انتخاب فرش ماشینی

فرش ماشینی خوب | چند نکته مهم برای داشتن یک فرش خوب

فرش ماشینی خوب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ باید از کجا یک فرش با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنیم؟ چگونه خوب بودن یک فرش را تشخیص دهیم؟ در ادامه این مطلب که برای شما آماده کرده ایم، میخواهیم تمامی این سوالات را برای شما پاسخ دهیم و می توانید این متن را مطالعه نمایید.

فرش ماشینی شاید به یکی از مهم ترین کالاهایی تبدیل شده است که امروزه بشر به آن نیاز پیدا کرده است. در واقع این محصول در اکثر خانه ها دیده می شود و نمی توان از حضور فرش ها در دکوراسیون خانه ها چشم پوشی نمود. فرش ماشینی به علت قیمت پایین تری که نسبت به فرش های دستباف دارد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اما هر کسی که میخواهد فرش بخرد، باید به دنبال یک فرش ماشینی خوب باشد.

آنچه که به شما کمک می کند اطلاعات کافی در مورد خرید یک فرش خوب داشته باشید، در این مقاله گنجانده شده است، پس تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی های فرش ماشینی خوب چیست؟

یک فرش ماشینی باید از جنبه های گوناگونی مورد بررسی قرار بگیرد تا خوب بودن آن تعیین شود. از کیفیت الیاف گرفته تا کیفیت بافت که همه باید بررسی شوند.

  •       کیفیت مواد اولیه فرش خوب ماشینی

کیفیت مواد اولیه در با کیفیت بودن و افزایش ماندگاری فرش تاثیر بسزایی دارد. از آنجا که نخ خاب فرش بیشتر از ۷۰ درصد حجم آن را تشکیل میدهد، پس مهمترین قسمتی که در کیفیت فرش تاثیر گذار خواهد بود، الیاف نخ خاب فرش ماشینی است. باید دقت داشته باشید که بهترین الیاف برای نخ خاب فرش در حال حاضر الیاف اکریلیک هیت ست یا اکریلیک ترک است. البته در فرش های مدرن، بیشتر از الیاف پلی استر استفاده می شود.

  •       کیفیت بافت فرش خوب

کیفیت بافت، قطعا به دستگاه بافنده و مراحل بعد از آن یعنی آهار و تکمیل بستگی دارد. قطعا از ویژگی های یک فرش خوب ماشینی این است که دارای تکرار نقشه، پارگی، عدم کامل بودن برخی از نقش و نگارها نباشد و همچنین ریشه های فرش مشکلی نداشته باشند. همچنین در پشت فرش نباید آثاری از پارگی، نخ کش شدن و یا سفید بودن دیده شود.

اینها تمام ویژگی هایی است که باید بررسی کنید و ببینید که آیا یک فرش ماشینی خوب تحویل گرفته اید یا خیر؟

همچنین برای اینکه مشکلی در آینده برای شما پیش نیاید، حتما خرید خود را از نمایشگاه ها و فروشگاه های معتبر انجام دهید، چون می توانید مشکلات خود را در زمینه جنس فرش پیگیری نمایید.

از کجا یک فرش ماشینی خوب بخریم؟

فرش ماشینی خوب را باید از یک فروشگاه معتبر و خوب تهیه نمایید. برخی از افراد هستند برای قیمت ارزان تر به برخی از فروشگاه ها و یا نمایشگاه های غیر معتبر می روند و بعد از خرید دچار مشکل می شوند، پس ملاک اصلی شما در کنار قیمت مناسب باید کیفیت خوب و اصالت فرش باشد.

شاید بپرسید که کدام نمایشگاه ها معتبر هستند؟

نمایشگاه ها و یا فروشگاه هایی که دارای نمایندگی از کارخانه های معتبر هستند، می توانند گزینه های مناسبی برای خرید یک فرش خوب باشند و شما می توانید با خیال راحت تر اقدام به خرید فرش کنید.

اما پیشنهاد ما برای شما خرید اینترنتی از یکی از بزرگترین فروشگاه های فروش فرش است. دیجی فرش یک انتخاب مطمئن برای شما خواهد بود، چرا که برای محصولات خود ضمانت اصالت و کیفیت ارائه می دهد، بنابراین شما خیالتان از این بابت که یک فرش بی عیب و نقص می گیرید، راحت تر خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش محصولات خود را از بهترین برند های تولید کننده فرش ماشینی در کشور عرضه می کند، بنابراین نیازی نیست نگران هیچ چیزی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا