دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

بهترین فرش ماشینی در بازار ایران

بهترین فرش ماشینی ایران

برای اینکه بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید و در منزل خود استفاده کنید ابتدا باید مطمئن شوید که فرش ماشینی را در کدام قسمت از منزل خود استفاده خواهید کرد. مثلاً اگر شما به دنبال بهترین فرش ماشینی در بازار ایران برای پذیرایی هستید، مطمئناً آن فرش برای اتاق‌خواب مناسب نخواهد بود. چرا که اغلب فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ شانه یا ۷۰۰ شانه در پذیرایی استفاده می‌شود. ولی بهترین فرش ماشینی برای اتاق‌خواب معمولاً فرش‌های فانتزی هستند.

همین‌طور فرش‌های آشپزخانه با فرش پذیرایی و فرش اتاق‌خواب بسیار متفاوت هستند. فرش‌هایی که به‌آسانی میتوان شست و بسیار دیرتر کثیف می‌شوند، می‌توان به‌عنوان بهترین فرش ماشینی برای پذیرایی به کارد برد. در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین فرش ماشینی برای هر قسمت از خانه خود را انتخاب کنید.

جهت خرید غیر حضوری (اینترنتی)، لطفا یکی از طرح های زیر را انتخاب کنید

فرش وینتیج

ارتباط با پشتیبانی سایت فروش غیر حضوری digifarsh.com

بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی

خوب است که هر شخصی به دنبال خرید یک کالا می رود به دنبال بهترین آن باشد. خرید بهترین یک کالا هم باعث می شود مدت بیشتری آن را داشته باشیم و هم اینکه باعث میشود از آن لذت ببریم. فرش هم یکی از اقلامی است که باید به دنبال بهترین آن بود، چه از نظر کیفیت و چه از نظر دیگر جنبه ها. بنابراین سعی کردیم در این مطلب به بررسی بهترین فرش ماشینی در بازار ایران بپردازیم.

ما میخواهیم از چند جنبه گوناگون بررسی کنیم که بهترین فرش ماشینی در بازار ایران، کدام فرش تلقی می شود. پس با ما همراه باشید و ادامه این مطلب را بخوانید.

بهترین فرش ماشینی

بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی

در ایران به علت تولید انبوه فرش ماشینی، بسیاری از مردم به خرید این نوع فرش ها رغبت پیدا کرده اند و بازار گسترده ای برای آن به وجود آمده است. همچنین تنوع فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم، مواد اولیه و غیره بیش از پیش افزایش یافته است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که موضوع بهترین فرش ماشینی در بازار ایران را پیش بکشیم تا شما مشتری گرامی بتوانید با خواندن آن، بهترین تصمیم ها را بگیرید.

بهترین فرش ماشینی در سال 1400

نوشته های مشابه

بررسی انواع بهترین فرش ماشینی در بازار ایران

برای خیلی ها مهم است که بهترین فرشهای ماشینی که در حال حاضر در ایران موجود هستند، چه فرش هایی خواهند بود. ما همانطور که گفتیم از جنبه های گوناگون میخواهیم بهترین فرش را در هر زمینه به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

بهترین مارک فرش ماشینی ایرانی
بهترین فرش ماشینی کودک
بهترین فرش ماشینی آشپزخانه

بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم

به نظر شما بهترین فرش ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم چیست؟ کدام فرش ماشینی در این زمینه برترین فرش محسوب می شود؟

تعداد شانه و تراکم یکی از مهم ترین مولفه ها برای تعیین مرغوبیت و کیفیت فرش است. در واقع هرچه فرش ماشینی دارای مرغوبیت بیشتری باشد، تعداد شانه و تراکم بیشتری است. مثلا فرش ۱۲۰۰ شانه از فرش ۷۰۰ شانه مرغوب تر است و به همین خاطر اگر دقت کرده باشید قیمت آن بیشتر است.

بهترین مارک فرش ماشینی
فرش ماشینی ایران

بهترین برند فرش ماشینی

باید گفت که با اختلاف زیاد، فرش ۱۵۰۰ شانه به عنوان جدیدترین و بهترین فرش از نظر تعداد شانه و تراکم به شمار می رود. فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا در صنعت قالیبافی به تولید می رسد و در حال حاضر تراکمی مشابه تراکم فرش های دستباف رجشمار بالای ۱۰۰ می باشد که در شهرهای قم، اراک و از همه مهمتر تبریز بافته می شوند.

بنابراین فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ به خاطر نزدیکی و رقابت با فرش های دستباف، می تواند به عنوان بهترین گزینه فرش ماشینی به شمار برود.

بهترین فرش ماشینی از نظر شانه و تراکم

  •       بهترین فرش ماشینی از نظر نخ خاب

الیاف و مواد اولیه به کار رفته در فرش ماشینی تاثیر زیادی در کیفیت فرش بافته شده دارند. به این علت که درصد زیادی از فرش را نخ خاب تشکیل داده است. باید گفت که کیفیت فرش به کیفیت نخ خاب بستگی دارد.

پس بهترین فرش ماشینی باید فرشی باشد که از نخ خاب با کیفیت بافته شده باشد. برای بافت فرش ماشینی از الیاف صنعتی استفاده می کنند. از جمله آنها می توان به الیاف پلی استر، پلی پروپیلن، ویسکوز، ورجین و اکریلیک اشاره نمود.

بهترین این الیاف که در نخ خاب فرش ها به کار می روند، الیاف اکریلیک هستند. الیاف اکریلیک در انواع هیت ست و ترک تولید می شوند. در نخ خاب فرش های ماشینی مورد استفاده قرار میگیرند.

بهترین فرش ماشینی جدید
بهترین مارک فرش
بهترین فرش ایرانی

قیمت فرش ماشینی ایرانی

با توجه به اینکه الیاف پلی استر که از نظر کیفی در رتبه دوم بعد از الیاف اکریلیک هستند و گفته می شود قرار است جایگزین الیاف اکریلیک شوند. این را بدانید که از نظر ظاهری الیاف پلی استر بهتر هستند. و دید زیباتری نسبت به فرش های اکریلیک به مخاطب می دهند.

پس میتوان گفت یکی از انواع بهترین فرش ماشینی در بازار ایران ، فرش ماشینی اکریلیک است. فرش های بافته شده از الیاف اکریلیک با کیفیت و مرغوب هستند و می توانند تا سال های سال برای شما باقی بمانند. همچنین از مهمترین ویژگی هایی که می توان در فرش های بافته شده با اکریلیک مشاهده نمود، دوام در برابر عوامل محیطی، ماندگاری بالا، دوام در برابر نور خورشید و مقاومت در برابر حرارت لحظه ای دانست.

فرش ماشینی پرفروش
بهترین جنس فرش
بهترین برند فرش ماشینی در ایران

شایسته ترین فرش ماشینی از نظر ارزش خرید نسبت به قیمت

در حال حاضر فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه آنطور که واکنش مردم نشان داده است، بهترین فرش های ماشینی از نظر ارزش خرید نسبت به قیمت هستند.

فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه مناسب هر نوع سلیقه ای است. که میتواند فرشی ارزان و با طرح های متنوع برای فرش کردن خانه شما باشد.

فرش ۱۲۰۰ شانه هم از نظر ظرافت یکی از بهترین فرش های ماشینی به شمار می رود و همچنین نسبت به فرش های ۱۰۰۰ شانه ظریف تر و زیباتر هستند و نسبت به فرش های ۱۵۰۰ شانه ارزان تر، به همین دلیل است که بیشتر مردم در بین فرش های ماشینی با تعداد شانه بالا، فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ را انتخاب می کنند.

بهترین فرش ماشینی از نظر قیمت

بهترین جنس فرش ماشینی

در مطالب بالا توضیحات مختصری دادیم. از هر لحاظ مشخص کردیم که کدام نوع فرش، بهترین فرش ماشینی در بازار ایران است. حالا در این بند میخواهیم به طور تخصصی برای شما بیان کنیم که بهترین جنس فرش ماشینی چیست. به صورت کامل به بررسی مواد اولیه و نخ های فرش ماشینی بپردازیم.

که هر نخ دارای ویژگی های خاص خود است که به خاطر این ویژگی های مختلف، طرفداران خاص خود را هم دارند.

