انتخاب فرش ماشینی

چطور فرش با کیفیت رو تشخیص بدیم؟

در این مطلب همراه شما خواهیم بود با پاسخ به یک سوال بسیار مهم، چطور فرش با کیفیت رو تشخیص بدیم؟ اگر مایل به دانستن این مطلب هستید، توصیه می کنیم که تا انتها این مطلب را دنبال کنید. همچنین ما در این مطلب به سوالاتی نظیر از کجا بفهمیم فرش با کیفیته؟ فرش با کیفیت را از کجا تهیه کنیم و از کجا فرش اکریلیک را تشخیص دهیم نیز پاسخ خواهیم داد.

فرش ماشینی یکی از ملزومات خانه هر ایرانی به شمار می رود. در واقع ایرانی ها از هزاران سال پیش برای استراحت بر روی زمین از فرش ها استفاده می کرده اند و امروزه با میان آمدن فرش های ماشینی و صنعتی، فرش دستباف در کنار فرش ماشینی گاها مورد استفاده قرار می گیرد. اما کسی که میخواهد فرش بخرد، این سوال برایش پیش می آید که چطور فرش با کیفیت رو تشخیص بدیم؟

حالا با توجه به اینکه این سوال، سوال خیلی از افرادی است که میخواهند فرش ماشینی بخرند، ما به صورت مفصل در ادامه این مطلب آن را برای شما پاسخ خواهیم داد.

چطور فرش با کیفیت رو تشخیص بدیم و فرش خوب بخریم؟

کیفیت فرش ماشینی بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله مواد اولیه و نخ هایی که برای بافت آن به کار می رود، دستگاه بافنده آن و همچنین عوامل دخیل در کارخانه. باید با این موارد آشنا شوید تا بتوانید کیفیت فرش را تشخیص دهید.

  • مواد اولیه و نخ فرش باکیفیت

مواد اولیه نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت فرش ماشینی دارند. اگر یک فرش ماشینی داشته باشیم، دارای سه نوع نخ خواهد بود. یک نخ که در خاب فرش به کار رفته است، یک نخ که در پود است و یک نخ هم که موسوم به نخ تار می باشد. با توجه به اینکه نخ خاب عمده فرش را در بر می گیرد، می توان گفت که کیفیت فرش ماشینی به نخ خاب بستگی دارد. الآن باکیفیت ترین نخ خاب فرش اکریلیک هیت ست است که می توانید با لمس خاب آن را تشخیص دهید. اگر به صورت دانه دانه شد، یعنی نخ اکریلیک است.

  • دستگاه بافنده فرش با کیفیت

دستگاه های بافنده جدید اکثرا با کیفیت هستند. شما می توانید با بررسی برچسبی که پشت فرش زده شده است متوجه شوید که دستگاه بافنده آن با کیفیت بوده است یا خیر. دستگاه های بافنده HCI و HCP از با کیفیت ترین دستگاه های موجود در صنعت بافندگی هستند.

با بررسی این مطالب با خیال راحت می توانید فرش ماشینی خود را خریداری کنید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا