انتخاب فرش ماشینی

چگونه بهترین فرش را برای اتاق خواب کودک خود انتخاب کنیم؟

اگر برای انتخاب فرش اتاق کودک خود تردید دارید این مقاله را بخوانید

چگونه بهترین فرش را برای اتاق خواب کودک خود انتخاب کنیم؟

انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک، کاری بسیار سخت و دشوار است؛ چرا که فرش‌ها به اتاق روح تازه‌ای را می‌بخشند. فرش‌ها در قالب‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و نقش‌های مختلفی وجود دارند که این امر موجب می‌شود تا انتخاب فرش برای اتاق کودک بسیار دشوار شود. در ادامه به نکته‌ها و راهکارهایی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توان بهترین فرش را برای اتاق خواب کودک خود، انتخاب کنیم.

اولین روش در انتخاب فرش اتاق کودک

شکل و اندازه مناسب فرش

برای قدم اول، ساده‌ترین کار جهت انتخاب فرش اتاق کودک خود، انتخاب شکل و اندازه مناسب است. در ابتدا شما باید محلی را که می‌خواهید فرش پهن کنید را اندازه‌گیری نمایید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید. در مورد شکل فرش شما می‌توانید یک فرش به صورت مستطیلی انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند یک انتخاب منطقی باشد؛ همچنین شما می‌توانید فرشی به شکل گرد نیز انتخاب کنید.

دومین روش در انتخاب فرش اتاق کودک

انتخاب مدل و طرح مناسب

انتخاب مدل و طرح فرش برای اتاق کودکان یک کار بسیار سخت است. اما شما با در نظر گرفتن نکته‌های مختلفی می‌توانید یک انتخاب مناسب و عالی داشته باشید. اتاق فرزند اتاقی است که کودکان بیشتر وقت خود را در آن صرف می‌کنند. پس فرش انتخابی برای اتاق کودکتان را بر اساس ترجیحات فرزند خود در نظر داشته باشید. برای مثال برخی از کودکان فرش‌هایی با مدل‌های فانتزی، رنگارنگ یا فرش‌هایی که به اتاق، فضایی دوستانه ارائه می‌دهند، دوست دارند.

سومین روش در انتخاب فرش اتاق کودک

رنگ  فرش

یکی از موارد بسیار حساس و مهم که بیشتر افراد آن را نادیده می‌گیرند، رنگ فرش است. رنگ‌ها تا حد زیادی با احساسات افراد مرتبط هستند. رنگ فرش نیز به نوبه خود می‌تواند روی روحیه شما تاثیر بسیاری داشته باشد. والدین باید تاثیر رنگ فرش انتخابی روی روحیه کودکان نیز در نظر بگیرند. در ادامه به بررسی برخی از رنگ‌ها و نقش موثر آن‌ها بر روح و روان کودکان می‌پردازیم.

قالیچه هایی با رنگ گرم

قالیچه‌های رنگ گرم، در عین حال که رنگی معتدل و مناسب تابش می‌کنند، احساس امنیت و راحتی را برای اتاق و افراد به وجود می‌آورند. همچنین این نوع رنگ‌ها یک نوع اثر انرژی زا نیز دارند.

رنگ زرد

زرد، یک رنگ بسیار روشن است که به اتاق درخشندگی می‌بخشد. این رنگ از نظر روانشناسی کمک می‌کند تا تمرکز کودکان بیشتر شود.

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی بسیار روشن و شاد است که تنفس و ضربان قلب را بسیار بالا می‌برد؛ همچنین این رنگ باعث انرژی دادن به ذهن و بدن نیز می‌شود.

فرش‌های سرد رنگ مانند آبی و سبز

فرش‌های سرد رنگ مانند آبی و سبز رنگ‌هایی هستند که اتاق کودک را به محیطی آرام تبدیل می‌کنند.

رنگ خاکستری

یک رنگ بسیار خنثی است که می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کنید.

چهارمین روش در انتخاب فرش اتاق کودک

فرش ضد لغزش بخرید

کودکان به علت انرژی زیادی که در خود دارند، همواره در حال دویدن، راه رفتن و بازی، هستند. اگر کف خانه شما به صورت صیقلی یا لغزنده باشد، خریدن این نوع فرش‌ها برای شما بسیار مهم‌ می‌شود؛ چرا که  شما می‌توانید جهت حفظ سلامت جسمی کودک خود از فرش‌های ضد لغزش در اتاق کودک خود استفاده کنید.

ضخامت فرش اتاق کودک

علاوه بر نکات بالا فرش اتاق کودک باید دارای یک ضخامت مناسب باشد. هر چه قدر ظرافت فرش اتاق کودک شما بیشتر شود، راه رفتن کودک روی آن بسیار آسان و راحت‌تر است. اما نکته بسیار مهمی که نباید آن را فراموش کنید، این است که کم بودن ضخامت فرش، باعث سبکی فرش خواهد شد.

روش آخر، جنس فرش

فرش کودک جزو دسته­بندی فرش‌های فانتزی است. در میان آن‌ها فرش‌های پُرز بلند نیز دیده می‌شود. اما انتخاب این نوع فرش برای اتاق کودکان یک انتخاب خوب و مناسب نیست؛ زیرا میان پُرزهای فرش، محلی مناسب برای تجمع آلودگی و رشد انواع میکروب‌ها است که باعث می‌شود تا سلامت جسمی فرزند به خطر افتد.

نکته دیگر در نوع جنس فرش برای اتاق کودکان است. فرش انتخابی توسط شما، باید تراکم و استقامت بسیار بالایی داشته باشد. به عنوان مثال فرش‌هایی از جنس الیاف اکرولیک، پلی پروپیلن هیت ست یا کلاریس با تراکم بسیار بالا گزینه‌های مناسب برای انتخاب اتاق کودک شما است.

ویژگی های فرش اتاق کودک

شما علاوه بر نکات بالا باید یک سری ویژگی‌های مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ضد حساسیت باشد.
  • فرشی لطیف انتخاب کنید.
  • قابلیت شستشو را دارا باشد.
  • استفاده از رنگ‌بندی متناسب با اتاق کودک را داشته باشد.
  • رنگ متناسب با جنسیت کودک باشد.
  • بدون پُرز و ضد لک باشد.

انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک

ما در این مقاله از دیجی فرش سعی کردیم تا فرش‌هایی مناسب با روحیه‌‌ کودکان را به شما معرفی کنیم. اگر تنها یک طرح فانتزی برای اتاق کودک خود در نظر بگیریم، کافی نیست. فرش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سلامت روح و روان کودک به حساب می‌آید. به همین دلیل انتخاب نوع فرش، رنگ مورد نظر، اندازه و … نقش موثر و مهمی در انتخاب فرش کودک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا