انتخاب فرش ماشینی

فرش ترک ایرانی

در این مطلب میخواهیم مطالبی را درباره فرش ترک ایرانی خدمت شما ارائه دهیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شود. فرش ترک ترکیه بهتر است یا ایرانی؟ کیفیت فرش ترک ایرانی چگونه است؟ آیا فرش ترکیه بهتر است؟ فرش ایرانی بخریم یا ترکیه؟

خیلی از ماها هستیم که فکر می کنیم محصولات ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و باید به دنبال مشابه خارجی آن باشیم. اما در قضیه فرش، دقیقا موضوع برعکس است. یعنی برای اینکه بخواهید محصول باکیفیت بخرید، به دنبال مشابه داخلی آن باشید. فرش ترک ایرانی یک نمونه از این محصولات است. با اینکه فرش ترک ، یک فرش با طرح خارجی است، اما ایرانی ها خیلی بهتر از خود ترک ها، این نوع فرش ماشینی را تولید می کنند.

به خاطر طرح ها، رنگ بندی ها، تراکم و استفاده از تجهیزات جدید به مراتب فرش های ترک ایران بهتر از فرش های ترکیه ای هستند. اما برای اینکه مطمئن شوید، در ادامه از مزیت ها و برتری های فرش ترک ایرانی نسبت به فرش ترک ترکیه هم خواهیم گفت.

خرید فرش طرح ترک ( فرش لایت )

 

اما فرش ترک چیست؟ یا فرش طرح ترک چیست؟

فرش ماشینی در چند سال اخبر رشد قابل توجهی داشته است و به همین دلیل هم اکنون با انواعی از فرش های ماشینی مواجه هستیم. یکی از انواع فرش ماشینی که در این مطلب درباره آن داریم صحبت می کنیم، فرش ترک است. فرش طرح ترک یک نوع فرش ماشینی است که با تلفیقی از طرح های دستباف ترکیه ای بافته می شود.

فرش های دستباف ترکیه ای هم تلفیقی از طرح های ایرانی و رنگ های قفقازی هستند. اگر به فرش ترک دقت کنید، متوجه میشوید برخی از طرح های آن مثل فرش های کملاسیک ایرانی دارای لچک و ترنج است، اما رنگبندی های متفاوت خودش را دارا است.

از مهمترین ویژگی های فرش ترک که باید به آن اشاره کرد، طرح های خلوت و رنگ بندی های شاد و جذذاب است. رنگبندی هایی مثل صورتی، گلبهی، فیلی، خاکستری، قرمز، آبی روشن و غیره را می توانید در بیشتر فرش های ترک مشاهده کنید. فرش طرح ترک به خاطر این ویژگی ها دارای طرفداران بسیاری در بین مشتریان ایرانی است.

مزیت ها و برتری فرش ترک ایرانی نسبت به فرش ترکیه

همانطور که گفتیم فرش ترک ایرانی بسیار بهتر از فرش ترک ترکیه است و در این پاراگراف میخواهیم به طور قدرتمند و تخصصی شرح دهیم که چرا فرش ایرانی طرح ترک بهتر است؟

  • طرح های بهتر فرش ایرانی ترک

اگر امکان داشت که دو فرش ترکیه و ایرانی را در یک طرح مشابه به نمایش یگذاریم، حتما می دیدید که طراحی ایرانی دلنشین تر و جذاب تر است، چرا که ایران در طراحی نقشه فرش و همچنین خلاقیت سابقه ای بسیار بیشتر از طراحان و تولیدکنندگان ترکیه دارد و همین امر سبب می شود که طرح های جدید و خلاقانه با تجربه بهتر طراحی شود و مشتری پسندتر باشد. در واقع به علت پیشرفتی که ایران توانسته است در تولید فرش ماشینی داشته باشد، صادرات فرش افزایش یافته است و تقریبا تولیدکنندگان سلیقه جهانی دستشان آمده است. حال آنکه ترکیه در طراحی فرش و سلیقه یابی جهانی عقب تر از ایران مانده است. البته این را هم بگوییم که فرش های ترکیه ای تولید خود ترکیه است ولی با این حال ایرانی ها آن را زیباتر و با رنگ های واقعی تر تولید می کنند.

  • رنگ بندی های جدید فرش ترک

تکنولوژی رنگ فرش در ایران پیشرفته تر و مجهز تر نسبت به ترکیه می باشد. ترکیه فرش هایی با رنگ بندی محدود طراحی می کند که اکثرا با استفاده از دستگاه های بافنده چند سال پیش است. اما در ایران از رنگ بندی های واقعی نزدیک به طبیعی استفاده می شود. رنگ های واقعی و جدید سبب می شود مشتری بیشتر با فرش ارتباط برقرار کند و همچنین جذابیت این فرش ها در دکوراسیون افزایش می یابد. تولید رنگ های جدید که گاها در هیچ جای جهان پیدا نمی شود، سبب تمایز فرش ترک ایرانی با فرش ترکیه ای شده است. رنگ های جدید مثل موشی، فیلی، اناری، نقره ای و غیره توانسته است در پیدا کردن جایگاه فرش های ایرانی به تولیدکنندگان کمک زیادی کند.

توصیه می کنیم حتما بخوانید: خرید از شهر فرش و مزایای آن

  • تراکم بالای فرش ایرانی

فرش های ایرانی ترک به علت استفاده از تکنولوژی جدیدتر از جمله دستگاه بافنده و همچنین مواد اولیه با تراکم بالا بافته می شوند. فرش هایی که با تراکم و تعداد شانه بالاتری بافته شوند، قطعا در بین دیگر فرش ها دارای مرغوبیت بیشتری هستند. فرش های ترکیه دارای تراکم پایین هستند و همین امر سبب شده فرش های ایرانی ترک دارای مقبولیت بیشتری نسبت به فرش های تولید ترکیه باشند.

  • مواد اولیه باکیفیت تر

به علت تجربه بالاتر ایران در تولید فرش و همچنین نظارت بر کیفیت مواد اولیه، قطعا نخ هایی که در ایران استفاده می شود به مراتب باکیفیت تر از نخ هایی است که در صنعت فرش ترکیه از آن استفاده می کنند. نخ های اکریلیک و پلی استر که ایران استفاده می کند عمدتا از کشور آلمان و بلژیک که مدرن ترین و با کیفیت ترین نخ ها را تولید می کنند، وارد می شود. در نتیجه کیفیت این مواد اولیه تضمین شده است و همچنین دارای استانداردهای جهانی صنعت نساجی می باشد.

  • تجهیزات جدیدتر و قوی تر

یکی از امتیازهایی که در برتری فرش ترک ایرانی نسبت به فرش ترک ترکیه باید در نظر گرفت، استفاده از تجهیزات به روز است. ایران هر ساله جدیدترین دستگاه های بافنده اتوماتیک را از مبدا کشورهای بلژیک و آلمان به کشور وارد می کند و با استفاده از آنها جدیدترین فرش های ماشینی را تولید می کند. اما کشور ترکیه از این نظر کمی عقب تر از ایران عمل می کند، با اینکه از نظر تولید سالانه، ترکیه ای ها از ایران پیشی گرفته اند، اما از لحاظه کیفیت باید ایران را بالاتر بدانیم.

  • بافت باکیفیت فرش ترک

اگر میخواهید فرشی که میخرید سال های سال دوام بیاورد و برای شما باقی بماند، توصیه می کنیم حتما فرش ایرانی بخرید. فرش های ترکیه ای به خاطر بافت با کیفیت پایین تر و دستگاه های قدیمی تر، زود تر از فرش های ایرانی متلاشی می شوند و در نتیجه خرج روی دست شما خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا