دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

فرش ارزان از کجا بخرم؟ | آموزش بهترین روش خرید فرش ارزان

فرش ارزان از کجا بخرم؟ سوالی که شاید ذهن خیلی از هموطنانی که در این روز ها به دنبال فرش هستند را درگیر کرده باشد. ارزان خرید شاید در فکر برخی ها زیاد جالب نباشد، اما اگر از راه درست اقدام به خرید یک کالای ارزان کنید، قطعا متضرر نخواهید شد.

در این مطلب که برای شما نوشته ایم میخواهیم جواب درستی برای سوال فرش ارزان از کجا بخرم؟ برای شما بنویسیم تا بتواند علاوه بر اینکه یک فرش ماشینی خوب و با کیفیت میخرید، قیمت آن هم نسبت به دیگر جاها مناسب باشد.

فرش ارزان از کجا بخرم؟ فرش با قیمت واقعی را از کجا پیدا کنیم؟

قیمت نهایی یک محصول ممکن است با آن چیزی که ما در بازار میخریم، بسیار متفاوت باشد. این امر دلایل بسیار دارد و متاسفانه در کشور ما هم کم نیستند.  اکنون می خواهیم چند مورد از مولفه هایی که در قیمت نهایی تاثیر می گذارند را برای شما بیان کنیم که قطعا با آشنا شدن با آنها متوجه می شوید که برخی از قیمت ها غیر واقعی است و شما بیهوده برای یک کالا هزینه زیاد می دهید.

و اما مواردی که در نوسان قیمت ها تاثیر گذار هستند :

۱-     وجود دلال ها و واسطه های خرید و فروش فرش:

قطعا قیمتی که درب کارخانه به شما ارائه می دهد از قیمتی که در برخی فروشگاه ها میخرید، بسیار پایین تر خواهد بود. این نشان دهنده حضور واسطه ها و دلال ها است که با حضورشان سبب می شوند شما مجبور باشید، بیشتر از قیمت واقعی یک محصول هزینه کنید. قطعا واسطه ها میخواهند سود خودشان را ببرند و این منطقی است، اما در برخی از موارد واسطه ها و دلال ها سود بیشتر از حد متعارف میخواهند و همین امر سبب افزایش بیش از حد قیمت ها می شود.

۲-     جو روانی ناشی از نوسانات بازار فروش فرش:

در برخی از موارد هم این جو روانی ناشی از بازار است که سبب افزایش قیمت ها می شود. برای مثال اگر فردا دلار کاهش یافت و یا افزایش یافت، ممکن است قیمت فرش هم جابجا شود. اما در کارخانه های فرش قیمت ها بعد از مدتی تغییر پیدا می کنند ولی در بین دلال ها و واسطه ها این عمل در لحظه انجام می شود. همچنین در برخی از کارخانه ها هم به خاطر این جو روانی قیمت محصولات خود را افزایش می دهند.

نوشته های مشابه

این دو موردی که خدمتتان عرض کردیم، از مهمترین مسائلی هستند که متاسفانه به غیر از بازار فرش در دیگر مسائل هم درگیر آن هستیم. البته بی توجهی و وادادگی برخی از مسئولین هم بی تاثیر نیست. برای مثال در مقطعی دلار نیمایی به تولیدکنندگان فرش عرضه می شد، که در چند ماه اخیر دلار نیمایی چند برابر شد و قطعا باید قیمت فرش هم بر این اساس تغییر پیدا کند.

یعنی علنا حمایت از تولیدکنندگان فرش قطع شد و هم اکنون واردات نخ مورد نیاز برای تولید فرش با دلار های آزاد صورت می گیرد.

از کدام فروشگاه فرش بخریم؟ فرش ارزان از کجا بخرم؟

با توجه به نکاتی که گفتیم، شما باید خرید فرش خود را از یک فروشگاه معتبر که محصولات خود را به صورت مستقیم از کارخانه های فرش ارائه می کند، انجام دهید.

اما کدام فروشگاه هست که محصولات خود را از کارخانه برای ما عرضه کند؟

فروشگاه اینترنتی دیجی فرش یکی از بزرگترین عرضه کننده های انواع فرش ماشینی در کشور می باشد که این امکان را برای ما فراهم میکند محصولات را به صورت مستقیم از کارخانه بخریم. این امر سبب می شود قیمت محصولات موجود در این فروشگاه قیمت واقعی باشد و خبری از وجود دلال ها و واسطه ها هم نباشد.

غیر از ارزان تر بودن محصولات نسبت به قیمت بازار، شما از اطمینان کافی در جهت اصل بودن فرش ماشینی برخوردار خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا