباشد. اما اگر مایل باشید می‌توانید برای خوشبو کردن فضا و فرش، گل اسطوخودوس را هم به بوراکس اضافه کنید.

راههای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستشو کدامند؟

سه راه پرکاربرد و بسیار عالی برای نابودی بوی بد فرش اتاق خواب به دلیل شستشو یا ریخته شدن مواد غذایی را به شما ارائه دادیم. تمامی راه حل‌هایی که بیان شد نتیجه رضایتمندی را به شما خواهد داد. اگر اطرافیان شما هم با این مشکل روبرو هستند، این مطلب را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا