انتخاب فرش ماشینی

آیا فرش گرد برای خانه شما مناسب است؟

برای خانه خودتان فرش گرد انتخاب می کنید؟

آیا فرش گرد برای خانه شما مناسب است؟

آیا فرش گرد برای خانه شما مناسب است؟ پهن کردن فرش گرد ایده‌ای جذاب و زیبا می‌باشد که امروزه بسیاری از افراد به آن روی می‌آورند. ما می‌توانیم با استفاده از این فرش، فضایی منحصر به فرد و حالت اشرافی را برای خانه خود به ارمغان بیاوریم. ممکن است شما هم  تاکنون از فرش‌هایی در منازل‌تان استفاده کرده‌اید که چهارضلعی بودند. شاید بد نباشد شما هم فرش گرد را هم امتحان کنید. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را ذکر کنیم تا بتوانید این فرش را نیز در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. با دیجی فرش همراه باشید تا به ذکر کاربرد فرش گرد در جای جای خانه بپردازیم.

فرش گرد و نقش آن در ایجاد دکوراسیون جذاب

فرش گرد در عین حال که حالت اشرافی دارد، مدرن هم هست و از سبک کلاسیک محسوب می‌شود. این فرش، به گونه‌ای است که منحنی فرش، زاویه‌های تیز مبلمان و… را متعادل می‌کند و همچون ستاره‌ای در کف اتاق  نمایان می شود. استفاده از این فرش، خشکی و سنگینی فضا را رفع می‌کند.

 چگونه یگ فرش گرد را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که زیبایی منزل به وسایل و مبلمان و دکور موجود مربوط می‌شود، در هنگام انتخاب فرش گرد باید به وسایل اتاق توجه کنید. باید بر اساس آنها دست به انتخاب فرش گرد بزنید. پارچه مبل، کوسن مبل، کاغذ دیواری و… در انتخاب فرش تاثیر دارد و ما باید متناسب با رنگ زمینه آنها، فرش گرد را انتخاب نمایید.

 اگر دوست دارید  که تنوع بیشتری ایجاد کنید می‌توانید رنگی که بیشتر از همه به چشم می‌آید را ملاک قرار دهید.  اگر پارچه‌­های مورد استفاده در دکور خانه شما شلوغ است می‌توانید برای تعدیل آن از فرش گردی که طرح‌های خلوت‌تری دارد استفاده کنید. حتی می‌توان رنگ سیاه با نقش مایه سفید را برگزید و حالت لوکس به فضای مورد نظر بخشید.

فرش گرد چگونه می‌ تواند در تقسیم فضای اتاق موثر باشد؟

برخی از افراد با استفاده از فرش گرد، فضای مختلفی را در یک اتاق پذیرایی، خواب یا آشپزخانه ایجاد می‌کنند. با استفاده از این فرش برای تقسیم فضای اتاق، خطای دید ایجاد می‌شود و گویی که اتاق به چند قسمت تقسیم شده ‌است. در واقع با قرار دادن فرش گرد، فضای خالی در اتاق به وجود می‌آید و قسمت‌های مختلف از دیگری جدا نشان داده  می‌شوند.

فرش گرد، فرشی مناسب برای راهرو

از آنجا که راهروی منازل،  قسمت باریک خانه است حس خشکی را به فرد منتقل می‌کند. برای اینکه سنگینی فضا را از این حالت در بیاوریم می‌توانیم از فرش گرد استفاده کنیم  و فضا را آرام‌تر و گرم‌تر نشان دهیم. ما می‌توانیم با انتخاب فرش گرد  با رنگی چشمگیر، ترکیبی خاصی را در خانه رقم بزنیم.

فرش گرد مناسب برای آشپزخانه و میز ناهارخوری

همان‌گونه که ذکر کردیم فرش گرد می‌تواند برای قسمت‌های مختلف، کاربرد داشته باشد.  ما می‌توانیم فرش گرد را در طرح، رنگ و  ابعاد و اندازه‌های گوناگون خریداری کنیم. یکی از قسمت‌هایی که می‌توانیم از این فرش استفاده کنیم، در آشپزخانه و در زیر میز ناهارخوری می‌باشد. البته باید در انتخاب اندازه آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا در هنگام عقب کشیدن صندلی، پایه‌های صندلی از فرش خارج نشود و صندلی لغزش پیدا نکند. توجه به این نکته سبب می‌شود که بر زیبایی محیط نیز تاثیر مثبت داشته ‌باشد.

فرش گرد در کجا جلوه بهتری دارد؟

فرش گرد در هر جای خانه که قرار بگیرد، زیبایی محیط را دو چندان می‌کند. اما این فرش در کجا بهتر دیده می‌شود؟ فرش گرد می‌تواند در جلوی در ورودی، جلوی شومینه، جلوی مبلمان و… قرار بگیرد. در پذیرایی نیز می‌توان از این فرش استفاده کرد. چون فضای پذیرایی از جاهای دیگر خانه بزرگ‌تر است، بهترین قسمتی که فرش گرد می‌تواند در پذیرایی  نمایان شود، مرکز اتاق است. البته باید عرض کنیم برای این قسمت خانه باید فرش گرد بزرگ‌ خریداری کنید تا وضوح بیشتری داشته باشد و در میان مبلمان و وسایل دیگر محو و گم نشود.

ابعاد فرش گرد 

امروزه انواع فرش گرد را در بازار مشاهده می‌کنیم که هم به صورت دستباف و هم به صورت ماشینی تولید می‌شوند. در هنگام انتخاب آنها باید به متراژ اتاق توجه کنیم. با توجه به آن، فرش گرد را کمی کوچکتر از اندازه متراژ اتاق انتخاب کنیم. ابعاد فرش گرد نیز متفاوت می‌باشد. ما می‌توانیم به راحتی متناسب با فضای مورد نظر دست به انتخاب آنها بزنیم.

انواع فرش گرد که برای خانه شما مناسب است

فرش گرد علاوه بر اینکه در انواع دستباف و ماشینی می‌باشند در سبک‌های کلاسیک و سنتی و مدرن جای می‌گیرند. فرش گرد کلاسیک، مناسب دکوراسیون سنتی است و اگر به خوبی چیده شود، به زیبایی محیط کمک می‌کند. این فرش‌ها، نقشه‌های پرکار و کلاسیک دارند و در بافت آنها تعداد رنگ‌های بیشتری خودنمایی می‌کند. فرش مدرن برای دکوراسیون جدید مناسب می‌باشد. استفاده از فرش گرد مدرن سبب می‌شود، فضا گرم و صمیمی نشان داده شود. این فرش‌ها ساده هستند و در بافت آنها از تعداد رنگ‌های کمتری استفاده می‌شود.

 فرش گرد برای خانه شما

امروزه نسل جوان و تنوع طلب ما  تنها  فرش چهار ضلعی را برای خانه خود انتخاب نمی­کنند. در کنار آن از فرش‌های گرد هم استقبال می‌کند. آنها ‌از فرش‌های گرد در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌کنند و جلوه‌ای بی‌نظیر به دکوراسیون خانه خود می‌دهند. اگر شما هم تمایل دارید فضای خانه خود را آرام‌تر و دلپذیرتر کنید، توصیه می‌کنیم با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، فرش گرد را در دکوراسیون خانه خود بگنجانید و از دیدن فضای آرام‌بخش منزل، لذت ببرید. در ادامه مقاله اصول انتخاب فرش برای فضاهای مختلف منزل را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا