انتخاب فرش ماشینی

چگونه با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم؟

یاد بگیریم با انتخاب فرش مناسب فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم

چگونه با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم؟

امروزه با افزایش شهرنشینی و جمعیت، تعداد آپارتمان‌هایی با متراژ کم، به حد بالایی رسیده است. همین امر سبب شد که خانواده‌ها درصدد انتخاب کالاهایی باشند که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهند. فرش و قالی در دکوراسیون خانه به خصوص خانه ایرانی‌ها، نقش پررنگی دارد. فرش از جمله کالاهایی است که می‌تواند تاثیر زیادی در بزرگ یا کوچک نشان دادن منزل داشته باشد. از آنجایی که فرش باکیفیت و خوب، قیمت نسبتا بالایی هم دارد، باید نهایت دقت در انتخاب و تهیه آن به عمل آورد. در این مطلب سعی داریم نکاتی در مورد انتخاب فرش مناسب با فضاهای کوچک بیان کنیم. در نهایت یاد بگیریم چگونه با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم.

رنگ فرش

رنگ‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در دکوراسیون داخلی منزل دارند. با وجود این که رنگ‌های تیره در دکوراسیون بسیار زیبا هستند، اما استفاده از این طیف رنگی، سبب کوچک نشان دادن منزل می‌شود. در عوض، استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن مثل سفید، کرم، قهوه‌ای و طوسی‌های روشن در بزرگ‌تر نشان دادن فضا موثر هستند.

رنگ‌های روشن، نور خورشید یا هر نور مصنوعی دیگری را بیشتر از رنگ‌های تیره منعکس می‌کنند. بالطبع با افزایش نور در فضا، خانه شما هم نمای بیشتری می‌گیرد. در انتخاب رنگ برای فرش، مبلمان و دیوارهای منزل، بهتر است، از یک طیف رنگی استفاده شود؛ چرا که باعث هماهنگی فضا خواهد شد و همین موضوع سبب می‌شود که خانه شما بزرگ‌تر به نظر آید.

 رنگ فرش با توحه به سلیقه و رنگ غالب دکوراسیون خانه شما انتخاب می‌شود. اگر شما به رنگ‌های تیره علاقه دارید و فضای خانه‌تان کوچک است، بهتر است دیوارها را به رنگ روشن درآورید. اگر هم از فرش رنگ روشن و خنثی استفاده کردید، رنگ مبلمان و پرده‌ها را از بین رنگ‌های مکمل انتخاب کنید. انتخاب فرش با رنگ متضاد دکوراسیون منزل‌تان، هرچند که رسیک آن بالا است اما زیبایی خاصی به فضا می‌دهد.

 به طورکلی فرش‌های ماشینی با رنگ کرم، در بزرگ‌تر نشان دادن فضا موثرتر هستند در واقع رنگ‌های خنثی، پیچیدگی فرش‌های ماشینی را کم می‌کند. از پرطرفدارترین رنگ‌ها در فرش ماشینی، رنگ آبی است که استفاده از این رنگ در اتاق خواب معمول‌تر است.

امروزه فرش‌‌های ماشینی، دارای رنگ‌بندی متنوع و زیبایی هستند که انتخاب را برای هر نوع سلیقه­ای آسان می‌کنند. اگر مبلمان تیره دارید، بهترین کار انتخاب فرش ماشینی رنگ روشن می‌باشد که برای اتاق پذیرایی گزینه بسیار خوبی است.

با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم: طرح فرش

طرح یا الگوی فرش باید متناسب با اندازه اتاق و فضای شما باشد. معمولا قاعده کلی این است که فرش‌هایی با الگو و طرح بزرگ برای اتاق‌های بزرگ‌تر است. اما این قاعده صد در صد و همیشگی نیست و بستگی به میزان فضای قابل مشاهده کف اتاق دارد. پوشش کف، جزء مهمی در دکوراسیون منزل است و این موضوع هم می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک کند.

اگر انتخاب شما فرش طرح­دار است، باید اطمینان داشته باشید که اندازه طرح با اندازه اتاق هم‌خوانی داشته باشد. هر چه طرح و نقش فرش بیشتر باشد، یا به اصطلاح شلوغ‌تر باشد، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد به خصوص این که رنگ تیره هم داشته باشد. چنانچه به فرش‌های پر نقش و نگار علاقمند هستید، آن را از بین طیف رنگ­های روشن انتخاب کنید تا شلوغی فرش را کاهش دهد. فرش‌هایی با طرح افشان به خاطر نبود ترنج در مرکز فرش و پراکندگی گل‌ها، مناسب فضاهای آپارتمانی و کوچک هستند.

ابعاد فرش

با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم: نکته مهم در انتخاب فرش برای فضاهای کوچک، ابعاد دقیق و مناسب آن با منزل است. انتخاب نامناسب می‌تواند نتیجه­ای کاملا عکس داشته باشد. ابعاد فرش برای منزل شما، به عوامل مختلف بستگی دارد، از جمله اینکه اندازه فرش باید کوچک‌تر از ابعاد اتاق باشد. به صورتی که بعد از پهن کردن فرش، دور اتاق خالی بماند. هم‌چنین در نظر داشته باشید، وسط اتاق بهترین مکانی است که می‌توانید فرش‌تان را پهن کنید.

عامل دیگری که در انتخاب ابعاد فرش تاثیر بسزایی دارد، نحوه چیدمان مبل است. بهتر است اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که همه یا حداقل پایه‌های جلوی مبل روی فرش قرار بگیرد. انتخاب فرش بسیار کوچک، باعث می‌شود اتاق شما نامنظم، از هم‌گسیخته، منفصل و در نتیجه کوچک‌تر نشان داده شود. اگر ابعاد اتاق خواب شما کم است، از یک قالیچه کوچک برای جلوی تخت استفاده کنید. ابعاد فرش باید طوری باشد که حداقل ۳۰ سانتی‌متر از جلوی تخت را بپوشاند.

در صورتی که اندازه آشپزخانه کوچک باشد، باید فرشی انتخاب شود که ابعادش کوچک‌تر از مساحت آشپزخانه باشد. سعی کنید چیدمان لوازم آشپزخانه‌تان به‌ نحوی باشد که با لبه فرش برخورد نکنند و فضای اطراف فرش خالی باقی بماند.

و در آخر اینکه بهتر است در انتخاب نوع و رنگ فرش، به فرهنگ و سبک زندگی خودتان نیز توجه زیادی داشته باشید. اگر عادت دارید با کفش بیرون وارد خانه شوید، یا کودک نوپا دارید، یا از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، سعی کنید همه این موارد را در انتخاب رنگ، جنس و حتی اندازه فرش لحاظ کنید.

با فرش فضای اتاق را بزرگتر نشان دهیم

ما در این مطلب برای شما راهکارهایی را ارائه دادیم که فضای خانه خود را بتوانید با فرش بزرگ‌تر نشان دهید. پس اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید یا مایل هستید اتاق‌های ویلای شما بزرگ‌تر به نظر بیاید، راهکارهایی که دیجی فرش در این مطلب ارائه داد را انجام دهید. از همراهی شما تا پایان سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا