انتخاب فرش ماشینیدانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

گرانترین فرش ماشینی را به همراه ویژگی های آن بشناسید!

آیا دوست دارید با گرانترین فرش ماشینی آشنا شوید؟ آیا می خواهید در منزل خود از فرش های لوکس و گران قیمت استفاده کنید؟ آیا به دنبال بهترین فرش های ماشینی برای منزل خود هستید؟

در این مقاله می خواهیم درباره موضوع گرانترین فرش ماشینی خدمت شما توضیحاتی را ارائه دهیم که قطعا برای شما مفید و جالب خواهید بود.

تقریبا همه فرش های ماشینی را می شناسند و البته اطلاعات همه در این زمینه یکسان نیست. فرش های ماشینی بر اساس تعداد شانه و تراکم، تعداد رنگ و ابعاد قیمت گذاری می شوند.

گرانترین فرش ماشینی موجود در حال حاضر دنیا در کاشان بافته می شود. این فرش ها با استفاده از جدید ترین تکنولوژی بافت فرش به تولید میرسند و هم اکنون به عنوان یکی از پرفروش ترین فرش های ماشینی در کشور به شمار می روند.

این فرش ها، فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه هستند که با کیفیت بالا و تراکم کم نظیر به عرضه می رسند. فرش های ۱۵۰۰ شانه برای اولین بار در جهان در کاشان به تولید رسید.

در ادامه می خواهیم بیشتر با ویژگی های یکی از گرانترین انواع فرش ماشینی در ایران آشنا شویم که توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

 

ویژگی های گرانترین فرش ماشینی

 

همانطور که گفتیم تکنولوژی بافت فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه از به روز ترین تکنولوژی ها به شمار می رود و دلیل آن هم استفاده از جدیدترین دستگاه بافنده در جهان است.

بهره گیری از نخ های با کیفیت و ظریف، دستگاه پیشرفته بافنده، تعداد شانه بالا و غیره می توان گفت که قیمت این فرش ها بالا است.

 

اما ویژگی هایی که برای این محصول می توان بیان کرد، عبارتند از:

 

  •       تراکم و شانه

فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ به تولید می رسند. این فرش های ماشینی هم اکنون بالاترین شانه و تراکم را میان فرش های ماشینی برخوردار است. این فرش را می توان معادل فرش های دستباف بالای صد رج است و به همین دلیل از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

  •       ظرافت بافت و طرح

در فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه از ظریف ترین نخ های موجود در صنعت نساجی دنیا بهره گرفته می شود. این فرش را با استفاده از نخ های نمره ۵۰ الی ۶۰ به تولید می رسانند و به همین دلیل از ظرافت بالایی برخوردار است. همچنین به این علت که فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه از تراکم بالایی برخوردارند، ظرافتی شبیه ظرافت فرش های دستباف ابریشمی دارند و طرح آنها ظریف و زیبا است.

  •       کیفیت بافت

کیفیت بافت فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه به علت به کارگیری از بهترین دستگاه و جدیدترین دستگاه بافنده در جهان، بالا است و می توان ادعا کرد که این فرش ها با کمترین خطا و کمترین هدر رفت نخ تولید می شوند. دستگاه بافنده فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه، دستگاه HCIx3 می باشد که از واندویل بلژیک به کشورمان وارد می شود تا وظیفه بافت فرش های ماشینی را برعهده بگیرد.

  •       کیفیت مواد اولیه

به علت ظرافت بالا باید در فرش های ماشینی ۱۵۰۰ شانه از بهترین الیاف و مواد اولیه استفاده شود. این مواد اولیه باید هم ماندگاری بالایی داشته باشند و هم اینکه از نرمی و لطافت قابل قبولی برخوردار باشند. الیاف اکریلیک هیت ست در نخ خاب این فرش به کار گرفته میشوند. به این علت که بیشتر حجم فرش ( ۷۰ درصد ) را نخ خاب فرا می گیرد، پس استفاده از الیاف با کیفیت در این قسمت از فرش، واجب است. همچنین در نخ تار و پود گرانترین فرش ماشینی از الیاف پلی استر و پنبه استفاده می کنند که از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار هستند و می توانیم به شما اطمینان دهیم که فرش های ماشینی با این کیفیت تا سال های سال برای شما باقی می مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا