دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

تاثیر فرش زمینه طوسی در دکوراسیون

همیشه داشتن یک دکوراسیون زیبا با حضور فرش، دغدغه خانم های ایرانی بوده است، به همین دلیل در این مطلب سعی داریم که به موضوع تاثیر فرش زمینه طوسی در دکوراسیون بپردازیم و امیدواریم که بتوانید از اطلاعاتی که در این محتوا در اختیارتان قرار می گیرد، استفاده لازم را ببرید.

فرش زمینه طوسی البته یکی از فرش های محبوب در بین مردم و طرفداران مد هم هست. در واقع به خاطر رنگ خنثی که در این نوع فرش ها دیده می شود، اکثرا انتخابشان همین فرش های ماشینی است.

اگر شما هم مایل به استفاده از فرش طوسی در دکوراسیون خانه خود هستید، باید چندین نکته را در نظر بگیرید:

  • نوع دکوراسیون؛ با توجه به نوع دکوراسیون منزلتان باید نوع فرش را هم انتخاب کنید. چون طرح های فرش طوسی متفاوت است، مثلا فرش وینتیج داریم، مدرن داریم، کلاسیک داریم که شما باید بسته به دکوراسیونتان انتخاب کنید.
  • رنگ بندی دکوراسیون؛ فرش طوسی معمولا به خاطر رنگ خنثی می تواند با همه انواع دکوراسیون ست شود، اما استفاده از آن در کنار رنگ های خنثای دیگر ممکن است تعادل رنگی دکوراسیون را به هم بزند و روح را از دکوراسیون شما خارج کند.
  • ابعاد دکوراسیون؛ مسئله مهم دیگری که در استفاده از فرش های طوسی باید به آن دقت شود، اندازه ای است که میخواهید تهیه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که میخواهید کل کف منزلتان با فرش پوشیده شود، که باید به فکر چندین فرش باشید، اما اگر طبق اصول طراحی دکوراسیون فرش قسمتی از کف را می پوشاند، باید به دنبال یک فرش مناسب و با ابعاد استاندارد باشید.

فرش زمینه طوسی در دکوراسیون چه تاثیری دارد؟

در ادامه میخواهیم با هم تاثیر فرش زمینه طوسی در دکوراسیون را ببینیم:

  • دکوراسیون را از یکنواختی خارج می کند!

به طور کلی دو نوع رنگ سرد و گرم داریم که در دکوراسیون می تواند استفاده شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که در کنار رنگ های سرد یا گرم باید از رنگ های خنثی مثل طوسی استفاده کرد تا یکنواختی رنگ دکوراسیون برطرف شود.

  • تعادل رنگی در دکوراسیون حفظ می شود.

اگر میخواهید تعادل رنگی را در دکوراسیون خود ایجاد کنید، نباید از رنگ های سرد و یا گرم بدون ملاحظه استفاده کنید. اگر احساس می کنید که رنگ بندی خانه شما زیادی سرد یا زیادی گرم است باید از رنگ های خنثی مثل فرش طوسی و رنگ های متضاد استفاده کنید تا تعادل رنگی برقرار شود.

نوشته های مشابه
  • در اکثر دکوراسیون ها می نشیند.

فرش طوسی را می توانید در دکوراسیون های مختلف به جزء رنگ بندی های خنثی استفاده کنید تا معجزه زیبایی آنها را مشاهده کنید.

یک دیدگاه

  1. من قبلا نظر منفی نسبت به رنگ طوسی داشتم. اما حالا نظرم نسبت به رنگ طوسی عوض شده . . . اخه یه رنگیه که به همه سالنی میاد و همه جا پسند عه. اونم با این طرح های قشنگی که حالا توی بازار عه. دوستم برای خونه شون خریده با وجوداینکه مبل هم ندارند اما خیلی خونه شون رو شیک کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا