دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

قیمت فرش ماشینی ریزبافت در بازار چند است؟

هر وقت بخواهیم چیزی بخریم، مخصوصا وقتی که قیمت یک محصول بالا است، چندین فروشگاه مختلف م گردیم و از قیمت آن محصول پرس و جو می کنیم. این کار سبب می شود قیمت حدودی آن محصول را تا حدی بتوانیم برانداز کنیم. فرش ها هم جزء کالاهای گرانقیمت به شمار می روند و بنابراین هرکس که بخواهد اقدام به خرید فرش کند، باید تا حدودی بتواند به قیمت آنها مسلط باشد. بنابراین ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی در مورد قیمت فرش ماشینی ریزبافت قرار داده ایم تا در این زمینه شما را راهنمایی کنیم.

فرش های دستباف به این علت که ریز بافت و ظریف هستند و همچنین هنر دست می باشند، مورد توجه همه جهانیان قرار گرفته اند، از آمریکا و کانادا گرفته تا چین و ژاپن، در کشور خودمان هم که مردم عاشق فرش هستند، بماند. به همین خاطر برخی ها که توانایی خرید فرش دستباف ندارند، به دنبال فرش های ماشینی ریزبافت هستند تا در عوض اگر فرش دستباف ندارند، فرشی در حد و اندازه های فرش دستباف برای دکوراسیون خود تهیه کنند. برای همین خیلی ها به دنبال قیمت فرش ماشینی ریزبافت هستند.

خب اگر شما هم به دنبال این هستید که با قیمت های فرش ماشینی دستباف گونه و ریزبافت آشنا شوید، توصیه می کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی نمایید.

بررسی عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی ریزبافت

برخی از عوامل هستند که در قیمت یک فرش ماشینی تاثیر گذار هستند و شما باید با آنها آشنا شوید. این کار سبب می شود بتوانید قیمت حدودی فرش ها را تعیین کنید و قطعا به کمک شما خواهد آمد. و اما مولفه های تاثیر گذار در قیمت فرش ماشینی عبارتند از:

  •       تعداد شانه و تراکم

تعداد شانه و تراکم یکی از مشخصه های بارز هر فرش ماشینی است. این دو مولفه در صورتی که تغییر یابند، قطعا قیمت فرش هم تغییر پیدا خواهد کرد. هر چه فرش ماشینی مورد نظر ما با شانه و تراکم بالاتر بافته شده باشد، دارای قیمت بالاتری خواهد بود. شانه و تراکم یکی از مولفه هایی است که با افزایش آن، ظرافت و ریزبافتی فرش هم رو به فزونی خواهد گذاشت.

  •       ابعاد فرش

ابعاد هر محصول می تواند تعیین کننده قیمت آن باشد، چرا که با تغییر کردن ابعاد، حجم مواد اولیه به کار رفته برای تولید فرش، تغییر خواهد کرد. پس هر چه فرش ماشینی مورد نظر دارای ابعاد بزرگتری باشد، دارای قیمت بیشتری خواهد بود. همچنین برخی از فرش ها دارای ابعاد سفارشی هستند. ابعاد سفارشی به این خاطر که دارای طراحی ویژه ای هستند، دارای قیمت بیشتری نسبت به ابعاد استاندارد خواهد بود.

نوشته های مشابه
  •       کیفیت و مواد اولیه فرش

در قیمت فرش ماشینی ریزبافت ، اینکه چه نخی در فرش به کار رفته باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نخ خاب فرش به این علت که ۷۰ درصد حجم فرش را تشکیل می دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل شما باید بدانید که نخ خاب در بین همه نخ ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. الیاف اکریلیک و اکریلیک ترک بهترین و گرانترین نخ های موجود برای تولید فرش های ماشینی ریز بافت هستند.

آشنایی با حدود قیمت فرش ماشینی ریزبافت

شما را با حدود قیمت برخی از فرش های ماشینی آشنا می کنیم:

  •       فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ یکی از انواع فرش های ریزبافتی که برای خرید آن باید تقریبا ۴ میلیون و پانصد هزار تومان حداقل هزینه کنید.
  •       فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ را می توانید با حداقل ۵ میلیون تومان خریداری نمایید.
  •       فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه که گرانترین فرش ماشینی ریزبافت به شمار می رود، برای شما حداقل بالای ۶ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

قیمت های بیان شده بر اساس یک تخته فرش ۱۲ متری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا