انتخاب فرش ماشینی

معایب فرش شگی و پرز بلند

معایب فرش شگی و پرز بلند موضوع اصلی بحث امروز ما است که شما می توانید در این مقاله آن را دنبال کنید.

فرش شگی یک فرش مدرن است که به فرش پرزبلند هم معروف است. در واقع به خاطر داشتن پرزهای ضخیم و بلند به این نام معروف شده است. فرش شگی به صورت ماشینی بافته می شود و مشابه دستباف آن، فرش های خرسک هستند. اگر میخواهید این فرش را بخرید، حتما باید به مزایا و معایب آن دقت داشته باشید. ما در این مطلب میخواهیم فقط به معایب فرش شگی و پرز بلند بپردازیم.

بررسی معایب فرش شگی و پرز بلند

فرش شگی هم دارای مزایایی است و هم معایبی دارد که یک خریدار باید در این زمینه توجیه شده باشد. معایب فرش شگی و پرز بلند عبارتند از :

  • تمیز کردن سخت فرش مدرن شگی

اگر میخواهید فرش شگی بخرید، این نکته را باید بدانید که به خاطر داشتن پرزهای بلند و ضخیم، تمیز کردن آن سخت است. در واقع آشغال های ریز و درشت لا به لای خاب فرش گیر می کنند و با جارو برقی هم حتی به سختی خارج می شوند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند که فرش شگی را در اتاق کودک استفاده نکنید.

همچنین توصیه می کنیم بخوانید: فرش های خرسک؛ مبدا فرش های شگی

  • عمر و دوام کم فرش شگی

فرش شگی به خاطر بسیاری از عوامل محیطی و فنی، کم عمر می کند. اولین دلیل آن این است که کیفیت نخ های به کار رفته در آن نسبت به فرش های کلاسیک ( مثل ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و غیره) کمتر است. در واقع برای بافت فرش شگی بیشتر از پلی استر یا پلی پروپیلن استفاده می شود که نسبت به الیاف اکریلیک کمتر عمر می کنند. دومین دلیل به خاطر اینکه با تعداد شانه پایین بافته می شوند. برای بافت فرش شگی باید از دستگاه های قدیمی تر استفاده کنند که قطعا سبب می شود تولید نهایی، کم کیفیت از آب در بیاید. سومین مورد هم پرزهای بلند و فاصله دار است. در واقع این امر موجب آسیب به نخ خاب می گردد، چون خاب فرش بیشتر با عوامل محیطی در ارتباط است.

  • تنوع کم فرش پرز بلند

فرش های شگی عموما به صورت بدون طرح و ساده بافته می شوند و فقط یک رنگ در آنها به کار می رود. کمتر مشاهده می شود که فرش های شگی طرح دار باشند. همین امر سبب می شود که تنوع فرش های شگی پایین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا