فرش 1200 شانه

  •  از چه زمانی تولید فرش ماشینی در ایران اوج گرفت و تاثیر ماشین آلات بر روی پیشرفت صنعت فرش بافی

    زمانی که به منازل ایرانی کمی دقت می شود، در تمامی آن ها می توان فرش های ماشینی را مورد مشاهده قرار داد. به دلیل افزایش هزینه ها، کمتر کسی می تواند فرش های دستباف را تهیه نماید و این موضوع خود به تنهایی دلیلی برای استفاده مکرر از فرش های ماشینی می باشد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند از چه زمانی تولید فرش ماشینی در ایران اوج گرفت؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم در دهه 40 برای نخستین بار از فرش های ماشینی و تولید آن ها صحبت شد و تاکنون حدود 50 سال است که از ورود فرش های ماشینی به داخل کشور عزیزمان می گذرد.

    پس از سال 1340 هجری شمسی، در سال 1351 تولید فرش های ماشینی قطعی گردید و افراد بسیاری به تولید و عرضه این نوع فرش ها پرداختند. استقبال بی نهایت ایرانیان به فرش های ماشینی، سبب گردید تا تولید این محصول ادامه پیدا کند و دست کم در هر یک از منازل یک فرش ماشینی را مورد مشاهده قرار داد.

    توسعه صنعت فرش بافی با تولید ماشین آلات و دستگاه های ایرانی

    در ابتدا فرش های ماشینی با دستگاه های خارجی بافته می شدند یا خارجی؟

    در پاسخ به سوالاتی همچون از چه زمانی تولید فرش ماشینی در ایران اوج گرفت؟ می توان گفت در ابتدای ورود فرش های ماشینی به ایران، از ماشین الات و دستگاه های خارجی استفاده می گردید و این موضوع سبب می گردید بسیاری از افراد قادر به خرید این دستگاه های گران قیمت نباشند و نتوانند شغل خود را به خوبی ادامه دهند. اما در اواخر دهه 60 مهندسان اقدام به تولید ماشین الات ایرانی نمودند. اوایل دهه 70 که ماشین و دستگاه های ایرانی تولید شد، بازار فرش های ماشینی به شدت گرم شد. این صنعت روز به روز بیش از قبل پیشرفت کرد.

    خرید فرش های ماشینی از مراکز معتبر

    سخن پایانی

    همانطور که تاکنون متوجه شدید، سالیان بسیاری است که از ورود فرش های ماشینی به داخل ایران می گذرد. در سال های اخیر این محصول به خوبی توانست خود را در منازل ایرانی جای بدهد و از خود رونمایی کند. به همین خاطر سعی نمودیم تا شما را با سوالاتی همانند از چه زمانی تولید فرش ماشینی در ایران اوج گرفت، آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کند. در صورت لزوم به خریداری فرش ماشینی از وب سایت و مراکز معتبر بپردازید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×