بهترین نوع فرش ماشینی کدام است
بهترین فرش ها
فرش های ماشینی

۳ نوع نخ در فرش داریم که هر کدام وظیفه ای دارند:

  • نخ خاب: این نخ مهمترین نخ فرش به شمار می رود و تقریبا ۷۰ درصد از حجم فرش ماشینی را فرا گرفته است. به همین دلیل اهمیت ویژه ای در یک فرش دارند. نخ خاب همان نخ هایی است که در هنگام راه رفتن زیر پای خود حس می کنیم. نخ خاب، زیبایی و ظاهر فرش را ترسیم می کند.
  • نخ تار و نخ پود: نخ تار و پود اصطلاحی است که معمولا با هم به کار می رود ولی دو نوع نخ است. یک نخ تار که نخی باریک و بلند است و جهت استحکام و شکل دهی به فرش استفاده می شود. نخ پود هم نخ ضخیم و کوتاه است که از زیر و روی نخ تار عبور می کند و فرش را دوام میبخشد.

حالا با توجه به دسته بندی که داشتیم، بر اساس هر نخ تعیین می کنیم که کدام جنس برای فرش ماشینی بهتر است؟

بهترین جنس فرش ماشینی

  • برترین جنس نخ خاب در فرش ماشینی

الیاف متعددی برای فرش ماشینی و نخ خاب آن مورد استفاده قرار می گیرد. همه تولیدکنندگان از نقش نخ خاب در فرش ماشینی آگاه هستند. به همین دلیل برای بهبود کیفیت فرش خود از بهترین نخ ها باید استفاده کنند. انواع الیاف موجود در صنعت فرش ماشینی که می توان برای نخ خاب استفاده کرد. نخ هایی همچون نخ اکریلیک، نخ پلی استر، نخ ترک، نخ پلی پروپیلین، نخ ویسکوز، نخ بی سی اف و غیره می باشد.

فرش ماشینی ایرانی

اما از این بین نخ اکریلیک و نخ پلی استر از همه نخ های فرش ماشینی بهتر هستند. البته توجه داشته باشید که بهترین نخ موجود در بازار، نخ اکریلیک است. در درجه بعدی الیاف پلی استر قرار می گیرند. البته این نکته را بدانید

قیمت فرش در ایران

اگر بخواهیم از مهمترین ویژگی های الیاف پلی استر بگوییم:

  1. دارای درخشندگی فوق العاده ای است.
  2. ظاهری شبیه به فرش های دستباف ابریشم دارد.
  3. جلوه بسیار زیبایی به فرش می دهد.
  4. در برابر عوامل محیطی مقاوم است.
  5. ضد حساسیت است.

و اما فرش های اکریلیک هم دارای ویژگی های زیر است:

  1. فرش اکریلیک از دوام بسیار بالایی برخوردار است.
  2. شبیه فرش های دستباف پشمی است.
  3. در برابر گرمای لحظه ای مقاوم است.
  4. در برابر نور خورشید هم دوام می آورد.
  5. نسبت به فرش های دیگر، بیشتر عمر می کند.
مشخصات بهترین فرش ماشینی
بهترین فرش ماشینی
بهترین فرش

قیمت نخ اکریلیک نسبت به نخ پلی استر بالاتر است. ولی نخ های پلی استر به این خاطر که ضد حساسیت هستند، امروزه بیشتر استفاده می شوند.

بهترین نخ فرش ماشینی

  • خوبترین جنس نخ تار و پود در فرش ماشینی

نخ تار و پود هم از اهمیت ویژه ای در استحکام و افزایش عمر فرش برخوردار هستند. در این نخ ها باید الیافی استفاده شود که توانایی تحمل مشکلات محیط، اعم از گرما و رطوبت را داشته باشند. بهترین الیافی که برای نخ پود می توان استفاده کرد، نخ پنبه است. نخ پنبه هم طبیعی است، هم قیمت مناسبی دارد و هم استحکام بالایی دارد. در نخ تار هم از الیاف پلی استر استفاده می شود. چون از دوام بالایی برخوردار است و قیمت مناسبی هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا