فرش 1200 شانه

  • منظور از تراکم فرش ماشینی چیست؟

    همانطور که می دانید، امروزه استفاده از فرش های ماشینی به شدت رواج یافته است و اغلب منازل حداقل یک فرش ماشینی را در بر دارند. اما برای این که بتوان یک فرش مناسب را انتخاب نمود، می بایست به تراکم آن در هنگام خرید توجه نمود. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند منظور از تراکم فرش ماشینی چیست و چه تاثیری در کیفیت فرش دارد؟ برای پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم منظور از تراکم فرش های ماشینی، تراکم طولی آن می باشد. لازم است بدانید تراکم همانند شانه و یا همان تراکم عرضی می باشد که این موضوع به درک مفهوم تراکم کمک شایانی خواهد کرد.

    تاثیر تراکم فرش بر روی کیفیت آن

    حال باید بدانید تراکم فرش می تواند تاثیر بسزایی را بر روی کیفیت و ظاهر فرش بگذارد که ممکن است عده ای از این تاثیر آگاه نباشند. بعضی از این تاثیرات عبارت اند از:

    هنگامی که با خود می پرسید منظور از تراکم فرش ماشینی چیست و چه تاثیری در کیفیت فرش دارد؟ باید بگوییم یکی از مهم ترین تاثیرات تراکم فرش بر روی زیبایی آن می باشد. هر مقدار انسجام و تراکم یک فرش بیش تر باشد، در واقع ظرافت آن بالا رفته و می تواند زیبایی چشمگیری را با خود به ارمغان بیاورد. باید دقت داشته باشید فرش های دستباف به دلیل تراکم بیش از اندازه شان، ظاهر فوق العاده ای داشته و تمامی افراد را به وجد می آورند. به همین خاطر، در فرش های ماشینی همواره سعی می شود تا تراکم افزایش یابد و زیبایی محصولات دوچندان گردد.

    یکی دیگر از موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، قیمت فرش های ماشینی با تراکم بالا است. هر مقدار تراکم افزایش می یابد، تعداد گره های آن بیش تر خواهد شد. این موضوع خود به تنهایی سبب می گردد تا مصرف نخ و الیاف ها بالا رود. در نهایت رشد قیمت فرش های ماشینی را شاهد باشیم.

    در پاسخ به سوالاتی همچون منظور از تراکم فرش چیست و چه تاثیری در کیفیت فرش دارد؟ باید بگوییم هر مقدار تراکم فراش ها بیش تر باشد، ارتفاع نخ های خواب کاهش می یابد و این موضوع باعث کم تر شدن استحکام فرش ها می شود. به شما توصیه می کنیم تا از فرش هایی با تراکم بالا به خوبی مراقبت نمایید تا هیچ گاه دچار آسیب نگردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×