فرش 1200 شانه

  • فیلتر های فعال

  • نوع فرش

  • رنگ فرش

  • شانه فرش

  • جنس فرش

  • شرکت تولید کننده

  • ضخامت فرش

  • تراکم طولی فرش

  • تعداد رنگ

  • فیلتر قیمت


    حداقل:

    حداکثر:

  • 1542 کالا

    نمایش 1–20 از 1542 نتیجه

    [vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

    آشنایی با قیمت انواع فرش ماشینی

    امروزه فرش ماشینی در کنار فرش‌های دست‌باف، به یکی از بهترین‌ها در صنعت نساجی ایران تبدیل شده است. این نوع از فرش‌ها با استفاده از طرح‌های مدرن و جدید، طرف‌داران زیادی دارند. از نظر هزینه تمام شده نیز، قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش‌های دست‌باف، کم تر است.

    فرش و قالیچه در بین خانواده‌های ایرانی از ارزش بالایی برخوردار است. حتی امروزه که اکثر خانه‌ها دارای کف‌پوش‌هایی مانند پارکت یا سرامیک هستند، بازهم از قالی و قالیچه در این خانه‌ها استفاده می‌شود. به دلیل همین بالا بودن تقاضا از سمت خانواده‌های ایرانی، کشور ایران یکی از بهترین تولیدکنندگان فرش در دنیا می باشد.

    ایران سابقه طولانی‌مدتی در تولید انواع فرش‌های دست‌باف در جهان دارد و به‌جرئت می‌توان فرش‌های دست‌باف ایرانی را از برجسته‌ترین فرش‌های دنیا دانست. در حال حاضر نه‌تنها در داخل کشور، بلکه فرش ایران در کشورهای خارجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما با واردشدن تکنولوژی به صنعت فرش، تولید فرش‌های ماشینی افزایش پیدا کرده است.

    انواع فرش ماشینی

    یکی از مزیت‌هایی که فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دست‌باف دارند، تنوع بالا در این فرش‌ها می‌باشد. قیمت فرش ماشینی ممکن است باتوجه‌به تراکم، جنس مواد اولیه، شانه و… متفاوت باشد.

    انواع فرش ماشینی بر اساس نخ

    کارخانه‌های ایرانی برای تولید انواع فرش ماشینی از نخ‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. اما به طور معمول، برای تولید فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. در تاریخچه فرش‌های ماشینی آورده شده است که اولین نسل از این نوع از فرش‌ها، با استفاده از پشم‌های ریسیده شده تولید شده است. اما باگذشت زمان و افزایش قیمت فرش ماشینی، تولید فرش ماشینی با این پشم‌ها متوقف شد.

    نخ‌های اکریلیک،BCF، پلی‌استر، پلی پروپن، نایلون و نخ رشته‌ای در حال حاضر پرکاربردترین نخ ها، برای تولید انواع فرش‌های ماشینی در ایران محسوب می‌شوند.

    هرکدام از این نخ ها ویژگی‌های مخصوص خود را دارند که قیمت فرش ماشینی بر اساس نخ‌های استفاده شده در آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال استحکام نخ رشته‌ای بسیار بالا می‌باشد و ترکیب این نخ با نخ اکریلیک، فرش مناسبی را برای منازل تولید می‌کنند.

    فرش‌های ماشینی ابریشمی از جنس نخ پلی‌استر هستند. معمولاً فرش ماشینی ابریشمی از زیبایی‌های بیشتری برخوردار هستند و در بین خانواده‌های ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند. اما به این نکته توجه داشته باشید که فرش‌هایی که با نخ پلی‌استر تولید می‌شوند، عمدتاً از طول عمر کمتری برخوردار هستند.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”25613″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” onclick=”custom_link” link=”https://digifarsh.com”][/vc_column][/vc_row][vc_row rtl_reverse=”yes”][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

    شانه

    یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که افراد برای انتخاب فرش‌های ماشینی باید به آن توجه داشته باشند، تعداد شانه یا تراکم عرضی تعداد خاب‌های یک فرش است. قیمت فرش ماشینی باتوجه‌به تعداد تراکم خاب یا شانه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر یک فرش ماشینی 1000 شانه داشته باشیم، در هر متر، تراکم نخ خاب‌های آن 1000 عدد می‌باشد.

    قیمت فرش ماشینی با افزایش تعداد شانه‌ها افزایش پیدا می‌کند. استفاده از تعداد بالای شانه‌ها در یک فرش به زیبایی و استحکام آن کمک می‌کند و البته در شست‌وشو و تعمیرات فرش نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. علاوه بر این‌ها، افزایش تعداد شانه‌های یک فرش به ریزنقش‌تر شدن فرش کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید؛ فرش‌های ریزنقش از ارزش بالایی برخوردار هستند.

    تمامی این موارد باعث شده است تا با افزایش تعداد خاب‌های نخ در یک متر (شانه)، قیمت فرش نیز افزایش پیدا کند.

    فرش 350 و 450 شانه

    اولین فرش‌های ماشینی که وارد بازار شدند، فرش‌های 350 و 450 شانه بودند. این نوع از فرش‌ها، از تنوع و زیبایی نسبتاً پایینی برخوردار بودند که در تولید آن‌ها تنها از 5 رنگ استفاده می‌شد. قیمت فرش ماشینی 350 و 450 شانه بسیار پایین است البته امروزه تولید فرش‌هایی با این تعداد از شانه بسیار کمتر شده است و تنها در کارگاه‌های کوچک به چشم می‌خورند.

    فرش 500 شانه

    بعد از فرش‌های 350 و 450 شانه، نسل بعدی فرش‌ها با تعداد شانه 500 وارد بازار شد. این تعداد از شانه در آن زمان بسیار عالی محسوب می‌شده و در میان مردم تا سال‌ها به‌عنوان بهترین فرش شناخته شد. فرش‌های 500 شانه هم مانند فرش‌های 350 و 450 شانه، در ابتدا در 5 رنگ تولید می‌شدند، اما با پیشرفت دستگاه‌های تولیدکننده فرش ماشینی، تعداد رنگ‌های به کاربرده شده برای این فرش‌ها به 8 عدد هم رسید.

    قیمت فرش ماشینی 500 شانه نسبت به فرش‌های نسل قبلی خود بسیار ارتقا پیدا کرد. اما بعد از مدتی با ورود فرش‌های 700 شانه به بازار، این نوع از فرش‌ها نیز ارزش خود را ازدست‌داده‌اند. اما در حال حاضر شما با کمی گشت‌وگذار در بازارهای فرش می‌توانید فرش‌های 500 شانه را پیدا کنید.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”25614″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” onclick=”custom_link” link=”https://digifarsh.com”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

    فرش 700 شانه

    فرش‌های 700 شانه در اوایل دهه 80 وارد بازارهای ایرانی شدند و تا الان این نوع از فرش‌ها از فروش خوبی برخوردار هستند. فرش‌های 700 شانه به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، تعداد خاب مناسب و تنوع بالایی که دارند، در میان مردم محبوبیت خوبی دارند. این فرش‌ها در حال حاضر با استفاده از 10 رنگ تولید می‌شوند که تنوع خوبی را برای مشتریان خود به وجود آورده است. قیمت فرش ماشینی 700 شانه نسبت به کیفیتی که دارد بسیار مناسب است. به همین دلیل است که پرفروش‌ترین فرش‌ها در بازار کنونی ایران، متعلق به این فرش‌ها است.

    فرش 1000 شانه

    فرش‌های 1000 شانه مهم‌ترین رقیب برای فرش‌های 700 شانه محسوب می‌شوند. این فرش‌ها با داشتن تعداد خاب بیشتر نسبت به فرش‌های 1200 شانه و تراکم بالاتر از فرش‌های 700 شانه، به یکی از فرش‌های محبوب در ایران تبدیل شدند.

    فرش 1000 شانه برای اولین‌بار توسط کارخانه کاشان ساخته شد و با قیمت بالایی وارد بازار شد، اما پس از مدت کوتاهی به تعادل رسید. در حال حاضر این فرش‌ها از تنوع بالایی در ساخت برخوردار هستند و در نوع 8 و 10 رنگ تولید و عرضه می‌شوند.

    فرش 1200 شانه

    این نوع از فرش‌ها مدتی بعد از عرضه فرش‌های 1000 شانه وارد بازار شدند که قیمت فرش ماشینی 1200 شانه به‌مراتب بالاتر است. تولید این فرش‌ها در نوع 8 و 14 رنگ باعث ایجاد تنوع بالایی در ساخت آن‌ها شده است. در حال حاضر کارخانه‌های زیادی در ایران این نوع از فرش‌ها را تولید می‌کنند. برای مثال فرش 1200 شانه کاشان یکی از مشهورترین آن‌ها محسوب می‌شود. داشتن نقش‌های بسیار ریز و ظریف، استفاده از رنگ‌های زیاد، طرح‌های متنوع و… باعث شده است که فرش‌های 1200 شانه جای خود را در منازل ایرانی پیدا کنند.

    فرش 1500 شانه

    این نوع از فرش‌ها نیز به‌تازگی به مرحله تولید رسیده‌اند. قیمت فرش ماشینی 1500 شانه نسبت به سایر فرش‌ها به‌شدت بالاتر است. این نوع از فرش‌ها با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های بافندگی بازار تولید می‌شوند و ضخامت بسیار کمی دارند. اگر شما قصد خرید فرش برای سالن پذیرایی خود را دارید، خرید این فرش‌های زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”25655″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” onclick=”custom_link” link=”https://digifarsh.com”][/vc_column][/vc_row][vc_row rtl_reverse=”yes”][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

    بهترین کارخانه‌های تولید فرش ماشینی در ایران

    ایران در صنعت فرش سالیان سال است که فعالیت‌های گسترده و بزرگی دارد. فرش‌های ماشینی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع نساجی ایران محسوب می‌شوند. در حال حاضر کارخانه‌های زیادی در ایران دست به تولید انواع فرش‌های ماشینی زده‌اند که این رقابت در بازار ایران، روی قیمت فرش ماشینی تأثیر زیادی گذاشته است.

    در ادامه به معرفی بهترین کارخانه‌های تولیدکننده انواع فرش ماشینی خواهیم پرداخت.

    فرش مشهد

    شرکت فرش مشهد جزء بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده انواع فرش ماشینی در ایران است. این شرکت حدود 40 سال است که در ایران تأسیس شده و همواره جزء بهترین‌ها است. شرکت فرش مشهد تولید خود را از 240000 مترمربع آغاز کرده است و در حال حاضر که ما در حال نگارش این مقاله هستیم تولید این شرکت به 2 میلیون و 400 هزار مترمربع در سال می رسد. قیمت فرش ماشینی مشهد باتوجه‌به کیفیت و جنس مواد اولیه‌ای که دارد، مقرون‌به‌صرفه است.

    استفاده از الیاف مرغوب کارخانه دارلون آلمان، بهترین مواد شیمیایی کارخانه‌های مطرح اروپا، پشم خالص نیوزیلندی و نخ ابریشمی طبیعی باعث شده است تا این کارخانه همواره تولیداتی با استاندارد جهانی داشته باشد. این شرکت همواره از پیش‌گامان عرصه صادرات فرش‌های ماشینی در ایران بوده است. همچنین حضور این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی دموتکس آلمان، همواره شهرت فرش‌های ایرانی را افزایش می دهد.

    فرش ساوین

    کارخانه تولیدکننده فرش ساوین از اولین شرکت‌های تولیدکننده فرش‌های 30 و 60 رنگ در ایران محسوب می‌شود. این شرکت از به روز ترین تکنولوژی در دنیا و همچنین از کادری مجرب استفاده می کند. از این رو کیفیت و قیمت فرش ماشینی در ایران همیشه در سطحی مطلوب قرار دارد.

    نتیجه سابقه‌ای به‌اندازه نیم‌قرن در تولید فرش‌های ساوین، محصولات این شرکت را به 5 قاره دنیا صادرات می کند. این شرکت دارای تمامی استانداردهای ایران و بین‌المللی است. همچنین شرکت ساوین با داشتن گواهینامه‌های ISO 9001-2008 جزء بهترین کارخانه‌های اعضای IQNET آلمان است.

    شرکت فرش ساوین همواره با به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری در تولید فرش‌های ماشینی در داخل و خارج از ایران، همواره پیشتاز بوده است. تولیدات این شرکت شامل: فرش 1200 شانه با تراکم 3600، فرش 1000 شانه با تراکم 3000، فرش 700 شانه با تراکم 2550، فرش 500 شانه با تراکم 2000، فرش‌های مدرن، فرش گبه، فرش شگی و انواع فرش اتاق‌خواب و آشپزخانه و… بوده است. قیمت فرش ماشینی ساوین نسبت به کیفیت و تنوعی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”25699″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded” onclick=”custom_link” link=”https://digifarsh.com”][/vc_column][/vc_row]

    ×