انتخاب فرش ماشینیدانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

مشخصات فرش ماشینی خوب چیست؟

مشخصات فرش ماشینی خوب چیست؟ چگونه تشخیص دهیم که آیا یک فرش ماشینی خوب است یا نه؟ برای دانستن پاسخ این سوالات، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بسیاری از افراد که قصد خرید فرش ماشینی دارند، به دنبال مشخصات فرش ماشینی خوب هستند تا از این طریق بتوانند به انواع بهترین فرش ماشینی دسترسی پیدا کنند. حالا ما در این مطلب چند نکته راهنما برای شما آماده کرده ایم تا به وسیله آن بتوانید به یک فرش ماشینی خوب، با کیفیت و اصل برسید.

مشخصات فرش ماشینی خوب برای خرید خوب

فرش ماشینی یک ماشین بافته از الیاف مصنوعی است که با تعداد شانه ها و طرح های مختلف در بازار دیده می شود. شما می توانید انواع و اقسام فرش های ماشینی را در بازار مشاهده کنید و به خاطر تنوع بالا، دست شما برای انتخاب آنها باز خواهد بود. اما همانطور که گفتیم تنوع فرش های ماشینی زیاد است و این موضوع حتی کیفیت را هم شامل میشود. یعنی فرش های ماشینی با کیفیت های متفاوتی در بازار موجود هستند.

پس با هم مشخصات فرش ماشینی خوب را بررسی می کنیم:

  • دارای الیاف باکیفیت است!

یکی از مهمترین مولفه های کیفیت در یک فرش ماشینی، استفاده از الیاف باکیفیت است. بهترین الیاف نخ خاب فرش در حال حاضر الیاف اکریلیک هیت ست می باشد. الیاف اکریلیک هیت ست را می توانید با بررسی نخ خاب تشخیص دهید، چون از بالا به صورت دانه دانه دیده می شوند.

علاوه بر الیاف اکریلیک، الیاف پلی استر هم هستند که بسیار باکیفیت و خوش درخشش هستند. این الیاف علاوه بر داشتن کیفیت بالا و استحکام خوب، می توان گفت در ظاهر فرش هم به شدت تاثیرگذار هستند و آن را با جلوه زیباتری نشان می دهند.

حال از مشخصات فرش ماشینی خوب در نخ خاب که بگذریم، بهتر است به مشخصات نخ تار و پود هم بپردازیم. استفاده از نخ پنبه در نخ پود فرش های ماشینی به شدت توصیه می شود، چرا که تنها پنبه می تواند استحکام کافی را در تار و پود فرش چه دستباف و چه ماشینی ایجاد کند.

  • دارای تعداد شانه بالا است!

فرش های ماشینی که دارای تعداد شانه پایین تر از ۷۰۰ هستند، از کیفیت کمتری برخوردار هستند و همچنین فواصل گره های فرش از هم زیاد است. پس هر چه تعداد شانه بالاتر برود، بافت فرش ماشینی محکم تر است و فرش ماشینی بهتری خواهیم داشت.

توصیه می کنیم به دنبال فرش های ماشینی با تعداد شانه بالا باشید. فرش های ۱۲۰۰ شانه الان هم از نظر قیمت مناسب هستند و هم کیفیت بسیار بالایی دارند. هم اکنون فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه مرغوب ترین فرش های ماشینی موجود در بازار به شمار می روند.

  • دارای استاندارد می باشد!

برای اینکه یک فرش ماشینی خوب داشته باشیم، باید نیم نگاهی هم به استانداردهای فرش ماشینی بیندازیم. پشت فرش را بررسی کنید، در شناسنامه فرش، باید علامت استاندارد دیده شود.

  • دارای الیاف ضد حساسیت باشد.

بهترین فرش های ماشینی، فرش هایی هستند که دارای الیاف آنتی باکتریال و نانو باشند. در واقع این الیاف بدون ایجاد حساسیت و خطر برای انسان ها خواهند بود. الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک بسیار کم خطر تر برای انسان ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا