انتخاب فرش ماشینی

عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی

عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی چیست؟ چه مواردی باعث افزایش قیمت فرش می شوند؟ آیا قیمت فرش ارزان می شود؟ چه فرش هایی را می توان ارزان تر ولی با همان کیفیت خرید؟ در این مطلب میخواهیم به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها دنبال بفرمایید. ما در مجله اینترنتی دیجی فرش سعی بر این داریم که تمامی اطلاعاتی که برای فرش و فرش ماشینی نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

قیمت هر محصول یک مقوله ای است که تعیین می کند ارزش آن محصول چقدر است. فرش ماشینی یک محصول با ارزش و گرانبها است، چرا که چندین مرحله وجود دارد تا یک فرش ماشینی تولید شود. همچنین فرش قیمت بالایی هم دارد و همیشه جزء کالاهای لوکس و خاص بوده است. عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، باعث اختلاف در قیمت فرش ها خواهند شد.

این عوامل می تواند گاها حاشیه ای باشد و گاها هم تحت تاثیر بازار مالی و بعضی اوقات هم بر اساس گران شدن مواد اولیه و نیروی کار! در این مطلب میخواهیم به همه عوامل موثر بر قیمت فرش بپردازیم، چه حاشیه ای و چه واقعی!

عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی چیست؟

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند بر کاهش قیمت یا افزایش قیمت فرش تاثیر بگذارند. از جمله عوامل موثر بر قیمت فرش عبارتند از:

  • قیمت مواد اولیه

فرش ماشینی با استفاده از مواد اولیه ای مثل نخ و رنگ تولید می شود. بنابراین هر چه قیمت مواد اولیه افزایش یابد سبب می شود قیمت فرش ماشینی هم افزایش یابد. همچنین اکثرا مواد اولیه فرش ماشینی از خارج از کشور وارد می شوند و باید بدانید که هر چه قیمت ارز و دلار و یورو افزایش یابد، قیمت مواد اولیه هم افزایش خواهد یافت و فرش گران خواهد شد.

  • تعداد شانه و تراکم

هر چه که تعداد شانه و تراکم افزایش یابد، باید در فرش ماشینی از نخ های ظریف تر و بیشتری استفاده شود، در نتیجه قیمت فرش هم افزایش خواهد یافت.

  • دستگاه بافنده فرش ماشینی

دستگاه فرش ماشینی هر چه با کیفیت تر و جدید تر باشد و بتواند فرش را با تراکم و ظرافت بالاتری ببافد، قیمت فرش ماشینی را افزایش خواهد داد.

  • قیمت دلار

قیمت دلار به خاطر ایجاد بار روانی که دارد، سبب افزایش قیمت هر کالایی از جمله فرش خواهد شد. همچنین قیمت دلار باعث بالارفتن قیمت مواد اولیه نیز می شود که به آن اشاره کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا