دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

دستگاه های تولید فرش ماشینی

صنعت تولید فرش ماشینی با استفاده از دستگاه های بافنده جدید رونق می گیرد. در واقع این دستگاه های تولید فرش ماشینی هستند که نام صنعت را به این پیشه بخشیده اند و سبب تمایز فرش های ماشینی از فرش های دستباف شده اند که به وسیله دستان هنرمندان ساخته می شوند.

در این مطلب میخواهیم به بررسی دستگاه های تولید فرش ماشینی ( واندویل بلژیک و شونهر آلمان ) بپردازیم که می تواند برای شما مفید واقع شود. در واقع میخواهیم هر دو دستگاه بافنده صنعتی را زیر ذره بین ببریم و از نظر فنی با همدیگر مقایسه کنیم تا شما بتوانید با تفاوت های این دو دستگاه به صورت مختصر آشنا شوید.

بررسی دستگاه های تولید فرش ماشینی

یک دستگاه بافنده فرش ماشینی می تواند با داشتن مواد اولیه کافی، برای شما بدون دخالت انسان و فقط با نظارت وی، یک فرش ماشینی تحویل دهد. این فرش ماشینی می تواند آنقدر ظریف و دقیق بافته شده باشد که چشم هر بیننده ای را به خود معطوف کند.

افزایش ظرافت و افزایش کیفیت یک فرش ماشینی بستگی به نوع دستگاه دارد و طبیعتا هرچه دستگاه بافنده قوی تر و به روز تر باشد، قطعا شما دارای فرش ماشینی باکیفیت تری خواهید بود.

اکثرا فرش های ماشینی که در ایران تولید می شوند، با دستگاه های بافنده آلمانی و بلژیکی بافته شده اند. آلمان و بلژیک پیشتازان صنعت فرش ماشینی در تامین مواد اولیه و ساخت دستگاه های اتوماتیک مربوطه هستند.

شونهر، یک برند تولید کننده دستگاه بافنده فرش ماشینی است که در کشور آلمان قرار دارد. واندویل هم یک کارخانه تولید کننده دستگاه فرش ماشینی است که در کشور بلژیک فعالیت می کند. این دو کارخانه رقیب های دیرینه یکدیگر در ایران هستند. البته استفاده از دستگاه های واندویل در ایران رایج تر است.

نوشته های مشابه

توصیه می کنیم حتما بخوانید: بهترین فرش ماشینی

هم اکنون پیشرفته ترین دستگاه بافنده در ایران دستگاه HCI می باشد که با شانه ۱۵۰۰ اقدام به تولید فرش ماشینی می کند که مربوط به کارخانه وندویل بلژیک است. پیشرفته ترین دستگاه بافنده شونهر هم آلفا ۵۰۰ می باشد که اقدام به تولید فش ماشینی ۱۲۰۰ شانه می کند.

اگر بخواهیم به صورت اجمالی از نظر تولیدکنندگان به صورت فنی این دو رده دستگاه را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که دستگاه های شونهر دارای سرعت بالاتر، تنوع بافت بالاتر و اتوماسیون پیشرفته تری هستند. اما در مورد دستگاه های وندویل باید گفت که این دستگاه دارای ظرافت بیشتر، رنگ پذیری بسیار بالا و قابلیت کار آسان تر می باشد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا