انتخاب فرش ماشینی

فرش ماشینی لاکی

در این مطلب میخواهیم در مورد فرش ماشینی لاکی صحبت کنیم و در این زمینه توضحیاتی را خدمتتان ارائه دهیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فرش های ماشینی دارای انواع مختلفی هستند. فرش ماشینی از نظر موارد گوناگون به دسته بندی های مختلف تقسیم بندی می شود و یکی از این تقسیم بندی ها که می توان به آن اشاره کرد، تقسیم بندی از نظر رنگ در فرش ماشینی است. با توجه به اینکه الگوی طراحی فرش های ماشینی سنتی، فرش های دستباف هستند، می توان گفت که برخی از رنگ بندی های محبوب فرش دستباف هم به عنوان الگو در فرش های ماشینی به کار می روند، مثل فرش ماشینی لاکی.

رنگ لاکی یا قرمز یکی از محبوب ترین رنگ بندی های فرش ماشینی است که هر ساله فروش زیادی دارد و هیچوفت قدیمی نمی شود.

انواع فرش ماشینی لاکی

حالا با هم میخواهیم به انواع فرش لاکی ماشینی بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

  • فرش ماشینی ۵۰۰ شانه لاکی

یکی از قدیمی ترین انواع فرش ماشینی، فرش های ۵۰۰ شانه است. این فرش با تراکم ۱۰۰۰ تولید می شود و هم اکنون به عنوان نوعی از فرش های ارزان در بازار موجود است. یکی از رنگبندی های پر استفاده و پر تیراژ در بین فرش های ماشینی ۵۰۰ شانه، رنگبندی لاکی است.

  • فرش ماشینی ۷۰۰ شانه لاکی

فرش ۷۰۰ شانه هم اکنون با تراکم ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۲۱۰۰ در بازار موجود است. در اوایل تولید فرش ۷۰۰ شانه، مردم اقبال کمتری به خرید فرش های ماشینی لاکی داشتند. تا اینکه در سال های اخیر، با توجه به استقبال مردم از انواع فرش لاکی ماشینی، تولیدات این نوع فرش هم در رنگ های قرمز و لاکی افزایش یافت. در واقع دلیل اصلی مردم برای خرید فرش های لاکی، زنده کردن دوباره دکوراسیون های ایرانی اصیل بود.

  • فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه لاکی

فرش های ۱۲۰۰ شانه هم اکنون به عنوان یکی از ظریف ترین فرش های ماشینی به شمار می روند. این فرش ها با نام فرش های دستباف گونه هم شناخته می شوند. انواع طرح های مشابه دستباف در این دسته بندی دیده می شود. البته رنگبندی های لاکی و قرمز از محبوب ترین رنگبندی های موجود در محصولات ۱۲۰۰ شانه دستباف گونه هستند.

اگر به فرش ماشینی لاکی علاقه مند هستید، توجه داشته باشید که فرش های لاکی عموما به انواع دکوراسیون می آیند و شما می توانید بدون مشکل این فرش ها را خریداری کنید. هر چه تعداد شانه و تراکم فرش لاکی بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر و در عوض طرح های ظریف تری تحویل می گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا