فرش 1200 شانه

  • نظافت و تمیز نگه داشتن فرش های گل برجسته

    برای اینکه فرش‌های خانه‌تان تازه، تمیز و در بهترین حالت به نظر برسند، باید موارد خاصی را رعایت کنید. به عنوان مثال، برای نظافت و تمیز نگه داشتن فرش های گل برجسته و هرگونه ریختن آشغال بر روی روی فرش به طور ناگهانی بهتر است ک از جاروبرقی استفاده شود. استفاده از این وسیله  باید بخشی از برنامه منظم کارهای خانه شما باشد.

    فرش‌ها واقعاً می‌توانند چیز دیگری به سبک و دکوراسیون اتاق اضافه کنند، اما در جذب گرد و غبار و کثیفی نیز مقصر هستند. به گفته میکروبیولوژیست های برجسته، الیاف فرش می تواند محل زندگی میلیون ها میکروارگانیسم، مانند هاگ های کپک، ذرات گرده و کنه های گرد و غبار باشد. به همین دلیل است که تمیز کردن منظم فرش ضروری است.

    اغلب جاروبرقی بکشید

    این موضوع کاملا واضح است، اما برای نظافت و تمیز نگه داشتن فرش های گل برجسته مطمئن شوید که فرش های خود را حداقل یک بار در هفته جاروبرقی می کشید تا هرگونه کثیفی، گرد و غبار و زباله را جمع کنید. این کار از وارد شدن کثیفی به عمق پارچه جلوگیری می کند که پاک کردن آن بسیار سخت تر می شود.

    اما قبل از اینکه جاروبرقی خود را روشن کنید، فرش را تکان دهید تا هرگونه شن یا کثیفی که در داخل الیاف محبوس شدند از بین برود؛ سپس می توانید آنها را توسط جاروبرقی برداشت. بهتر است به جای استفاده از برس چرخشی یا جاروبرقی عمودی، فقط از مکش جاروبرقی استفاده کنید. زیرا این کار می تواند به فرش آسیب برساند و باعث ریزش الیاف شود. بهتر است برای نظافت فرش های گل برجسته از جاروبرقی ملایم استفاده کنید.

    همچنین گزینه ای دیگری برای استفاده از پودرهای ضد باکتری وجود دارد که می توان آنها را روی فرش بپاشید تا میکروب ها را از بین ببرند. اما ابتدا روی یک بخش کوچک تست کنید تا از آسیب زدگی مواد به کل فرش جلوگیری شود.

    فوراً تمیز کنید

    به محض اینکه مایعی روی فرش ریخت، آن را سریع خیس کنید تا مطمئن شوید که داخل نخ ها نفوذ نمی کند. یک پارچه نخی و سفید را خیس کنید و ناحیه مشکل دار را پاک کنید. برای نظافت و تمیز نگه داشتن فرش های گل برجسته مراقب باشید کثیفی را مالش ندهید؛ زیرا می تواند به سطح فرش آسیب برساند. این عمل را تکرار کنید تا تمام مایع جذب شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×