دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

شستشوی فرش اکریلیک با راهکارهای ساده و خانگی

هر چند وقت یکبار برای اینکه غبار از نقش و نگار های فرش ماشینی برداریم، به این فکر می افتیم که فرش خود را بشوییم و آن را نو کنیم. شستشوی فرش اکریلیک موضوعی است که برای شما آماده کرده ایم تا بتوانیم در این غبار زدایی شریک شما شویم. و اما چند سوال از شما:

آیا می دانید شستشوی فرش اکریلیک دارای قوانین خاص خودش است؟ آیا می دانید که باید چه نکاتی را در هنگام شستشوی فرش های ماشینی اکریلیک رعایت کنید؟ چرا باید فرش های اکریلیک طبق قوانین و اصول شسته شوند؟

در ادامه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

مقدمه ای برای شستشوی فرش اکریلیک

 

فرش های ماشینی موجود در بازار با استفاده از الیاف مصنوعی بافته می شوند. این دقیقا برعکس بافت فرش های دستباف است که در تولید آنها از نخ های طبیعی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

به همین منظور شستشوی فرش ماشینی با فرش دستباف به خاطر متفاوت بودن الیافی که در بر دارند، متفاوت خواهد بود.

الیاف مختلفی هستند که برای تولید فرش های ماشینی به کار میروند از جمله : الیاف پلی استر، الیاف اکریلیک، الیاف ویسکوز، الیاف بی سی اف، الیاف ورجین و غیره که هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند ولی بهترین نوع نخ برای استفاده در بافت نخ خاب فرش های ماشینی، الیاف اکریلیک هیت ست می باشد.

البته ممکن است الیاف اکریلیک به کار رفته در فرش های ماشینی دارای ناخالصی باشند که در این صورت با الیافی همچون پلی استر، بی سی اف، پلی پروپیلن و ویسکوز ممکن است ترکیب شده باشند.

این کار سبب می شود که کیفیت فرش های ماشینی شما کاهش یابد و در نتیجه فرش هایی که دارید کمتر برای شما ماندگاری خواهند داشت.

بهترین فرش، فرش اکریلیک هیت ست است. برای اینکه تشخیص دهید فرشتان تماما اکریلیک است باید به ظاهر آن دقت داشته باشید:

  •       فرش های تمام اکریلیک پرزدهی بسیار پایینی دارند.
  •       نخ خاب فرش های اکریلیک دارای سر های سوزنی شکل هستند.

 

نکات شستشوی فرش اکریلیک

 

هر فرشی دارای یک سری نکاتی است و باید با توجه به بافتی که دارد، شستشوی آن انجام شود. قطعا الیاف اکریلیک هیت ست هم دارای حساسیت های خاص خودش است و باید ها و نباید هایی در این زمینه وجود دارند که شما با رعایت آنها می توانید فرش خود را سالم تر و تمیزتر بشویید.

  •       از این شوینده ها استفاده نکنید!

برخی افراد هستند که برای شستن فرش خود از تاید دستی استفاده می کنند. استفاده از پودر های دستی شاید به شما کمک کند که کثیفی های فرش را از بین ببرید، اما در نهایت سبب زردی بافت فرش ماشینی اکریلیک شما خواهد شد.

همچنین در شستشوی فرش اکریلیک نباید از پودر دستی قالیشویی استفاده نمود، چرا که سبب سفتی و خشک فرش ها خواهند شد.

بهترین شوینده ای که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، شوینده های صنعتی قالیشویی است که برای شستشوی فرش ها ساخته شده اند.

  •       فرش را از یک طرف بشویید!

اگر میخواهید فرش ماشینی خود را بشویید، بهتر است که جهت شستشو به یک طرف باشد. این کار به شما کمک می کند که خاب سالم تری از فرش باقی بماند.

  •       از تجهیزات مناسب برای شستشوی فرش استفاده کنید!

استفاده از ابزار آلات و وسایلی که سخت و خشن هستند، قطعا باعث آسیب به بافت فرش شما می شود. شما باید از ابزارهای مخصوص قالیشویی بهره ببرید. استفاده از فرچه های سخت که بسیار رایج است، ظرافت فرش شما را از بین می برد.

  •       به قالیشویی های معتبر اعتماد کنید!

قالیشویی های معتبر را پیدا کنید، آنها با بهترین تجهیزات و بهترین شوینده ها فرش های ماشینی اکریلیک را برای شما شستشو می دهند و از این نظر خیالتان راحت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا