انتخاب فرش ماشینیدانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

نامزدهای قشنگ ترین فرش ماشینی را بشناسید!

قشنگ ترین فرش ماشینی کدام فرش است؟ کدام فرش های ماشینی در رده زیباترین فرش ها قرار می گیرند؟ خواندن این مطلب به افرادی که میخواهند زیبایی را به دکوراسیون منزل خود ببرند، به شدت توصیه می شود!

در این مطلب از سری مطالب وبلاگ دیجی فرش، قصد داریم چند تا از بهترین طرح ها و یا بهتر بگوییم، زیباترین طرح های فرش ماشینی را برای شما نام ببریم! در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی نامزدهای قشنگ ترین فرش ماشینی

به این علت که فرش های مدرن دارای اسمی خاصی نیستند و ممکن است در هر شرکت طرح های خاصی بافته شود و آن هم با اسامی متفاوت، در این مطلب سعی داریم که چند تا از زیباترین طرح های کلاسیک فرش ماشینی را برای شما نام ببریم!

و اما قشنگ ترین فرش ماشینی را از بین گزینه های زیر انتخاب کنید :

۱-     فرش طرح هریس

یکی از فرش های ماشینی که با الهام از سبک و سیاق فرش های دستباف طراحی و تولید می شود، فرش طرح هریس است. در این فرش شما یک طرح سنتی با رنگ بندی کلاسیک خواهید داشت. رنگ زمینه و یا بوم این فرش لاکی است و در مرکز آن یک ترنج سرمه ای رنگ به شکل گل دیده می شود. توصیه می کنیم که حتما از این طرح دیدن فرمایید!

۲-     فرش حوض نقره

فرش ماشینی حوض نقره که به صورت فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ به تولید میرسد، یکی از زیباترین و پرفروش ترین فرش های ماشینی است که در انواع رنگ بندی به تولید می رسد. در این فرش بیشتر از نقش و نگارهای واقعی استفاده شده است و خبری از طرح های اسلیمی و نماد های قالیبافی نیست. ظرافت این طرح مثال زدنی است و یکی از نامزدهای بهترین طرح فرش می باشد.

۳-     فرش طرح افشان

افشان یک سبک در طراحی نقشه های فرش کلاسیک است. این گونه فرش ها با ظاهری خلوت تر نسبت به بقیه سبک ها طراحی می شوند و در آنها خبری از ترنج ( نقش بزرگ وسط فرش ) نیست. فرش های طرح افشان را معمولا با رنگ بندی های مختلف طراحی می کنند و در طراحی آنها از نقش و نگار های اسلیمی استفاده می شود. فرش طرح افشان به فرش شاهانه نیز معروف است.

۴-     فرش باغ ارم

یکی دیگر از طرح های زیبای فرش ماشینی سنتی که مشاهده آن خالی از لطف نخواهد بود، فرش طرح باغ ارم است.  در مرکز این فرش یک ترنج مشاهده می کنید که به صورت یک قاب دیده می شود و در آن از سبک نقاشی های مینیاتوری بهره گرفته شده است. غیر از این قاب، طرح های گل رنگارنگ دور تا دور این فرش را مشاهده می کنید که در سراسر فرش پراکنده شده اند و فضای آن را پوشانده اند. همچنین در مرکز فرش غیر از ترنج، قاب هایی دیده می شود که درون آن طرح گل و گلدان گنجانده شده است.

۵-     فرش طرح تبریز

اگر جزء دسته افرادی هستید که به فرش های دستباف علاقه دارید ولی توانایی پرداخت هزینه آن را ندارید، توصیه می کنیم از فرش های طرح دستباف استفاده نمایید. فرش های طرح دستباف، با استفاده از نقشه های معروف هر شهر بافته می شوند. فرش طرح تبریز هم یکی از این فرش های است که نقشه آن جزء نقشه های معروف شهر تبریز است. در طراحی این فرش که مشابه فرش های ابریشم گونه تبریز است، یک ترنج به همراه کلاله در بالا و پایین آن در مرکز فرش دیده می شوند و طرح های ریز گل، غنچه، بته و شاخه که سطح فرش را فراگرفته اند.

 

جمع بندی

طرح هایی را که برای شما در این مطلب آورده ایم، با سلیقه همگان همخوانی دارد، اما اگر خاص پسند هستید، طرح های بسیاری در نمایشگاه ها و فروشگاه ها دیده می شوند و می توانید هر کدام از آنها را به عنوان قشنگ ترین فرش ماشینی برای خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا