دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

همه چیز در مورد فرش های گل برجسته

فرش های گل برجسته یکی از فرش های ماشینی پرفروش و پر تیراژ در کارخانه های فرش ماشینی کاشان است که شما می توانید درباره آن در این مقاله بیشتر بخوانید. ما در این مطلب سعی کردیم کمی اطلاعات مفید و مختصر درباره فرش های برجسته خدمت شما ارائه کنیم که می تواند شما را برای خرید این نوع از فرش های ماشینی راهنمایی کند.

درباره فرش های گل برجسته بیشتر بدانید!

اگر مشتاق هستید که از انواع فرش های برجسته خرید کنید، توصیه می کنیم حتما قبل از هرگونه اقدام به خرید، با ساختار این فرش و مزایا و معایب آشنا شوید. اینگونه با خیالی راحت تر اقدام به خرید فرش خواهید کرد.

  • نحوه تولید فرش گل برجسته

تولید فرش ماشینی گل برجسته مشابه فرش های معمولی غیر برجسته صورت می گیرد. اما در مواد اولیه فرش های ماشینی برجسته باید از نخ هایی به نام نخ هایبالک استفاده شود. بعد از تولید فرش ماشینی، در مراحل بعد، به نخ های هایبالک حرارت می دهند و چون خاصیت جمع شوندگی در برابر گرما در این نخ ها دیده می شود، برخی از قسمت های فرش به صورت فرو رفته دیده می شوند و اینگونه فرش های گل برجسته تولید می شوند.

  • مزایای فرش گل برجسته

قطعا فرش گل برجسته به خاطر ظاهر خاصی که دارد، دارای مزیت ها و معایبی خواهد بود. مزایایی که فرش های گل برجسته دارند، عبارتند از:

  • زیبایی بیشتر

فرش های برجسته دارای ظاهری پر جلوه تر و درخشان تر هستند و به همین دلیل زیبایی آنها چندین برابر فرش های معمولی می شود.

  • استحکام و مقاومت بیشتر

فرش های ماشینی گل برجسته به این خاطر که در بافت آنها از نخ های با کیفیت هایبالک استفاده می شود، دارای مقاومت بیشتری هستند و به همین دلیل سال های سال بدون مشکل باقی می مانند.

نوشته های مشابه
  • معایب فرش گل برجسته

بعد از اینکه به مزایای فرش گل برجسته پرداختیم، حالا بهتر است که از معایب فرش گل برجسته هم رونمایی کنیم:

  • تمیزکردن سخت تر

به خاطر قسمت های غیرهمسطح جارو زدن و تمیز کردن فرش های برجسته سخت است و این یکی از معایب فرش ماشینی گل برجسته به شمار می رود که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم کرده اند.

  • شستشوی سخت تر

شستشوی فرش های برجسته سخت تر از فرش های معمولی است و این مورد را هم می توان دومین مورد از معایب فرش گل برجسته دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا