انتخاب فرش ماشینی

انتخاب فرش ماشینی طرح سنتی

هر کالایی ممکن است از نظر ظاهری دارای تنوعی باشد. فرش هم از آن دسته محصولاتی است که جنبه ظاهری آن بیشتر به چشم میخورد و خیلی ها دغدغه ظاهر فرش خود را هم دارند. فرش ماشینی دارای دو دسته طرح کلی مدرن و سنتی است که در این محتوا میخواهیم به موضوع انتخاب فرش ماشینی طرح سنتی بپردازیم که می توانید با ما همراه شوید.

فرش های ماشینی در ایران در ابتدا با طرح های مشابه فرش دستباف تولید می شدند، چرا که مردم به فرش های دستباف علاقه وافری داشتند و تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود، باید از الگویی خاص پیروی می کردند تا مردم بتوانند به راحتی به انتخاب فرش ماشینی طرح سنتی بپردازند.

تا اینکه رفته رفته سلیقه مردم به سمت سبک های مدرن هم سوق پیدا کرد. یعنی در کنار فرش های سنتی، فرش های ماشینی طرح فانتزی و مدرن هم تولید می شدند.

حالا در این مطلب میخواهیم اطلاعاتی درباره انتخاب فرش ماشینی طرح سنتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید راحت تر خرید خود را انجام دهید. انواع فرش ماشینی دارای طرح های مختلفی هستند که بهتر است با هر سبک آنها آشنا شوید تا در بازار برای خرید فرش سردرگم نباشید.

راهنمای کامل انتخاب فرش ماشینی طرح سنتی

فرش ماشینی طرح سنتی در چندین سبک تولید می شود که میخواهیم به معرفی آنها بپردازیم:

  • فرش ماشینی طرح سنتی لچک و ترنج

یکی از محبوب ترین فرش های ماشینی که بر اساس فرش های دستباف ایرانی تولید می شود، فرش لچک و ترنج است. در فرش لچک و ترنج یک طرح بزرگ در مرکز فرش قرار می گیرد و در چهار گوشه آن هم به صورت قرینه و به شکل مثلث طرح هایی وجود دارد که به نام طرح لچک معروف است. این سبک طراحی هیچ وقت قدیمی نمی شود.

  • فرش ماشینی سنتی طرح افشان

یکسری از فرش های ماشینی هستند که کاملا مشابه فرش های لچک و ترنج بافته می شوند ولی در آنها نقش ترنج در مرکز و لچک در کنار حاشیه فرش به چشم نمیخورد. به این فرش های ماشینی، فرش طرح افشان گفته می شود. در فرش های دستباف به آنها فرش شاهانه هم می گویند.

  • فرش ماشینی سنتی طرح خشتی

فرش های ماشینی که به صورت شطرنجی و دارای چندین خشت ( مربع ) دیده می شود که هر کدام از خشت ها دارای یک طرح متفاوتی هستند. این فرش های ماشینی هم محبوب و دوست داشتنی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا