انتخاب فرش ماشینی

چگونه فرش اتاق خواب انتخاب کنیم؟

شما فرش اتاق خواب خودتان را با چه معیاری انتخاب می کنید؟

چگونه فرش اتاق خواب انتخاب کنیم؟

فرش می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل شما بگذارد. پس باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهیم. اما یکی از نکات مهمی که در انتخاب فرش باید در نظر گرفت، فضایی که قرار است که فرش در آن پهن خواهد شد. به عنوان مثال فرشی که در پذیرایی منزل پهن می‌شود بهتر است دارای طرح‌های شلوغ‌تری باشد. برای اتاق خواب، فرش با طرح‌های ساده مناسب­تر است. ما در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم چگونه فرش اتاق خواب انتخاب کنیم پس اگر شما نیز می‌خواهید برای اتاق خواب خود فرش تهیه کنید، با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید فرش اتاق خواب

بر خلاف تصور اغلب افراد، خرید فرش برای اتاق خواب تابع اصول و قواعدی است که رعایت آن‌ها می‌تواند در زیبایی فضای کلی اتاق خواب تاثیرگذار باشد. اولین نکته مهمی که بهتر است قبل از خرید فرش به آن توجه کنید، انتظار برای تکمیل شدن دکوراسیون اتاق است تا بتوانید تصمیم درستی در انتخاب طرح و رنگ و اندازه فرش داشته باشید. نکته دیگر در این زمینه انتخاب رنگ‌ فرش است که بهتر است با دکوراسیون دیگر اتاق‌ها ست شود تا بتوان در مواقع نیاز آن را جابه‌جا نمود.

فاکتورهای انتخاب فرش اتاق خواب

برای خرید فرش اتاق خواب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت تا بتوان خریدی بسیار عالی داشت. این فاکتورها شامل رنگ، نوع بافت فرش، طرح و نقشه آن و … می‌شود. در ادامه به هر کدام این موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. البته دقت داشته باشید در هر کدام از فاکتورها، سبک ساخت اتاق نیز دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است و باید به آن توجه کنید.

رنگ

به طور کلی طیف رنگی فرش‌ها را می‌توان به دو دسته تیره و روشن تقسیم‌بندی کرد. هر کدام آن‌ها می‌تواند تأثیر خاصی بر محیط اتاق خواب بگذارند‌. اغلب افرادی که اتاق خواب نورگیری ندارند از فرش‌های روشن استفاده می‌کنند تا بتوانند به فضا روح ببخشند. همچنین افرادی که دارای شخصیت هیجانی هستند نیز رنگ‌های روشن را برای فرش‌های خود انتخاب می‌کنند تا بتوانند انرژی خود را به محیط نیز القا کنند. اما رنگ‌های تیره انتخاب افرادی است که می‌خواهند اتاق خواب را کوچک‌تر نشان دهند و همچنین دارای شخصیت آرامی هستند. یک مدل رنگ دیگر نیز در فرش‌ها وجود دارد که به رنگ خنثی آن را می‌شناسند. این فرش می‌تواند به خوبی با دکوراسیون اتاق خواب مچ شود و هیچگاه تکراری نشوند.

نوع بافت

اگر به فرش فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنیم به طور کلی با دو مدل فرش دستبافت و ماشینی روبرو خواهیم شد. هر کدام این دو مدل دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که باید با توجه به سلیقه انتخاب شوند. البته این مورد بسیار بستگی به بودجه‌ای دارد که شما قصد دارید برای خرید فرش کنار بگذارید. فرش ­های دستباف به دلایل مختلفی گران­تر از فرش‌های ماشینی هستند. اما طول عمر بالاتری داشته و در مواقعی لطیف­تر نیز می‌باشند. اگر هزینه خرید فرش دستباف را نداشتید سراغ فرش‌های ماشینی با تراکم و شانه بالا بروید. بدین گونه می توانید انتخابی عمری داشته باشید.

طرح فرش

از دیگر فاکتورهای مهمی که هنگامی خرید فرش باید به آن توجه کنیم طرح و نقشه آن است. طرح و نقشه می‌توانند اثر مهمی در جلوه کلی اتاق خواب شما بگذارد. به دلیل اینکه اغلب در اتاق خواب وسایل مختلفی همچون میز تحریر، میز آرایش، کمد و … قرار دارد بهتر است سعی کنید از فرش‌های دارای طرح ساده انتخاب کنید تا هم فضا خیلی شلوغ نشود و هم اینکه بتوانید آرامش دلپذیری از اتاق خواب دریافت کنید. امروزه فرش‌های مدرن دارای محبوبیت‌های زیادی است و می‌توان مطمئن بود هیچگاه از مد نخواهد افتاد.

ابعاد

ابعاد نیز می‌تواند فاکتور مهمی در انتخاب فرش اتاق خواب شما باشد؛ زیرا برخی افراد ترجیح می‌دهند کل کف اتاق خواب توسط فرش پوشانده شود. اما برخی دیگر دوست دارند کف‌پوش اتاق خواب نیز دیده شود. این مورد بسیار بستگی به دکوراسیون اتاق خواب شما دارد و باید با توجه به سلیقه خود فرد انتخاب شود. اما امروزه اغلب سعی می‌شود فرش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر انتخاب شود که محیط مرکزی اتاق خواب را بپوشاند و دیگر بخش‌ها بدون فرش باقی بماند.

 کف‌پوش

همانطور که همه ما می‌دانیم فرش روی کف‌پوش پهن می‌شود. در برخی موارد نیز ممکن است با توجه به ابعاد فرش این کف‌پوش‌ها معلوم باشد. اما یکی از موارد مهم در انتخاب یک فرش عالی برای اتاق خواب، هماهنگی کف‌پوش و فرش است. اغلب افراد سعی می‌کنند رنگ فرش و کف‌پوش را نزدیک به یکدیگر انتخاب کنند تا هماهنگی میان آن‌ها جلوه زیبایی به محیط ببخشد. اگر جنس کف‌پوش‌های اتاق شما لیز باشد باید از فرش‌هایی روی آن استفاده شود که استحکام بالایی داشته و به راحتی لیز نخورد. البته می‌توان از ترمز فرش نیز در این مواقع استفاده نمود.

انتخاب فرش اتاق خواب

اتاق خواب در هر منزلی دارای اهمیت بالایی است؛ زیرا بیشتر زمان اعضای خانواده در آن می‌گذرد. اتاق خواب مکانی برای آرامش و استراحت است. دکوراسیون در اتاق خواب مهم است. فرش نیز می‌تواند تاثیر مهمی در جلوه ظاهری آن داشته باشد؛ پس باید به آن اهمیت داده شود. ما در این مقاله از دیجی فرش سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه فرش اتاق خواب را انتخاب کنیم که برای آن معیارها و فاکتورهای مختلفی را معرفی کردیم که در صورت در نظر گرفتن آن‌ها، شما می‌توانید انتخابی عالی برای اتاق خواب خود داشته باشید و آرامش و زیبایی را به خود و اعضای خانواده هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا