انتخاب فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی ایران کدام است؟ بهترین فرش های ماشینی سال ۹۹ چه فرش هایی هستند؟ قیمت بهترین فرش چند است؟ بهترین فرش های ماشینی چند شانه هستند؟ از کدام برند بهترین فرش را تهیه کنیم؟ همه و همه را در این مطلب از مجله دیجی فرش مطالعه خواهید کرد، پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

محتوا پنهان

ایران با توجه به اینکه دومین تولیدکننده بزرگ فرش ماشینی در جهان است، تنوع محصولات فرش ماشینی هم در آن زیاد دیده می شود. یعنی فرش های ماشینی با انواع و اقسام طرح ها و کیفیت ها در بازار موجود است و اگر کسی بخواهد فرش بخرد، ممکن است دچار سردرگمی شود. کاشان و آران و بیدگل به عنوان بزرگترین شهر تولید کننده بهترین فرش ماشینی در دنیا شناخته می شوند که در رتبه دوم تولید فرش در سطح بین المللی هستند. بعد از کاشان در ایران، مشهد به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فرش ماشینی شناخته می شود.

اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید، حتما به دنبال بهترین فرش ماشینی در بین چند هزار طرح و رنگ هستید. قطعا هر کسی که میخواهد فرش بخرد، این مطلب را در نظر گرفته که بهترین طرح و جنس را تهیه کند. معمولا خرید فرش به قصد جهیزیه نوعروسان، خانه جدید و یا تعویض انجام می گیرد و چون فرش تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد، باید بهترین نوع آن خریداری شود.

بهترین فرش ماشینی در ایران

پس اگر دنبال این هستید تا بهترین فرش ماشینی را بخرید، ادامه این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

بهترین فرش ماشینی کدام است؟

برای اینکه بهترین فرش ماشینی را بشناسیم، باید چندین مولفه را بررسی کنیم. مولفه هایی همچون کیفیت، طرح و تعداد شانه که قصد داریم تمام این موارد را در این مطلب برای شما بیان کنیم.

  • بهترین کیفیت فرش ماشینی

بگذارید این قسمت از متن را با این سوالات آغاز کنیم که بهترین کیفیت فرش ماشینی با چه الیافی تولید می شود؟ آیا دستگاه بافنده در کیفیت فرش هم تاثیر دارد؟ بالاترین کیفیت فرش چه خصوصیاتی دارد؟

عوامل زیادی هستند که در کیفیت یک فرش ماشینی تاثیرگذار هستند. با مطالعه این موارد می توان فهمید که آیا فرش با کیفیت است یا خیر؟ از مهم ترین عواملی که در قیمت یک فرش ماشینی تاثیر دارند:

۱-     مواد اولیه ۲- دستگاه بافنده ۳- شرایط تولید فرش ۴- آهار و ۵- تکمیل فرش.

حال یکی یکی این موارد را با هم بررسی می کنیم:

۱-     مواد اولیه فرش ماشینی با کیفیت

در هر محصولی درصد عمده ای از میزان کیفیت یک محصول به مواد اولیه آن برمی گردد. هر چه مواد اولیه با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، محصول ما هم دارای کیفیت بالاتری خواهد بود. فرش هم به همین ترتیب است و مواد اولیه که عموما نخ فرش هستند، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و مرغوبیت آن خواهند داشت.

بافت فرش ماشینی به گونه ای است که ۷۰ درصد از حجم آن را نخ خاب تشکیل می دهد و ۳۰ درصد بقیه را نخ تار و پود در بر می گیرند.

مواد اولیه فرش های ماشینی عموما وارداتی هستند و درصد کمی از فرش هایی که تولید می شوند با نخ های تولید داخل هستند.

با توجه به مطلبی که گفتیم کیفیت مواد اولیه فرش با بررسی نخ خاب آن صورت می گیرد. پس هر چه نخ خاب باکیفیت تر و مرغوب تر باشد، در نتیجه فرش ماشینی با کیفیت تری خواهیم داشت. در حال حاضر بهترین فرش ماشینی از نظر کیفیت با نخ اکریلیک هیت ست از شرکت بایر آلمان بافته می شود. طبیعتا قیمت فرش ماشینی بافته شده با الیاف اکریلیک نسبت به دیگر فرش های ماشینی با کیفیت های متفاوت گرانتر خواهد بود.

همچنین در نخ تار و پود فرش های با نخ اکریلیک هیت ست، از الیاف پلی استر و پنبه استفاده می شود. پلی استر از دوام و استحکام خوبی برخوردار است و می تواند سبب افزایش مقاومت فرش ماشینی شود.

بهترین کیفیت فرش ماشینی

پس با توجه به مطالبی که گفتیم بهترین کیفیت فرش ماشینی، فرش با نخ خاب اکریلیک هیت ست و الیاف تار و پود پنبه و پلی استر خواهد بود.

برای تشخیص اینکه آیا فرش ماشینی اکریلیک است یا خیر، می توانید خاب فرش را لمس کنید. نخ های خاب بافته شده با اکریلیک از بالا به صورت دانه دانه دیده می شوند. همچنین پرزدهی نخ های اکریلیک با توجه به استانداردهای جدید به حدی کاهش یافته است که دیده نمی شود.

۲-     دستگاه بافنده فرش ماشینی مرغوب و با کیفیت

دومین عامل مهم در کیفیت فرش ماشینی، دستگاه بافنده فرش است. دستگاه های بافنده تمام از کشور های بلژیک، سوئیس و آلمان به ایران وارد می شوند و در نتیجه هیچکدام تولید داخل نیستند. دستگاه های بافنده می توانند با نقشه مورد نظر و به کارگیری نخ رنگ، به ما انواع فرش ماشینی را تحویل بدهند.

دستگاه های جدید بافنده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با کمترین خطا و پارگی می توانند یک فرش ماشینی باکیفیت را ببافند. طبیعتا هرچه دستگاه جدیدتر باشد، کیفیت آن بیشتر است و هر چه قدیمی تر باشد، کیفیت آن افت می کند.

در حال حاضر بهترین دستگاه های موجود برای تولید بهترین فرش ماشینی دستگاه هایی نظیر HCPx2 و HCI هستند که فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه را به ترتیب تولید می کنند. مابقی دستگاه هایی همچون شونهر و تکسیما در حال حاضر قدیمی تر هستند و برای تولید فرش های مدرن و با تعداد شانه پایین به کار می روند.

پس با توجه به نکاتی که گفتیم بهترین فرش باید با استفاده از دستگاه های HCI یا HCP بافته شوند.

مرغوب ترین فرش ماشینی

۳-     شرایط تولید و نگهداری فرش ماشینی با کیفیت

قطعا شرایط تولید فرش به غیر از عوامل ۱ و ۲ که خدمتتان عرض کردیم، در کیفیت فرش ماشینی تاثیر خواهد گذاشت. منظور ما از شرایط تولید، شرایطی است که هنگام کار دستگاه بافنده باید فراهم شود. یکی از عوامل مهم استفاده از نخ های رنگ سالم در دستگاه های بافنده است. دومین عامل استفاده از نیروهای ناظر و کمک بافنده دلسوز و متخصص خواهد بود. هر چه نیروهایی که جذب می شوند مجرب تر باشند، نظارت بر تولید فرش ماشینی با کیفیت بیشتر خواهد شد و در نتیجه شرایط مناسبی برای تولید یک فرش رقم میخورد.

فرش قبل از فروش و رسیدن به دست مشتری، در انبار ها نگهداری می شود. شرایط نگهداری فرش باید به گونه ای باشد که به بافت فرش آسیب نرسد و همچنین رطوبت باعث پوسیدگی فرش ها نشود. بهترین حالت نگهداری فرش ماشینی در انبارها، استفاده از روکش های پلاستیکی و پارچه ای در یک محیط خشک به صورت لوله کرده می باشد.

۴-     آهار و تکمیل فرش ماشینی با کیفیت

فرش ماشینی که از دستگاه خارج می شود، آماده استفاده نیست و برای اینکه بتوانید آن را به کار بگیریم، باید تحت عملیاتی به نام آهار و تکمیل قرار بگیرد. آهار و تکمیل فرش ماشینی را برای شما آماده می کنند. عملیاتی مانند ریشه زنی و دوردوزی فرش به این فرایند مربوط می شود. با توجه به اینکه عملیات آهار و تکمیل مستقیما با بافت و ظاهر سر و کار دارد، بسیار اهمیت دارد که در این مرحله کار به صورت تمیز و باکیفیت انجام شود.

با توجه به مطالبی که گفتیم یک فرش ماشینی با کیفیت، فرشی است که با نخ اکریلیک هیت ست بافته شده باشد، دستگاه بافنده آن HCP یا HCI باشد، نخ تار و پود آن پنبه و پلی استر باشد و همچنین آهار و تکمیل خوبی پشت سر گذاشته باشد.

  • بهترین تراکم فرش ماشینی

مطلب این قسمت را می خواهیم با این سوال آغاز کنیم که بهترین فرش ماشینی چند شانه است؟

بحث تعداد شانه و تراکم یکی از بحث هایی است که درباره کیفیت فرش ماشینی میشود و می خواهیم ببینیم آیا فرش ماشینی با تغییر تعداد شانه و تراکم کیفیتش تفاوت می کند یا خیر؟ جواب ما به این موضوع قطعا بله خواهد بود. اما چرا؟

دلایلی که اثبات می کند هرچه تعداد شانه و تراکم افزایش یابد، فرش از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود، عبارتند از:

۱-     دستگاه بافنده جدیدتری خواهد داشت.

برای تولید فرش ماشینی با تعداد شانه و تراکم بالاتر صد در صد باید از دستگاه های بافنده جدید استفاده شود. همانطور که در بند قبلی مطلب هم گفتیم، هر چه دستگاه جدید تر باشد، فرش بافته شده هم با کیفیت بالاتر و تکنولوژی جدیدتر بافته می شود. پس این یکی از دلایلی است که اثبات می کند فرش های با تعداد شانه بالا، بهترین فرش های ماشینی به شمار می روند.

۲-     فرش ماشینی تولید شده ظریف تر خواهد بود.

تعداد شانه با ظرافت فرش رابطه دارد. یعنی هر چه تعداد شانه و تراکم افزایش پیدا کند، ظرافت فرش نیز افزایش پیدا می کند. ظرافت فرش سبب می شود طرح های بافته شده روی فرش زیباتر و پر جلوه تر باشند و علاوه بر این موضوع، فرش های ظریف تر دارای دوام بیشتری هستند.

۳-     در فرش های ماشینی تولید شده از نخ های باکیفیت تر استفاده می شود.

هرچه تراکم فرش ماشینی بیشتر شود، در آن باید از نخ های ظریف تر استفاده شود. نخ های نازک هم برای اینکه شکننده نباشند، باید کیفیتشان چند برابر شود، پس در نتیجه در فرش های ماشینی با تعداد شانه بالا مثل فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه، از نخ های نمره ۵۰-۶۰ با کیفیت بسیار بالا استفاده می شود.

۴-     فرش ماشینی زیباتری خواهیم داشت.

به علت افزایش ظرافت فرش های ماشینی نقشه های فرش با کیفیت بالاتری بافته میشوند و همچنین از طرح های ظریف و ریزتر می توان درون فرش استفاده کرد. به این ترتیب فرش های ماشینی با تراکم بالا به مراتب دارای ظاهری زیباتر و ظریف تر هستند و حتی می توانند با ظاهر فرش های دستباف ابریشم مقایسه شوند.

در نتیجه با توجه به مطالب این بخش فرش ماشینی هر چه تعداد شانه و تراکم بالاتری داشته باشد، دارای کیفیت بیشتری خواهد بود و مرغوبیت آن افزایش خواهد یافت. پس فرش های ماشینی با تراکم بالاتر نامزد بهترین فرش ماشینی در ایران خواهند بود!

  • بهترین طرح فرش ماشینی

با توجه به اینکه تنوع طرح های فرش ماشینی زیاد است، یک سری از طرح هایی که طراحی بهتری دارند و به سلیقه عمومی نزدیک ترند و همچنین در کارخانه ها پر تیراژ ترند را در این قسمت از متن برای شما مثال می زنیم!

۱-     فرش طرح آرزو

فرش ماشینی طرح آرزو یک محصول ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ می باشد. طراحی فرش به گونه ای است که در مرکز آن یک ترنج بیضی شکل دیده می شود که دور تا دور آن را قابهای پوشیده از گل فرا گرفته اند. استفاده از تلفیق طراحی های اسلیمی و واقعی سبب افزایش جذابیت این طرح شده است. فرش ماشینی طرح آرزو با استفاده از دستگاه بافنده HCP بافته می شود و در حال حاضر شما می توانید در اکثر فروشگاه های فرش ماشینی به این طرح دسترسی داشته باشید.

۲-     فرش طرح کهکشان

یکی دیگر از طرح های زیبا و پر فروش در عرصه فرش ماشینی، فرش طرح کهکشان می باشد. طراحی زیبای این فرش با تلفیق مدرنیته و طرح سنتی لچک و ترنج صورت گرفته است و به همین خاطر طرفداران زیادی به خود جذب نموده است. فرش کهکشان هم به صورت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ بافته می شود و در حال حاضر به خاطر پرفروش بودن در اکثر فروشگاه های اینترنتی دیده می شود.

۳-     فرش طرح حوض نقره

فرش طرح حوض نقره را می توان نامزد بهترین فرش ماشینی از نظر طرح و رنگ در سال های اخیر دانست. فرش حوض نقره به صورت ۱۲۰۰ شانه و تراکم ۳۶۰۰ تولید می شود و از نظر شانه و تراکم نیز در رده بهترین ها قرار دارد. همچنین ظرافت به کار رفته در این فرش، همه را مجذوب خود می کند. فرش ماشینی طرح حوض نقره را باید تلفیقی از سبک طراحی خشتی و لچک و ترنج باستانی ایرانی بدانیم که در دور تا دور متن اصلی فرش می توان طرح های خشتی را مشاهده کرد و قسمت مرکزی فرش هم ترنج دایره شکل دیده می شود که دور تا دور آن را هم طرح های خشتی با طراحی گل های نقاشی قرار گرفته اند.

۴-     فرش طرح ریز ماهی

فرش طرح ریز ماهی به این علت که پرفروش بوده است در دو نوع ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه تولید می شود، اما منظور ما در این بخش فرش ۱۲۰۰ شانه طرح ریز ماهی می باشد. طراحی ترنج در این فرش بیشتر شبیه یک ماهی است و به همین خاطر به ریزماهی معروف شده است. همچنین در حاشیه این فرش از طرح های اسلیمی مثل ماری و اژدهایی استفاده می کنند. به طور کلی این فرش جزء طرح های خلوت می باشد چون اگر دقت کرده باشید، در متن اصلی آن طرح های ریزتر با جلوه تیره تر به کار گرفته شده اند.

۵-     فرش باغ ارم

فرش ماشینی طرح باغ ارم جزء فرش های ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ می باشد. طراحی این فرش به سبک طراحی های مینیاتوری در تابلوهای نقاشی است و همچنین از طرح های پرنده و گل و شاخه واقعی استفاده شده است. فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه طرح باغ ارم به صورت چند مستطیل تو در تو دیده می شود، که مستطیل مرکزی دربرگیرنده یک قاب زیبا با طرح پرنده سیمرغ و بوته گلهای رنگارنگ است. به این دلیل اسم این طرح باغ ارم نهاده شده است، چون در آن از طرح های گل و گیاه استفاده شده است و تصویر یک باغ زیبا و خرم را در ذهن مخاطب تداعی می کند. همچنین فرش طرح باغ ارم پوشیده از گلبرگ های ریز و درشت است.

این مطلب به روز رسانی می شود و طرح های جدید اضافه می شوند…

پاسخ به ۶ سوال متداول درباره بهترین فرش ماشینی

۶ سوال را که مردم درباره بهترین فرش ماشینی زیاد می پرسند را برای شما در این بخش پاسخ خواهیم داد. این سوالات ممکن است سوالات شما هم باشد، پس توصیه می کنیم که حتما آن را مطالعه بفرمایید.

  • بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

اولین سوال رایج درباره فرش های ماشینی که پرسیده می شود، این است که بهترین فرش مال کجاست؟ فرش ماشینی کاشان بهتر است یا فرش ماشینی مشهد؟ آیا فرش ماشینی تبریز از همه بهتر است؟ بهترین فرش مال کدام کارخانه است؟

شاید این نوع سوال پرسیدن ها خیلی کلی باشد و برای همین درست نباشد. یعنی بهتر است به جای این سوال متداولی که در ذهن همه نقش بسته است، این سوال تکرار می شد که ویژگی های بهترین فرش چیست؟ تنها ملاکی که برای درجه یک بودن آن باید در نظر گرفت شهر یا کارخانه بافنده آن نیست، بلکه ویژگی های کیفی ممتاز آن است. بهترین فرش های ماشینی دارای مولفه های زیر هستند:

  • از بهترین الیاف پلی استر یا اکریلیک بافته می شوند.
  • داری تعداد شانه و تراکم بالا هستند.
  • به وسیله جدیدترین دستگاه های بافنده بافته می شوند.
  • از بهترین نخ رنگ ها در تولید آن استفاده می شود.
  • تمام استانداردهای نساجی در آن رعایت شده است.

با توجه به نکات بالا، هر فرشی که مولفه های بالا را داشته باشد، بهترین فرش به شمار خواهد رفت. اما با توجه به همین موارد می توانیم پاسخ سوالات شما را بدهیم. اکنون کارخانه های فرش ماشینی در کاشان، مشهد، دلیجان، اصفهان، تبریز، قم و غیره مشغول هستند و محصولات خود را در بازار عرضه می کنند.

بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟

محصولات فرش ماشینی کاشان به نسبت سایر شهرها مولفه های درجه کیفی مذکور را در کل بهتر رعایت می کنند و می توان گفت فرش های ماشینی کاشان بهتر هستند. البته در فرش های ماشینی کاشان، فرش هایی کم کیفیت هم پیدا می شود که نتیجه تولیدات در کارخانه های فرش غیرمجاز است. اکثرا تولیدات فرش کاشان به شهرها و کشورهای دیگر صادر می شود و در این زمینه باید کیفیت رعایت شود.

تبریز هم یکی از شهرهای صنعتی کشور است که در خود چندین کارخانه فرش ماشینی دارد. محصولات فرش ماشینی تبریز به چندین کارخانه محدود می شود که یکی از معروف ترین آنها فرش بهشتی تبریز است. باید گفت که محصولات این کارخانه از کیفیت لازم برخوردار هستند و مولفه های مذکور را در خود دارند. ولی به طور کلی فرش های کاشان از نظر تنوع طرح و رنگ از همه شهرهای ایران بهتر عمل می کنند و چندین گام جلوتر هستند.

اما کدام کارخانه ها، بهترین فرش های ماشینی را تولید می کنند:

    • کارخانه فرش قیطران

کارخانه فرش قیطران واقع در کاشان را می توان یکی از قوی ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در کشور دانست که محصولات خود را با استانداردهای لازم جهانی به ایران و دیگر کشورها عرضه می کند.

    • کارخانه فرش اعیان

کارخانه فرش اعیان با چندین سال سابقه در تولید انواع فرش ماشینی در کاشان و همچنین صادرات به دیگر کشورها، از ممتازترین کارخانه های سطح کشور با تولیداتی باکیفیت به شمار می رود.

    • فرش توس مشهد

فرش توس مشهد، دارای کارخانه های تولیدکننده در مشهد و کاشان است. این کارخانه طبق سلیقه مردم ایران و جهان تولیدات خود را گسترش داده است و همچنین در حال صادرات محصولات خود به بیش از ۱۰ کشور است.

    • شرکت فرش یلدای کویر کاشان

از دیگر کارخانه های فرش ماشینی در کاشان که علاوه بر تنوع طرح و رنگ، تمامی استانداردهای لازم را جهت تولید فرش ماشینی به کار می گیرد تا بهترین فرش های ماشینی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

    • شرکت فرش ساوین

شرکت فرش ساوین در شمال کشور فعالیت می کند و با سلیقه یابی مشتریان داخلی و خارجی، از بهترین محصولات خود رونمایی می کند. فرش کودک، فرش کلاسیک، فرش مدرن و غیره با کیفیت بالا توسط این کارخانه تولید می شوند.

    • شرکت فرش پاتریس

فرش پاتریس در شهر دلیجان در استان مرکزی فعال است و با توجه به نزدیکی به شهر کاشان، توانسته است تولیدات قابل قبولی را به دیگر شهرها عرضه کند و مولفه های کیفیت را در فرش های خود رعایت کند.

    • شرکت فرش بهشتی تبریز

همانطور که خدمتتان عرض کردیم، فرش بهشتی تبریز دارای مولفه های کیفی درجه یک هست و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولیدکننده فرش ماشینی دانست.

  • بهترین فرش ماشینی چند شانه است؟

سوال مهمی که شاید با خواندن بندهای قبلی که برای بهترین فرش از نظر شانه و تراکم نوشتیم پاسخش را دریابید. اما به این خاطر که یکی از سوالات رایج و پرتکرار در اینترنت است، برای شما حتما پاسخ خواهیم داد.

حال برای اینکه به صورت جزئی تر پاسخ دهیم، باید این سوال را بپرسیم فرش های ماشینی بر اساس تعداد شانه هرکدام برای یک کاربرد، بهترین هستند. بنابراین باید کاربرد فرش ماشینی برای شما مشخص باشد.

    • اگر فرش زیر پایتان برای استراحت و غذا خوردن است!

بهترین فرش ماشینی برای این کاربرد، فرش ماشینی است که دارای خاب نرم تری باشد تا بستری گرم و نرم را برای شما فراهم کند. فرش ماشینی ۷۰۰ شانه نسبت به بقیه فرش های ماشینی دارای نخ خاب بلندتری است و به همین دلیل برای این کاربرد مناسب تر است.

    • اگر بیشتر جنبه زیبایی فرش برایتان مهم تر است!

فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه بهترین فرش های ماشینی از نظر زیبایی و طرح و رنگ هستند. بنابراین اگر میخواهید از فرشتان فقط در دکور به عنوان یک شی زیبا استفاده کنید و صرفا جنبه ظاهری برایتان مهم است، از فرش های با تراکم بالا مثل ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه استفاده کنید.

    • اگر به دنبال هر دو کاربرد هستید.

اگر هم زیبایی فرش ۱۲۰۰ شانه و هم نرمی فرش ۷۰۰ شانه را میخواهید، توصیه می کنیم از فرش ۱۰۰۰ شانه استفاده کنید. فرش ۱۰۰۰ شانه از فرش ۱۲۰۰ شانه نرم تر است و از فرش های ۷۰۰ شانه زیباتر و ظریف تر. برای مثال می توان به فرش طرح باغ ارم ۱۰۰۰ شانه اشاره کرد که یکی از شاهکارهای قالیبافی در ایران به شمار می رود.

بهترین فرش ماشینی چند شانه است؟ بهترین تراکم فرش ماشینی

  • قیمت بهترین فرش ماشینی چند است؟

با توجه به اینکه دیجی فرش از معتبرترین و به روز ترین سایت های فروش اینترنتی فرش به شمار می رود، در این بند میخواهیم قیمت های محصولات را بر اساس قیمت های موجود در فروشگاه اینترنتی دیجی فرش برای شما اعلام کنیم:

 

  • بهترین فرش ماشینی سال ۹۹ کدام فرش است؟

از بین فرش های ماشینی مختلفی که در سال ۹۹ عرضه شدند، باید تندیس بهترین فرش ماشینی را به فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی داد. هم از نظر طرح، هم از نظر ظاهر، هم از نظر کیفیت و هم از نظر درخشش، همه مردم اجماع نظر دارند که فرش ۱۲۰۰ شانه این ویژگی ها را دارا است. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه دارای تراکم ۳۶۰۰ است. طبق گفته های ابتدای این متن، فرش های ماشینی که با تراکم بالا بافته می شوند، هم از نظر دستگاه بافنده جدیدتر هستند و هم از نظر مواد اولیه به روز تر خواهند بود.

فرش های ۱۲۰۰ شانه نسبت به سایر فرش های با تراکم پایین تر، به خاطر تراکم بالاتر، گره های آن دارای فاصله کمتری باهم دیگر هستند. فاصله کمتر بین گره ها یعنی استقامت بیشتر بافت فرش و در نهایت ماندگاری بیشتر فرش های ماشینی که در این زمینه فرش ۱۲۰۰ شانه هم سر تر است.

  • بهترین فرش ماشینی پشمی چیست؟

فرش ماشینی پشمی، فرش ماشینی است که در نخ خاب آن از الیاف پشم طبیعی استفاده شده باشد. این فرش ها نسبت به دیگر فرش های ماشینی کمتر تولید می شوند و شاید به خاطر این است که انتظارات مشتریان و تولیدکنندگان را برآورده نکرده است. به جای استفاده از فرش های پشمی ماشینی که گران هستند، توصیه می کنیم از فرش های پلی استر استفاده کنید که دارای درخشندگی مشابه با فرش های ابریشمی هستند.

  • بهترین فرش ماشینی مدرن کدام است؟

هم اکنون بهترین فرش های مدرن از بین فرش هایی مثل شگی، فریز و شنل، فرش های شگی هستند. مردم رغبت بیشتری به فرش های مدرن شگی دارند و به همین خاطر باید گفت که بهترین فرش های مدرن از نظر طرح و کیفیت، فرش های شگی هستند. اکنون با ورود فرش های شگی فلوکاتی، کیفیت این فرش ها رفته رفته افزایش یافته است. همچنین مردم بیشتر از فرش های تک رنگ شگی استقبال می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا