دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

جدیدترین فرش کاشان

هستند افرادی که همیشه برای خریدن یک کالا به دنبال جدیدترین آن هستند، چرا که در تولید جدیدترین محصولات قطعا تکنولوژی تولید پیشرفت کرده است و در نتیجه جنس بهتری تحویل می گیرند. فرش ماشینی هم آن سری از محصولات است که هر چند سال یکبار جدیدترین انواع آن به بازار می آیند و با ویژگی های فوق العاده ای که دارند، مشتریان را برای خرید راضی می کنند. در این مطلب می خواهیم به موضوع جدیدترین فرش کاشان بپردازیم، اینکه جدیدترین فرش های ماشینی از نظر بافت، تکنولوژی و طرح چه فرش هایی هستند.

اگر به دنبال این هستید که جدید ترین فرش ماشینی کاشان را برای منزل خود انتخاب کنید، این محتوا برای شما یک سری نکاتی را آماده کرده است که می تواند به خرید شما کمک شایانی کند.

قبل از اینکه به معرفی جدیدترین فرش کاشان از نظر طرح های پرفروش بپردازیم، باید شما را با انواع جدید فرش کاشان از نظر بافت، تعداد شانه و تراکم، جنس نخ و تعداد رنگ آشنا کنیم.

توصیه می کنیم تمامی مطالبی که در این متن قرار داده شده است را با دقت بخوانید، چرا که تک تک جملات نگارش شده در این مطلب حاوی نکاتی مهم برای شما عزیزان خواهد بود.

انواع جدیدترین فرش کاشان

در این بخش از محتوا میخواهیم به جدیدترین فرش کاشان از لحاظ تولید، طرح و بافت بپردازیم :

  •     جدیدترین فرش از نظر بافت

هر چند سالی یکبار، جدیدترین فرش های ماشینی با تکنولوژی جدید بافت به بازار می آیند. وقتی برای اولین بار فرش های دستباف گونه به بازار آمدند، انقلابی عظیم در تولید فرش های ماشینی شکل گرفت. بیشتر مردم برای خرید فرش های دستباف گونه راغب بودند، چرا که اگر می خواستند فرش دستباف بخرند، باید هزینه زیادی می کردند اما فرش های دستباف گونه نیاز آنها را برطرف می کرد چرا که هم از نظر بافت و هم از نظر طرح و رنگ به شدت شبیه فرش های دستباف بود.

نوشته های مشابه

در سال ۱۳۹۶ جدید ترین نوع فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم به بازار وارد شد. این فرش، فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه نام دارد که با استفاده از جدیدترین دستگاه بافنده تولید بلژیک بافته می شود. فرش ۱۵۰۰ شانه دارای تراکم ۴۵۰۰ است و برای تولید این فرش های ماشینی از ۸ رنگ واقعی در حال حاضر استفاده می شود.

به خاطر تراکم و تعداد شانه بالا در این فرش های ماشینی، ظرافت طرح و رنگ بالا رفته است و مشابه فرش های دستباف ابریشم تبریز می باشد.

  •     جدیدترین فرش از نظر جنس نخ

همانطور که ممکن است بدانید، در تولید فرش ماشینی از انواع الیاف صنعتی استفاده می شود. این الیاف در فرایند های شیمیایی به تولید می رسند. در ابتدای شروع کار صنعت فرش ماشینی به این خاطر که این الیاف با استفاده از مواد شیمیایی بافته می شد، برای انسان ها مضراتی به همراه داشت از جمله مضرات پوستی و حساسیتی که برخی ها از خرید فرش ماشینی منصرف می شدند. همچنین الیاف به کار رفته در نخ خاب فرش دارای پرزدهی زیادی بود.

اما در جدیدترین فرش ماشینی کاشان از الیاف ضد حساسیت استفاده می شود و تمام استاندارد های جهانی کیفیت و سلامت را گذرانده است. به علاوه پرزدهی فرش های ماشینی جدید به شدت کاهش یافته است و گاها حتی به صفر هم می رسد.

اکنون جدیدترین نخ های با کیفیت الیاف اکریلیک بایر آلمان و الیاف اکریلیک ترک هستند که علاوه بر عدم پرزدهی، دوام بسیار بالایی هم دارند.

  •     جدیدترین فرش از نظر طرح و رنگ

از نظر تعداد رنگ اگر بخواهیم جدیدترین فرش های ماشینی را نام ببریم، فرش های ۵۰ رنگ از جدید ترین ها به حساب می آیند. در تولید فرش های ۵۰ رنگ از ترکیب رنگ ها، ۵۰ رنگ واقعی بدست می آید که سبب افزایش زیبایی و گیرایی فرش خواهد شد.

همچنین جدیدترین طرح های فرش، طرح های فرش مدرن هستند که با استفاده از خلاقیت در طراحی در کارخانه های فرش کاشان به تولید و عرضه می رسند. این فرش های ماشینی طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند.

انواع جدیدترین فرش کاشان چند شانه هستند؟

فرش کاشان همیشه در سال های اخیر با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها بافته شده است. دو فرش ۱۵۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی از انواع جدیدترین فرش کاشان از نظر تعداد شانه و تراکم به شمار می روند.

این فرش های ماشینی علاوه بر اینکه تعداد شانه و تراکم بالایی دارند، از جدیدترین تکنولوژی هم برای بافت آنها استفاده شده است.

ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه جدید:

  • فرش ۱۲۰۰ شانه دارای تراکم ۳۶۰۰ است.
  • به خاطر ظرافتی که دارد بسیار شبیه فرش های دستباف با تعداد رج ۸۰ رج است که در تبریز و قم بافته می شوند.
  • با استفاده از دستگاه بافنده HCIx2 بافته می شود که از جدیدترین دستگاه های بافنده موجود در جهان به شمار می رود.
  • از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که بافت آن به علت تراکم بالا و نزدیک بودن گره ها، بسیار محکم است.
  • معمولا به صورت ۸ رنگ بافته می شود.
  • دارای تنوع بالایی در طرح می باشد و اکثرا در آن از طرح های دستباف گونه استفاده می کنند.
  • برای تولید فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ از الیافی با نمره نخ ۳۶ الی ۳۸ استفاده می کنند که یکی از طریف ترین نخ ها در جهان به شمار می رود.

و اما حالا که به ویژگی های یکی از انواع جدیدترین فرش کاشان آشنا شده اید، بهتر است به سراغ دومین آن برویم که همان فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه می باشد.

ویژگی های انواع جدید فرش ۱۵۰۰ شانه:

  • فرش ۱۵۰۰ شانه دارای تراکم ۴۵۰۰ است.
  • ظرافت این فرش های ماشینی شبیه ظرافت فرش های بالای ۱۰۰ رج است که بسیار مرغوب هستند.
  • در بافت آنها از نمره نخ ۵۰ الی ۶۰ استفاده می شود که ظریف ترین نخ موجود در دنیا است.
  • به صورت ۸ رنگ معمولا بافته می شود.
  • با استفاده از جدیدترین دستگاه HCI تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • فرش ۱۵۰۰ شانه متراکم ترین و جدیدترین فرش ماشینی کاشان به شمار می رود.

جدیدترین فرش کاشان از نظر طرح ها

حالا بهتر است که جدیدترین طرح های فرش ماشینی کاشان را با هم بررسی کنیم. ما در این قسمت جدیدترین طرح های فرش کاشان را به سه دسته فرش کلاسیک که شامل فرش های ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه است، فرش مدرن و فرش وینتیج تقسیم بندی کرده ایم تا شما بتوانید به تفیک طرح های جدید فرش ماشینی کاشان را بشناسید.

جدیدترین طرح های فرش کلاسیک

فرش های کلاسیک به فرش های ماشینی گفته می شود که دارای نقشه اصیل ایرانی هستند. یعنی در آنها طرح های افشان، لچک و ترنج و غیره دیده می شود، همان طرح هایی که در فرش های دستباف ایران هم مورد استفاده قرار می گیرند. فرش کلاسیک به انواع ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تقسیم بندی می شود.

حالا با هم از انواع جدیدترین فرش کاشان از نظر طرح های کلاسیک رونمایی خواهیم کرد:

  • فرش افشان ۱۵۰۰ شانه کد ۱۹۱۰۵

یکی از جدیدترین فرش های ماشینی که تولید می شود، فرش افشان کد ۱۹۱۰۵ است. فرش ماشینی کد ۱۹۱۰۵ به صورت ۱۵۰۰ شانه بافته می شود. فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه دارای تراکم طولی ۴۵۰۰ هستند.

دستگاه بافنده ای که برای این فرش استفاده شده است، دستگاه بافنده HCIx2 می باشد که در بندهای قبل هم به آن اشاره داشتیم و عرض کردیم که جدیدترین دستگاه بافنده در جهان محسوب می شود.

الیاف به کار رفته در نخ خاب فرش افشان کد ۱۹۱۰۵ با نمره ۵۰-۶۰ در این فرش ماشینی به کار رفته اند. الیاف اکریلیک ۱۰۰ درصد هیت ست، نخ خاب فرش افشان کد ۱۹۱۰۵ را تشکیل داده است.

اما حالا بعد از بررسی مشخصات فنی فرش افشان کد ۱۹۱۰۵، بهتر است به سراغ مشخصات ظاهری این فرش ماشینی برویم.

فرش افشان معمولا لچک و ترنج ندارد.

این فرش افشان اگر به تصویر آن دقت کنید، دارای ظاهری با گل های ریز و رنگارنگ اسلیمی است. رنگ زمینه به کار رفته در این فرش اصطلاحا فیلی است.

همچنین اگر دقت کنید، حاشیه فرش کمی روشن تر از زمینه اصلی فرش می باشد. به خاطر ریز نقشی و همچنین تراکم بالا این فرش ماشینی می تواند یکی از گزینه های خرید جدیدترین فرش کاشان باشد.

جدیدترین فرش 1500 شانه کاشان طرح افشان

  • فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کلکسیون رز

فرش ۷۰۰ شانه را می توان یکی از پرفروش ترین فرش های ماشینی تاریخ دانست. این فرش ماشینی با تراکم ۲۵۵۰ تولید می شود. دستگاه بافنده فرش ۷۰۰ شانه نیز یکی از جدیدترین دستگاه های موجود در جهان است که می تواند با نمره نخ ۱۸ تا ۲۴ اقدام به تولید انواع فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کند، آنهم با تراکم های مختلف.

جدیدترین فرش 700 شانه کاشان

الیافی که می توانند در نخ خاب فرش ۷۰۰ شانه به کار بروند، الیاف اکریلیک یا الیاف پلی استر هستند. در واقع این دو نخ بهترین الیاف برای استفاده در نخ خاب فرش های ۷۰۰ شانه می باشند.

فرش طرح کلکسیون رز، به سبک لچک و ترنج بافته شده است. بر خلاف طرح قبلی که گفتیم دارای گل های ریز است، این فرش ماشینی با استفاده از گل های درشت طراحی شده است. ترنج آن به صورت دایره ای طراحی شده که در بالا و پایین آن می توان کلاله ترنج را هم مشاهده نمود.

از مگ دیجی فرش بخوانید: تمیز کردن فرش ماشینی در خانه

  • فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کلکسیون دلسا

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود و همانطور که گفتیم از جدیدترین فرش کاشان به شمار می رود و دارای دستگاه بافنده HCI است. این دستگاه با نمره نخ ۳۶ الی ۳۸ می تواند اقدام به تولید فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کند. الیاف به کار رفته در فرش کلکسیون دلسا، الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست می باشد. همچنین در نخ تار و پود آن از الیاف پلی استر و پنبه اصل استفاده شده است.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه طرح دلسا هم همانند کلکسیون رز، دارای سبک لچک و ترنج است. ترنج آن به صورت دایره ای و گرد طراحی شده است. کلاله فرش که معمولا بالا و پایین ترنج قرار می گیرد، به صورت مثلثی یا لوزی است، اما در این طرح به صورت یک گلدان پایه دار دیده می شود.

در متن اصلی فرش کلکسیون دلسا، عمده چیزی که بیشتر به چشم میخورد، طرح های درهم تنیده ماری و اژدهایی است که به صورت درشت سراسر متن اصلی فرش را در برگرفته اند. لچک فرش دلسا در بالا و پایین به صورت جدا از هم هستند. اما دو لچک پایینی به هم وصل هستند و دو لچک بالایی فرش هم پیوسته می باشند که با رنگ زرد یا طلایی می توانید آن را مشاهده کنید. در حاشیه فرش هم از طرح های به پیوسته و درشت استفاده شده است.

جدیدترین فرش 1200 شانه کاشان

  • فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ارغوان نقره ای

فرش ماشینی ارغوان یکی از انواع فرش های افشان ۱۲۰۰ شانه است. این فرش ماشینی با سبک افشان و گل های ریز طراحی شده است و زمینه آن به رنگ نقره ای می باشد. البته استفاده از گل های درشت در حاشیه فرش یک تناقض شیرین در این طرح ایجاد کرده است که از نظر ما جذابیت طرح با این ابتکار افزایش یافته است.

در متن اصلی فرش بیشتر گل های ریز دیده می شود و البته در قسمت هایی گل های درشت با رنگ شاد و جذاب هم به کار رفته اند. گل های درشت محدودتر هستند ولی به واسطه ساقه ها به هم پیوسته شده اند.

حاشیه فرش به نسبت بوم یا زمینه آن دارای رنگ روشن تری است تا بتواند در دید مخاطب تفکی حاشیه از متن صورت بگیرد.

جدیدترین فرش افشان 1200 شانه کاشان

  • فرش ۷۰۰ شانه طرح چکاوک

یکی دیگر از طرح های جدیدترین فرش کاشان، فرش ۷۰۰ شانه طرح چکاوک می باشد که با تراکم ۲۵۵۰ و با استفاده از الیاف ۱۰۰% اکریلیک هیت ست بافته شده است.

این فرش را اگر از بالا نگاه کنید، شبیه یک غنچه شکفته یا بهتر بگوییم شبیه گلبرگ های یک گل تازه است که اخیرا شکوفا شده است. در نگاه اول می توان فهمید که این طرح یک طرح خلوت و با گل های درشت است.

فرش چکاوک ۷۰۰ شانه در سبک ترنج طراحی شده است. ترنج آن گرد است و کلاله ای که در دو سر آن قرار گرفته است، تقریبا ترسیم یک خط به هم پیوسته است. زمینه این فرش سرمه ای است، اما در حاشیه آن از رنگ کرم استفاده شده است. همچنین در کف متن اصلی فرش، یک طرح پنجره مانند مشبک دیده می شود که این کار در طراحی سبب شده است تا جذابیت فر طرح چکاوک افزایش پیدا کند.

جدیدترین طرح فرش کاشان

  • فرش ۷۰۰ شانه طرح عسل

فرش ماشینی طرح عسل به صورت افشان طراحی شده است. طرح متن اصلی فرش همانطور که مشاهده می فرمایید با استفاده از گل های رنگی است که به صورت پیوسته به هم متصل هستند. زمینه فرش با استفاده از رنگ سرمه ای طراحی شده است و در حاشیه آن هم از رنگ کرم استفاده کرده اند. برای تولید این فرش ماشینی از ۱۲ رنگ واقعی استفاده شده است.

جدیدترین فرش ماشینی 700 شانه کاشان

  • فرش طرح افشان گل درشت ۷۰۰ شانه

یکی از انواع جدیدترین فرش کاشان، فرش ۷۰۰ شانه افشان کاشان می باشد. فرش های افشان عموما به این خاطر که پر طرفدار هستند، بیشتر تولید می شوند و جدیدا هم که از چندین نقشه افشان رونمایی شده که یکی از آنها همین فرش گل درشت افشان با زمینه سرمه ای است.

جدیدترین فرش 700 شانه افشان کاشان

  • فرش طرح افشان گل ریز ۷۰۰ شانه

فرش افشان دیگر که با گل های ریز و زمینه کرم طراحی شده است، را مشاهده می فرمایید. این فرش ماشینی با تعداد شانه ۷۰۰ و تراکم ۲۵۵۰ تولید شده است.

جدیدترین فرش افشان کاشان گلریز

این فرش های ماشینی، جدیدترین طرح های فرش کلاسیک بودند. حالا در ادامه به سراغ فرش های وینتیج خواهیم رفت.

همچنین توصیه می کنیم بخوانید: بهترین فرش ماشینی سال ۹۹

جدیدترین طرح های فرش وینتیج

فرش وینتیج به فرش هایی گفته می شود که به سبک کهنه و عتیقه طراحی و تولید می شوند. این فرش های ماشینی را می توان از جدیدترین طرح ها دانست. چرا که تولید آنها چند سالی است که رونق گرفته است و با استقبال مردم روبرو شده است.

  • فرش وینتیج کد ۶۱۴۲۴۰۹

این فرش وینتیج یکی از طرح های ساده فرش وینتیج می باشد. این فرش مناسب برای اتاق های نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب می باشد. البته به خاطر جنبه آنتیک بودن این فرش ها، توصیه می کنیم آن را در اتاق های با فضای سنگین تر استفاده کنید.

فرش وینتیج جدید

  • فرش وینتیج کد ۶۱۴۲۴۲۰

این فرش وینتیج که با تعداد شانه ۴۸۰ و تراکم ۱۶۰۰ بافته می شود. این فرش ها را با به سبک ابر و باد می شناسند. این فرش وینتیج دارای یک کادر خطی هم دور تا دور فرش می باشد.

جدیدترین فرش وینتیج کاشان

  • فرش وینتیج ۱۰۰-۳۲

اگر به دنبال یک فرش وینتیج خوب برای اتاق خواب می گردید، فرش وینتیج ۱۰۰-۳۲ می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

جدیدترین فرش وینتیج ماشینی

  • فرش وینتیج طلایی مشکی

بسیاری از فرش های وینتیج به خاطر طرحی که دارند، یک فرش خاص و لاکچری به شمار می روند. طرح فرش و همچنین رنگ های به کار رفته در آن مشخص می کنند که کدام فرش ها لاکچری و خاص هستند. فرش وینتیج طلایی مشکی یکی از انواع جدیدترین فرش کاشان از نوع وینتیج به شمار می رود که با تلفیق مدرن و کلاسیک طراحی شده است و مناسب استفاده در دکوراسیون خانه های لوکس می باشد.

جدیدترین فرش وینتیج طلایی

  • فرش وینتیج طرح لاکچری

یکی دیگر از فرش های وینتج که می توان گفت خاص و لاکچری است، همانطور که از نامش پیدا است، فرش وینتیج طرح لاکچری می باشد. ظاهر عجیب و پیچیده این فرش در کنار سبک کهنه نمای آن، هر مخاطبی را به سمت خود جذب می کند.

جدیدترین فرش وینتیج لاکچری

  • فرش وینتیج طرح طوسی کرم

فرش وینتیج طوسی یکی از فرش هایی است که خواهان زیادی دارد. یکی از ترندهایی که در اینترنت دیده می شود، فرش وینتیج طوسی است. پس اگر به دنبال یک طرح جدید و پر فروش هستید، فرش وینتیج طوسی کرم را به شما معرفی می کنیم. این فرش دارای یک کادر چهار خطی با ظاهری آنتیک می باشد.

جدیدترین فرش وینتیج طوسی

  • فرش وینتیج مشکی کرم

اگر به دنبال فرش هایی هستید که شبیه به فرش های عتیقه و قدیمی باشد، توصیه می کنیم یکی از انتخاب هایتان همین فرش وینتج باشد. این فرش به سبک لچک و ترنج قدیمی طراحی شده است و در طراحی آن از رنگ های مشکی و کرم استفاده شده که این ترکیب ظاهری در کنار هم سبب شده است فرش بیش از اندازه به فرش های عتیقه شبیه شود.

جدیدترین فرش وینتیج مشکی

  • فرش وینتیج سبز و مشکی

فرش کهنه نما سبز و مشکی با رنگ بندی خاص و شاهر ساده خود می تواند یکی از انتخاب های شما در بین انواع جدیدترین فرش کاشان باشد.

جدیدترین فرش وینتیج سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا