دانستنی های فرش و نگه داری فرش در خانه

راهنمای کامل خرید فرش ریزبافت

در این مقاله راهنمایی کاملی در مورد خرید فرش ریز بافت خواهیم داشت :

به صورت کلی فرش از نظر نوع بافت به دو دسته  فرش دستباف و فرش ماشینی تقسیم بندی می شوند. با این که این محصولات دو نوع متفاوتی از فرش هستند، اما در یک ویژگی مشترک اند و آن هم ویژگی مرغوبیت محصول است. در مرغوبیت فرش های دستباف و ماشینی هرچه ریز بافتی بیشتر باشد، فرش شما مرغوب تر خواهد بود. به همین منظور می خواهیم در این مطلب به بررسی خرید فرش ریز بافت بپردازیم که حتما حاوی نکات جالبی برای شما خواهد بود.

خرید فرش ریز بافت تقریبا برای کسانی اهمیت دارد که میخواهند بهترین نوع فرش های دستباف و ماشینی را در منزل خود استفاده کنند و از ظرافت و زیبایی آنها لذت ببرند.

اما شاید بپرسید که منظور از فرش ریز بافت چیست که در ادامه به آن اشاره ای خواهیم داشت.

بررسی و تحلیل خرید فرش ریز بافت

  • در خرید فرش ریز بافت چه عواملی تاثیر خواهند داشت؟
  • به چه فرش هایی ریز بافت گفته می شود؟
  • ملاک ریز بافت بودن فرش ها چیست؟

در واقع همانطور که از نام این عنوان پیدا است، باید اینگونه فرش هایی که با نام ریز بافت شناخته می شوند، با گره های ریز بافته شده باشند.

دقیقا همین است. در فرش دستباف و فرش ماشینی تراکم گره های زده شده در فرش را محاسبه می کنند و هر چه این تراکم بیشتر شود ریز بافتی فرش هم بیشتر خواهد شد. مثلا در فرش های ماشینی هر چه تعداد شانه افزایش یابد، شما می توانید متوجه شوید که فرش ریز بافت تر است.

نوشته های مشابه

در فرش های دستباف هم از اصطلاح رجشمار برای تعداد گره ها استفاده می شود. بنابراین هر چه رجشمار فرش دستباف بیشتر شود، شما دارای فرش های ریزبافت تری خواهید بود.

دلیل مرغوبیت فرش های ریزبافت این است که طرح های آن از ظرافت بسیار بالاتری برخوردار است و طرح نهایی بسیار زیباتر و جزئی تر بافته شده است.

خرید فرش ماشینی ریز بافت

فرش های ماشینی به این منظور که بیشتر شبیه فرش های دستباف باشند، باید با ویژگی هایی طراحی و بافته شوند که فرش های دستباف این ویژگی ها را دارند. فرش های دستباف معمولا ظریف و ریز بافت هستند و برای اینکه در فرش های ماشینی به این هدف دست پیدا کنند، تعداد شانه و تراکم را برای بافت فرش بالا می برند.

این کار سبب می شود فرش ها با ظرافت بسیار بالاتری تولید شوند و همچنین طرح هایی که روی آنها قرار می گیرد، طرح های بسیار ظریف و زیباتری خواهند بود.

هم اکنون فرش  ۱۲۰۰ شانه ماشینی و همچنین فرش ۱۵۰۰ شانه از ریز بافت ترین فرش های ماشینی به شمار می روند که در کارخانه فرش کاشان به تولید می رسند.

اگر به دنبال خرید فرش ریز بافت ماشینی هستید، توصیه می کنیم انتخاب شما حداقل فرش هایی با تعداد شانه بالای ۱۰۰۰ باشد. فرش های ۱۲۰۰ شانه معادل فرش های دستباف ۸۰ رج و فرش های ۱۵۰۰ شانه معادل فرش های ۱۰۰ رج دستباف هستند.

از لینک زیر می توانید فرش های ۱۲۰۰ شانه را ملاحظه کنید.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا