فرش 1200 شانه

  • فیلتر های فعال

  • نوع فرش

  • رنگ فرش

  • شانه فرش

  • جنس فرش

  • شرکت تولید کننده

  • ضخامت فرش

  • تراکم طولی فرش

  • تعداد رنگ

  • فیلتر قیمت


    حداقل:

    حداکثر:

  • 807 کالا

    نمایش 1–20 از 807 نتیجه

    فرش گل برجسته

    فرش یکی از لوازمی است که در خانه هر ایرانی یافت می‌شود. ایرانیان از گذشته تاکنون در صنعت فرش جزو پیشتازترین افراد بوده‌اند. در واقع فرش ایرانی جزو معروف‌ترین هنر ایرانیان بین مردم جهان می‌باشد. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی انواع فرش‌های ماشینی و دستی در طرح‌ها و مدل‌های خاص طراحی، تولید می‌شوند. یکی از انواع این فرش‌ها، فرش نقش برجسته است که اتفاقا بسیار مورد استقبال مردم است. این استقبال به حدی است که تنوع بسیار زیادی در این مدل فرش در بازار مشاهده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و انواع مدل‌های فرش گل برجسته آشنا کنیم. اگر شما قصد خرید فرش گل برجسته را دارید پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    فرش گل برجسته چیست؟

    فرش برجسته که به نام‌هایبالک نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین و خاص‌ترن مدل‌های فرش است. در ساخت این نوع فرش از دو ماده اکلرلیک هیت ست و‌هایبالک هیت ست استفاده می‌شود که این دو ماده باعث به وجود آمدن برجستگی در سطح فرش و زیبایی آن می‌شوند. طرح‌هایی که در این فرش‌ها استفاده می‌شود سنتی، مدرن یا تلفیقی از این دو است؛ بنابراین مطابق با سلیقه هر مشتری از این مدل فرش وجود دارد. علاوه براین این نوع از قالی‌ها در دو مدل دستباف و فرش ماشینی برجسته تولید و عرضه می‌شود. قیمت فرش گل برجسته ماشینی بسیار مناسب‌تر از فرش‌های دستباف است.

    انواع فرش گل برجسته ماشینی

    فرش ماشینی گل برجسته شامل انواع مدل‌ها از جمله مدل‌های سنتی، مدرن، فانتزی در متراژهای 6، 9 و 12متری با تراکم 700شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه با نخ‌های‌هایبالک و اکریلیک تولید می‌شود.

    مزایا فرش ماشینی برجسته

    1. طراحی خاص و منحصربه‌فرد مطابق با سلیقه همه افراد
    2. تراکم بالای فرش با نقش گل برجسته
    3. دوام و ماندگاری بالا
    4. تنوع بسیار در طرح و رنگ فرش
    5. ظرافت و زیبایی بالا

    روش نگهداری صحیح از فرش‌های نقش برجسته

    از نکات نگهداری صحیح که به دوام و ماندگاری این دسته از فرش‌ها کمک می‌کند می‌توان به شستشوی به موقع و مناسب، جارو زدن، استفاده از این فرش در مکان‌هایی که پاخور کم دارد اشاره کرد.

    قیمت فرش گل برجسته جدید

    قیمت فرش‌های نقش برجسته بستگی به ویژگی‌های فرش مورد نظر دارد مثلا قیمت فرش گل برجسته 9 متری با قیمت فرش نقش برجسته 12 متری متفاوت است. بطور کلی قیمت فرش نقش برجسته بسته به متراژ، میزان تراکم، میزان رنگ بکار رفته در آن، طرح و مدل، برند، جنس نخ و الیاف مصرفی در آن متفاوت است.

    استفاده از فرش گل برجسته رنگ روشن در دکوراسیون

    فرش نقش برجسته انتخابی بسیار مناسب برای دکوراسیون‌های مدرن و حتی کلاسیک است امروزه انواع فرش گل برجسته جدید با رنگ‌های متفاوت جود دارد که شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان بهترین آن را انتخاب کنید. از طرف دیگر با توجه به این که امروزه اکثر خانه‌ها دارای متراژهای پایین هستند بهترین انتخاب برای بزرگ و دلبازتر نشان دادن خانه استفاده از رنگ‌های روشن برای تم خانه است. در این میان استفاده از فرش نقش برجسته رنگ روشن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه شما می‌گذارد. فرش‌هایی با رنگ فیلی، صورتی، بژ، کرم جلوه بیشتری به خانه شما می‌دهد.

    لازم به ذکر است که در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی با متراژ بزگ نیز استفاده از فرش‌هایی با رنگ روشن جلوه خاصی را به خانه می‌بخشد. مثلا استفاده از فرش گل برجسته طلاییجلوه شیک و خاصی به خانه‌های بزرگ می‌بخشد.

    فرش گل برجسته طوسی

    یکی از رنگ‌هایی که امروزه برای خرید فرش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرش با زمینه طوسی است. حال فرش نقش برجسته با زمینه طوسی یک مدل فرش گل برجسته جدید است که معمولا بیشتر مناسب خانه‌هایی با دکوراسیون و سبک‌های مدرن و فانتزی است. از آنجایی که رنگ طوسی یک رنگ خنثی می‌باشد به راحتی با تم خانه شما ست می‌شود و انتخاب سایر وسایل و اکسسوری‌های خانه را برای شما راحت‌تر می‌کند. اگر یک فرش با پس زمینه طوسی اما با نقش و نگارهای بسیار را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، بهترین ایده برای حفظ جذابیت خانه انتخاب مبلی ساده است.

    یکی دیگر از مزیت‌هایی که فرش نقش برجسته طوسی دارد، این است که به علت رنگ روشن فضای خانه را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد و علاوه بر این استفاده درست از این رنگ و ست کردن مناسب آن با پرده‌ها و مبلمان منزل فضایی چشم نواز و زیبا را ایجاد می‌کند.

    فرش ماشینی گل برجسته کرم

    رنگ کرم جزو رنگ‌هایی است که از دیرباز همواره مد است و به راحتی با هر رنگی ست می‌شود. علاوه براین رنگ کرمی طرفداران بسیار زیادی در بازار دکوراسیون منزل دارد. این رنگ به علت سادگی و روشنی حس آرامش و انعطاف‌پذیری را تداعی می‌شود. اگر این رنگ در معرض نور به خصوص نورهای طبیعی مانند نور خورشید قرار بگیرد، یادآور طبیعت و حس‌های دلنشین آن می‌شود. امروزه فرش‌های نقش برجسته با رنگ کرم نیز بسیار بین افراد محبوبیت دارد. یکی از ویژگی‌های بی نظیر فرش نقش برجسته با زمینه کرم رنگ این است که هر مدل از آن چه طرح‌های شلوغ و پر نقش و نگار و چه طرح‌های ساده با انواع مدل‌های مبل اعم از کلاسیک، راحتی و حتی سلطنتی ست می‌شود.

    شما می‌توانید فرش نقش برجسته کرم را با رنگ‌های گردویی، قهوه‌ای، سفید و حتی طلایی ست کنید. البته به طور کلی رنگ کرم با اکثر رنگ‌هایی که در چیدمان بکار می‌رود، به راحتی ست می‌شود. ست هرکدام از این رنگ‌ها یک دکوراسیون خاص و دلنشین را برای شما خلق می‌کند.

    فرش گل برجسته نقره ای

    رنگ نقره‌ای رنگی خنثی و شیک است که معمولا افراد خاص پسند از این ترکیب رنگ برای خانه‌شان استفاده می‌کنند. فرش نقش برجسته با پس زمینه نقره‌ای که معمولا در آن از رنگ‌های کرم، دودی و طوسی نیز استفاده می‌شود، انتخابی بسیار شیک برای افراد خاص پسند است. رنگ نقره‌ای نیز رنگی خنثی است که به‌راحتی می‌توان آن را با اکثر رنگ‌ها ست کرد.

    ترکیب رنگ فرش با پس زمینه نقره‌ای با رنگ‌های سفید و کرم می‌توان فضایی شیک و آرامش‌بخش را ایجاد کرد. البته فرش گل برجسته نقره‌ای با مبلمان کرم طلایی یک جلوه خاص و شیک را به خانه شما می‌بخشد. اگر خانه شما کوچک باشد، انتخاب این رنگ به بزرگ و دلبازی خانه بسیار کمک می‌کند.

    فرش گل برجسته سرمه‌ای

    رنگ سرمه‌ای جزو رنگ‌های تیره است که ترکیب آن با رنگ‌های روشن تضاد بسیار جذابی را ایجاد می‌کند. امروزه فرش گل برجسته با زمینه سرمه ای بسیار پرطرفدار است. فرش با رنگ سورمه‌ای با رنگ‌های طوسی، سفید، زرد بسیار ‌هارمونی زیبایی را خلق می‌کند و فضای منزلتان را بسیار زیبا و شیک جلوه می‌دهد. ترکیب فرش با پس زمینه رنگ سرمه‌ای با رنگ سفید یک‌ هارمونی جذاب را ایجاد می‌کند. علاوه بر این اگر قصد دارید جلوه خانه شما بسیار لوکس و مجلل باشد، ترکیب فرش نقش برجسته با پس زمینه سرمه‌ای با رنگ طوسی بهترین انتخاب برای شما است.

    مشخصات فرش گل برجسته کاشان

    فرش نقش برجسته کاشان یکی از مدل‌های پرطرفدار فرش ماشینی نقش برجسته است. این فرش در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید عرضه می‌شود. از طرح‌های معروف فرش گل برجسته کاشان می‌توان به طرح پامچال با رنگ صدف نقره‌ای، طرح ترنج سرمه‌ای رنگ و… اشاره کرد. این فرش با طرح‌های کلاسیک و مدرن وجود دارد که تراکم آن‌ها معمولا 1200 شانه است.

    برای ایجاد تغییر و تحول فضای منزل فرش ماشینی گل برجسته کاشان انتخاب بسیار مناسبی است؛ چرا که دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از جمله سنتی و مدرن و فانتزی است و شما می‌توانید به سادگی باتوجه به دکوراسیون منزلتان یکی از نمونه طرح‌های این فرش را انتخاب کنید. قیمت فرش گل برجسته کاشان با توجه به جنس نخ بکار رفته در آن، طرح، رنگ، میزان تراکم و متراژ آن متفاوت است.

    فرش گل برجسته ماشینی

    فرش گل برجسته طرح افشان از دیگر مدل‌های جدید، جذاب و خاص فرش ماشینی نقش برجسته به حساب می‌آید که بسیار مورد استقبال افراد است. در طراحی این فرش از طرح و نگاره‌های خاص و منحصربه فرد استفاده می‌شود که یک تفاوت خاص را نسبت به سایر مدل‌های فرش ایفا می‌کند. فرش نقش برجسته ماشینی گل افشان با تناسب به طرح و نقش در مدل‌هایی با تراکم 1000 و 1200 شانه بافته و تولید می‌شود.

    اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید یکی از بهترین انتخاب‌ها فرش‌های ماشینی گل برجسته افشان است. فرش نقش برجسته افشان با طرح‌ها و نگاره‌های جذاب و دلربا می‌تواند زیبایی و جذابیت بصری زیبایی را در فضای منزل شما ایجاد کند. علاوه بر این فرش نقش برجسته افشان از طرح‌ها و نقشه‌های بسیار متنوع و خاصی برخوردار است به طوری که نیاز هر نوع سلیقه و مخاطبی را برطرف می‌کند؛ بنابراین خریداران و طرفداران این مدل فرش انتخاب بسیار گسترده‌ای برای انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون و تم منزلشان دارند.

    اگر قصد خرید فرش گل برجسته با قیمت مناسب و در عین حال خاص و جذاب را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید فرش نقش برجسته افشان است. البته ذکر این نکته لازم است که بدانید اکثرا پس زمینه و طرح اصلی این مدل فرش با المان‌های گل و برگ طراحی و تولید می‌شود که معمولا مورد پسند اکثر سلیقه‌ها و سبک‌ها است.

    مشخصات فرش نقش برجسته بدون ترنج

    فرش‌های بدون ترنج به مدل از فرش‌هایی گفته می‌شود که در وسط آن هیچ طرح گلی بکار نرفته باشد و همچنین دارای هیچ حاشیه‌ای نباشد. این مدل فرش جزو اصیل‌ترین فرش‌های ایرانی است که در گذشته به صورت دستباف بافته می‌شد. اگر دیزاین خانه شما کلاسیک است پیشنهاد ما به شما خرید فرش بدون ترنج است.

    یکی از رنگ‌های بسیار خاص و محبوب فرش‌های بدون ترنج با رنگ فیلی و طوسی است. فرش‌های نقش برجسته بدون ترنج با رنگ‌های روشن جلوه‌ای بسیار زیبا و خاص را به خانه شما می‌بخشد. قیمت فرش گل برجسته بدون ترنج با فرش‌های گل برجسته ترنج تفاوت خاصی ندارد. قیمت این مدل از فرش‌ها نیز به براساس تراکم فرش، اندازه، جنس نخ بکار رفته در آن و طرح و رنگ آن دارد.

    مشخصات فرش گل برجسته مشهد

    امروزه تولید کننده‌های بسیاری در صنعت فرش فعالیت می‌کنند که هریک از این تولیدکننده‌ها برند و طرح و نقش‌های مربوط به خود را دارند. یکی از تولیدکنندگان معروف در بازار فرش کشور، برند نگین مشهد است که به تولید انواع فرش‌های ماشینی با طرح‌ها و نگاره‌های متنوع و متفاوت می‌پردازد. فرش گل برجسته مشهد یکی از فرش‌های ماشینی باکیفیت و ماندگار و خاص این برند است. در روند تولید این فرش‌ها از الیاف و نخ‌های بسیار باکیفیت و مرغوب استفاده می‌شود و فرشی بادوام و باکیفیت را به مشتری ارائه می‌دهد. فرش‌های نقش برجسته مشهد دارای گواهی نشان استاندارد ملی ایران هستند که این خود نشان‌دهنده اعتبار این برند می‌باشد.

    علاوه بر نکات گفته شده فرش نقش برجسته مشهد در نقش و نگاره‌های متفاوت و خاص و رنگ‌های بسیار متنوع و ابعاد گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود. از ویژگی‌های فرش‌هایی با این برند می‌توان ماندگاری و دوام بالا در برابر عوامل محیطی، عدم پرزدهی فرش، استفاده از نخ‌های باکیفیت در تاروپود فرش و ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد.

    مشخصات فرش گل برجسته ماشینی وینتیج مدرن و فانتزی

    فرش وینتیج که به آن فرش کهنه نما نیز گفته می‌شود یک نوع فرش ماشینی شبیه به فرش‌های دستباف است. فرش‌های وینتیج یا همان کهنه نما جزو فرش‌های مدرن و فانتزی است که این فرش توانسته با طراحی خاصی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد. معمولا افرادی که سبک‌های مدرن و فانتزی برای دکوراسیون خانه خود استفاده می‌کنند از این فرش‌ها در خانه خود استفاده می‌کنند.

    به فرش‌های کهنه نما و وینتیج ایرانی فرش پتینه نیز می‌گویند. این مدل از فرش‌ها در عین مدرن و فانتزی بودننشان دهنده فرهنگ اصیل ایرانی است. اگر قصد دارید خانه خود را به سبک کلاسیک، سنتی و یا حتی مدرن طراحی کنید انتخاب این مدل از فرش انتخاب بسیار درستی است.

    امروزه فرش وینتیج یا کهنه نما به صورت نقش برجسته طراحی شده است که تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است. این فرش در رنگ‌های مختلف با پس زمینه خاکستری، کرم و سیلور وجود دارد که انتخاب را برای شما بسیار آسان می‌کند. فرش‌های کهنه نما مثل سایر فرش‌ها ماشینی در اندازه‌های 12 متری، 9 متری، 6 متری و 4 متری با تراکم‌های متفاوت بافته می‌شود. فرش‌های کهنه نما با الیاف اکرولیک یا پلی استر بافته می‌شود. فرش‌هایی که الیاف آن‌ها اکرولیک است از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است اما فرش‌هایی که الیاف آن پلی استر است پرزدهی ندارد.

    مشخصات فرش گل برجسته ترک

    از دیگر انواع فرش‌های نقش برجسته می‌توان به فرش گل برجسته ترک اشاره کرد. این مدل از فرش‌ها جزو دسته مدل‌های جدید و فانتزی فرش قرار دارد. فرش‌های نقش برجسته ترک دارای طیف و بازه رنگی بسیار متنوع و خاصی هستند. یکی از مشخصه‌های اصلی فرش نقش برجسته ترک می‌توان به بازه‌های رنگی ملایم آن از جمله رنگ‌های روشنی مانند گلبهی، کرم روشن، نسکافه‌ای روشن، آبی روشن و… اشاره کرد.

    از دیگر خصیصه‌ها و مشخصات فرش گل برجسته ترک الیاف باکیفیت بکار رفته در آن است. علاوه براین، نقش و نگاره‌های تاروپود فرش نقش برجسته ترک ماشینی هماهنگی و‌ هارمونی مناسبی دارد. این هماهنگی در رنگ و طرح این قابلیت را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید به سادگی این فرش را با هر نوع سبک از دکوراسیونی ست کنید. اگر قصد خرید فرش گل برجسته با قیمت مناسب و طرح شیک و کیفیت بالا را دارید پیشنهاد ما به شما خرید فرش نقش برجسته ترک است.

    مشخصات فرش نقش برجسته مدرن و فانتزی اتاق کودک

    یکی از انواع فرش‌های گل برجسته که امروزه بسیار مورد استقبال افراد قرار دارد، فرش اتاق کودک است. این مدل از فرش‌ها جزو جدیدترین مدل‌های فرش‌های فانتزی مناسب اتاق کودک هستند که طرح بکار رفته بر روی آن نقش برجسته است و زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. فرش نقش برجسته اتاق کودک در طرح‌های فانتزی و خاص و عروسکی مانند طرح جغد، دختر مو فرفری، اسب تک شاخ، دختر و گربه، زرافه، فیل و… طراحی شده است که شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی اتاق کودک خود یکی از این طرح‌ها را انتخاب کنید.

    علاوه بر این فرش‌های نقش برجسته اتاق کودک با پس زمینه‌ طوسی، فیلی، کرمی، آبی روشن و… وجود دارد که روی آن طرح‌های عروسکی با رنگ‌های نارنجی، آبی، زرد، گردویی و… وجود دارد که فرش را بسیار خاص و زیباتر می‌کند. رنگ پس زمینه این فرش‌ها به دلیل خنثی بودن با هر تم و دکوراسیونی به سادگی ست می‌شود. علاوه بر این قیمت فرش‌های نقش برجسته فانتزی اتاق کودک بسیار مناسب است.

    مشخصات فرش نقش برجسته کلاسیک

    یکی دیگر از انواع فرش‌های نقش برجسته که بسیار مورد پسند و استقبال افراد در همه زمان‌ها است، فرش گل برجسته کلاسیک است. فرش‌های کلاسیک همان طور که از نام آن پیدا است دارای طرح‌ها و نقش و نگاره‌های سنتی است. طرح اکثر فرش‌های کلاسیک به این شکل است که از یک نقش دایره مانند در مرکز و چهار شکل مثلث مانند در اطراف و چار گوشه فرش شکل می‌گیرد. به طور کلی فرش‌های کلاسیک شامل طرح‌های شاه عباسی، طرح اسلیمی، طرح بناهای قدیمی، طرح خشتی، طرح بته جقه و طرح‌های خشتی هستند که هر یک از این طرح‌ها خریداران خاص خود را دارد.

    نقش و نگاره‌های فرش‌های کلاسیک بیشتر نقش گل‌ها و درختان پر پیچ و خم، طرح‌های محرابی، درختی، واگیره‌ای، اقتباسی و تلفیقی از آن‌ها است. معمولا فرش‌هایی با طرح کلاسیک دارای نقش و نگارهای شلوغ و پرکاربرد است.

    امروزه فرش‌هایی با طرح کلاسیک به صورت نقش برجسته تولید می‌شود که رنگ پس زمینه آن‌ها در طیف‌های مختلفی از رنگ روشن مانند رنگ‌های کرمی، سیلور، صدفی تا رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای است. فرش گل برجسته قیمت آن به تراکم، شانه، الیاف و نخ بکار رفته در آن بستگی دارد.

    مشخصات فرش نقش برجسته رومانو

    یکی از انواع فرش‌های خاص و زیبا که در دسته فرش‌های کلاسیک قرار دارد فرش رومانو است. این مدل از فرش دارای یک حاشیه و طرح‌های درهم زیبا است که با پس زمینه‌های کرمی، بژ و الماسی وجود دارد. این مدل از فرش نقش برجسته طرفداران خاص خود را دارد و جلوه و زیبایی خاصی را به خانه شما می‌بخشد؛ بنابراین اگر قصد دارید دکوراسیون خانه شما در عین کلاسیک بودن ساده و شیک باشد، فرش نقش برجسته رومانو انتخاب بسیار مناسبی است.

    رنگ پس زمینه این فرش‌ها معمولا روشن و خنثی است و به راحتی با دکوراسیون داخلی خانه شما ست می‌شود و جلوه ای خاص، زیبا و آرامش‌بخش را به منزل شما می‌بخشد.

    قیمت فرش نقش برجسته ماشینی

    از آنجا که برای بافت فرش‌های گل برجسته از دستگاه خاصی استفاده نمی‌شود و مانند فرش‌های معمولی با همان دستگاه بافته می‌شود؛ بنابراین تفاوت خاصی در قیمت آن با فرش‌های دیگر ایجاد نمی‌کند. علت برجستگی نقوش این فرش‌ها استفاده از دو جنس نخ‌هایبالک هیت سیت و اکریلیک است.و تنها عوامل موثر بر قیمت فرش‌های نقش برجسته جنس نخ و الیاف بکار رفته در آن، میزان تراکم و شانه فرش و همچنین سایز و اندازه آن است.

    خرید فرش گل برجسته

    در این مطلب در مورد فرش نقش برجسته با شما صحبت کردیم و دانستیم که ساختار این فرش از دو ماده اکلرلیک هیت ست و‌هایبالک هیت ست تشکیل می‌شود. برجستگی‌ها ایجاد شده روی طرح‌های این فرش باعث زیباتر و پرجلوه‌ نشان داده شدن فرش می‌شود. در ادامه به معرفی انواع فرش گل برجسته پرداختیم و مشخصات هر یک به یک بررسی کردیم. به طور کلی فرش‌های گل برجسته بیشتر برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه‌ها استفاده می‌شود. اگر شما قصد خرید فرش گل برجسته با قیمت مناسب را دارید می‌توانید از طریق دیجی فرش که یکی از فروشگاه‌های اینترنتی متخصص در زمینه فرش است مراجعه کنید و به صورت غیر حضوری فرش مورد نظر خود را با برند دلخواه خریداری کنید.

    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته: پیشرفت‌های اخیر در صنعت تولید فرش ماشینی، با ارائه‌ی محصول جدیدی تحت عنوان فرش گل برجسته یا هیبالک همراه بوده است.

    این نوع فرش به دلیل متفاوت بودن با محصولات قبلی و زیبایی خاص آن، علاقمندان زیادی را به خود جلب نموده است، زیرا متاثر از پیشرفت های صورت گرفته در صنعت فرش ماشینی، به تدریج تولیدات جدیدی نظیر فرش گل برجسته پا به عرصه وجود گذاشتند. فرش های گل برجسته به وسیله باکیفیت ترین و مدرن ترین ماشین آلات طراحی و تولید می شوند.

    برخورداری فرش های گل برجسته از نقش و نگاره های منحصر به فرد و متمایز، نگاه بسیاری از خریداران و دوستداران فرش ماشینی را به خود معطوف ساخته است. زیبایی و جذابیت ذاتی، تنوع بالا در طرح و رنگ و کیفیت و دوام بالا را می توان از نقاط قوت فرش های ماشینی نقش برجسته قلمداد نمود.

     

    طرح-دلفینی-طوسی
    طرح-تخت-طاووس-2
    طرح-تخت-طاووس
    فرش-طرح-کرم-3

    گفتنی است که فرش گل برجسته از المان ها و عناصر تاثیرگذار و کاربردی برای افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری دکوراسیون فضای داخلی به شمار می آید. بدون تردید، فرش یکی از عناصر پر رنگ و برجسته در خانه های اغلب ایرانیان محسوب می شود. به عبارت دیگر، فرش های ماشینی به خوبی هویت و اصالت ایرانی را در گوشه و کنار فضا بازتاب می دهند. فرش های گل برجسته نیز از این قاعده مستثنا نبوده و متناسب با سبک و سیاق دکوراسیون در مدل ها و طرح های مختلفی تولید و عرضه می گردند.

    فرش گل برجسته جدید

    فرش گل برجسته طرح جدید را می توان از برجسته ترین و بارزترین دستاوردهای صنعت فرش کشور برشمرد. استفاده تولیدکنندگان فرش کشور از تجهیزات و ماشین آلات مدرن، بستر مناسب برای طراحی و تولید فرش های گل برجسته در طرح ها و مدل های جدید و به روز را فراهم آورده است. امروزه در سطح بازار فرش کشور فرش های 6، 9 و 12 متری طرح گل برجسته در مقیاس وسیعی به چشم می خورند. ظرافت و لطافت طرح و نقش فرش ماشینی گل برجسته جدید، توقعات و انتظارات سلیقه ها و ذائقه های مختلف را به بهترین نحو پاسخگو می باشد.

    طرح-دودی-کد-814
    طرح-دیالوگ-دودی
    طرح-دلفینی-طوسی-3
    طرح-دلفینی-طوسی-2

    لازم به ذکر است که در فرآیند طراحی و تولید فرش گل برجسته طرح جدید از الیاف های باکیفیت و ویژه‌ای استفاده به عمل می آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در ریز بافی و ظرافت فرش های ماشینی گل برجسته دو عنصر تراکم و شانه نقش بسزایی ایفا می نمایند. براین اساس، تراکم و شانه بالاتر، حکایت از ظرافت و لطافت و ریز بافی طرح و نقش فرش ماشینی گل برجسته دارد. علاوه براین، برای برخورداری از فضای دکوراسیون متفاوت و منحصر به فرد، بر روی فرش ماشینی گل برجسته، حساب ویژه ای می توان باز نمود.

    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

    برای بافت فرش گل برجسته نیاز به دستگاه‌های بافندگی خاصی نمی‌باشد و با همان دستگاه‌هایی که برای بافت فرش‌های معمولی استفاده می‌شود،

    بافته می‌شود. علت برجستگی موجود در این فرش‌ها، مربوط به نخ خاب بکار رفته در بافت این فرش‌ها و مرحله آهار آن می‌باشد.

    دو نوع نخ در بافت این نوع فرش‌ها بکار می‌رود که شامل نخ آکریلیک هیت سیت و هایبالک هیت سیت شده می‌باشد.

    این دو نخ در مرحله آهار رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهند

    و نخ هایبالیک در اثر حرارت، دچار ذوب شدگی سطحی شده و باعث ایجاد فرورفتگی در فرش می‌شود.

    طرح-طوسی-کرم
    طرح-دیالوگ-دودی-3
    طرح-دیالوگ-دودی-2
    طرح-دودی-کد-814--2

    فرش گل برجسته ماشینی

    در نتیجه، نقوشی از فرش که با این نوع نخ بافته شده،

    قسمت پستی فرش (با ارتفاع خاب 6-4 میلی متر) را ایجاد می‌کنند

    و بقیه قسمت‌های فرش بصورت برجسته (با ارتفاع خاب 9-7 میلی متر) باقی می‌مانند.

    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته : اختلاف ارتفاع قسمت‌های برجسته و فرورفته در فرش گل برجسته، تقریبا یک میلی‌متر می‌باشد

    و این اختلاف کوتاهی و بلندی خال فرش، موجب برجستگی برخی نقوش آن می‌شود.

    فرش گل برجسته به دلیل طرح و نقش خاص آن،

    معمولا بصورت 1000 و 1200 شانه در تراکم طولی 3000 و 3600 بافته می‌شود،

    از این رو دارای بافت ریز و ظریفی می‌باشد.

    فرش ۱۲۰۰ شانه افشان کرم نیاوران کد ۳۶۵۹
    فرش 700 شانه لایت کاشان طرح ترک کد 6170233
    فرش ترک کاشان طرح مهناز زمینه روشن کد 224107
    فرش 1200 شانه قیطران طرح نسترن | فرش گل برجسته کاشان کد 461270

    فرش گل برجسته ترک

    از دیگر انواع مدل های فرش گل برجسته می توان به فرش نقش برجسته ترک، اشاره نمود. فرش ترک در زمره مدل های جدید فرش فانتزی قرار دارد. بازه رنگی متنوع و زیبا و آرام فرش ترک، قابلیت استفاده از آن را در تمام بخش ها و مکان های دکوراسیون فضای داخلی میسر ساخته است. لازم به ذکر است که اغلب قریب به اتفاق فرش های ماشینی ترک به صورت گل برجسته طراحی و به مرحله تولید می رسند. یکی از ویژگی های بارز فرش ترک برخورداری از طیف رنگی ملایم نظیر نسکافه ای روشن، گلبهی و آبی روشن، تلقی می گردد.

    الیاف استفاده شده در بافت فرش گل برجسته طرح ترک بسیار باکیفیت و در عین حال لطیف و نرم می باشند. مضاف براین، نقش و نگاره های به کار رفته در تاروپود این مدل فرش ماشینی هماهنگ و هارمونی و توان لازم را با هر نوع سبک و سیاق دکوراسیون به راحتی برقرار می سازد. همچنین، فرش های ماشینی نقش برجسته از المان های کاربردی برای تکمیل و تکامل نمودن فضای منزل به شمار می روند.

    طرح وینا زغالی
    طرح-کرم-طوسی-2
    طرح-کرم-طوسی
    طرح-طوسی-کرم-2

    مشخصات فرش گل برجسته افشان

    فرش نقش برجسته طرح افشان از دیگر مدل های جدید و پرطرفدار فرش ماشینی نقش برجسته به حساب می آید. در طراحی فرش نقش برجسته افشان از نقش و نگاره های منحصر به فرد و متمایزی استفاده می شود. این نوع فرش ماشینی متناسب با طرح و نقش در مدل های 1000 و 1200 شانه بافته می شود.

    برای ایجاد تغییر و تحول و دگرگون سازی فضای منزل، فرش های ماشینی گل برجسته افشان از گزینه های کاربردی و کارآمد قلمداد می گردند. با استفاده از نقش و نگاره های جذاب و دلنشین این مدل فرش ماشینی، می توان زیبایی و جذابیت بصری را در گوشه و کنار فضا حاکم نمود.

    شایان ذکر است که فرش گل برجسته طرح افشان از طرح و نقشه های متنوع و بسیار زیادی بهره مند می باشد. براین اساس، خریداران می توانند متناسب با سبک دکوراسیون و سلیقه و نظر شخصی خود، نسبت به انتخاب بهترین مدل اقدام نمایند. ناگفته نماند که غالبا پس زمینه و طرح اصلی فرش نقش برجسته افشان با المان های گل و برگ بافته می شود. در ضمن، لطافت و ظرافت نقش و نگاره های فرش های گل برجسته افشان، روح و قلب افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

    اهمیت استفاده از فرش گل برجسته رنگ روشن

    بسیاری از افراد برای متمایز و یونیک ساختن فضای چیدمان و دکوراسیون خود، درصدد انتخاب و تهیه طرح های ریز بافت و مدرن بر می آیند. در این میان، فرش نقش برجسته طرح رنگ روشن، به خوبی می تواند نیازها و توقعات این دسته از خریداران را برآورده سازد. بازه رنگی زیبا و چشمگیر، در کنار بافت و طرح جذاب و عامه پسند، بسیاری از افراد را به سمت و سوی خرید فرش نقش برجسته رنگ روشن سوق می دهد.

    گفتنی است که فرش گل برجسته زمینه روشن برای افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون های کلاسیک و مدرن مورد استفاده واقع می شود. از سوی دیگر، استفاده از رنگ های روشن در فضای دکوراسیون، باعث بزرگتر و دلبازتر نشان دادن محیط می شود. بازه رنگی بژ، فیلی و کرم، در بزرگ تر نشان دادن فضا بیشتر از ابعاد واقعی خود، بسیار تاثیرگذار و مؤثر هستند. همچنین، رنگ های روشن در ایجاد آرامش و تسکین چشم ها تاثیر بسزایی برجای می گذارند.

    فرش 1200 شانه افشان پامچال کاشان گل برجسته زمینه آبی کد 231246
    فرش افشان قیطران کاشان طرح گلسا - 1200 شانه گل برجسته زمینه تیره کد 461265
    فرش وینتیج
    فرش ماشینی پتینه سبلان کاشان کد 6142422

    فرش نقش برجسته 1200 شانه

    فرش برجسته 1200 شانه را می توان از تولیدات جدید و مدرن صنعت نساجی به حساب آورد. ایجاد فرو رفتگی در مرحله پرداخت یا آهار بر روی فرش های گل برجسته، زیبایی و جذابیت و حالت سه بعدی چشم نوازی را در تاروپود این مدل فرش های ماشینی پدید می آورد. برهمین اساس، در صنعت فرش کشور، از فرش نقش برجسته 1200 شانه با عنوان زیباترین فرش ماشینی نام می برند.

    طراحی و تولید فرش گل برجسته 1200 شانه از الیاف ظریف، نازک و باکیفیت صورت می گیرد. برهمین اساس، هنگام قدم زدن بر روی فرش های 1200 شانه احساس لطافت و ظرافت خاصی در وجود افراد ایجاد می شود. گفتنی است که فرش های ماشینی نقش برجسته 1200 شانه با برخورداری از طیف رنگی و طرح های فوق العاده، برای پوشش و تزئین فضاهای لوکس و مدرن از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. همچنین، از لحاظ طرح و نقشه، این نوع فرش ماشینی از تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی برخوردار می باشد.

    ویژگی های فرش گل برجسته قیطران

    از دیگر فرش های ماشینی زیبا و چشم نواز برای تزئین دکوراسیون فضای داخلی، می توان فرش گل برجسته برند قیطران را عنوان نمود. این نوع فرش را نیز در زمره بهترین و باکیفیت ترین فرش های ماشینی در سطح بازار فرش کشور به حساب می آورند. برای افرادی که به دنبال یک فرش ماشینی متفاوت و متمایز و شیک هستند، فرش نقش برجسته قیطران از انتخاب های مفید تلقی می گردد.

    استفاده از الیاف باکیفیت و دوام بسیار بالا، طرح و نقش متمایز، استحکام و مقاومت مطلوب، لطافت و زیبایی طرح و نقش و جلوه بصری چشم نواز را می توان از مهم ترین و برجسته ترین مشخصات فرش نقش برجسته قیطران قلمداد نمود.

    فرش گل برجسته صورتی

    بدون اغراق، فرش گل برجسته زمینه صورتی، از طرح های خاص و ویژه فرش های ماشینی نقش برجسته به حساب می آید. بازه رنگی صورتی از رنگ های بسیار ملایم و دوست داشتنی برای استفاده در دکوراسیون فضای داخلی محسوب می گردد. استفاده از فرش ماشینی گل برجسته صورتی در فضای خانه، یک ایده خلاقانه و نوآورانه به شمار می آید. از طرف دیگر، استفاده از طیف رنگی روشن برای فضاهای کوچک و کم مساحت، همواره مورد تاکید و نظر طراحان و معماران دکوراسیون داخلی قرار دارد.

    گفتنی است که فرش نقش برجسته صورتی به علت برخورداری از بازه رنگی روشن، علاوه بر تبلور حس آرامش و آسایش در فضا، به بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک کمک شایانی می نماید. همچنین، ست کردن پس زمینه فرش مورد استفاده در محیط با سایر لوازم و اجزای دکوراسیون، فضایی چشم نواز و مطبوع را در نگاه دیگران به تصویر می کشد. مضاف براین، فرش ماشینی نقش برجسته صورتی، یکنواختی و بی روحی را از فضای دکوراسیون خارج می سازد.

    مشخصات فرش گل برجسته پاتریس

    فرش گل برجسته برند پاتریس از جمله فرش های شناخته شده و پرطرفدار در میان خریداران و علاقمندان به فرش های ماشینی به شمار می آید. فرش های ماشینی تولیدی شرکت پاتریس با جدیدترین و باکیفیت ترین ماشین آلات بافندگی و نساجی طراحی و تولید می شوند. استفاده از الیاف و نخ های مرغوب و باکیفیت، علاوه بر افزایش طول عمر مفید فرش، دوام و استحکام محصول را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. استفاده از طرح و نقشه های متمایز و منحصر به فرد، در کنار اعمال روش های خلاقانه و نوآورانه در فرآیند طراحی، فرش ماشینی پاتریس را در ردیف محصولات پرطرفدار و محبوب قرار داده است.

    ضد حساسیت بودن، قابلیت شستشوی مکرر، کسب گواهینامه استاندارد ملی ایران، نرمی و لطافت، مقاومت بالا در برابر نور آفتاب، طرح ها و رنگ های متنوع، طراحی استاندارد و ضد الکتریسیته ساکن، از دیگر ویژگی های مهم و حائز اهمیت فرش نقش برجسته شرکت پاتریس به حساب می آید. ناگفته نماند که استفاده از الیاف خالص اکریلیک مانع از پرزدهی و به تبع آن ایجاد آلرژی و حساسیت برای افراد می شود.

    فرش-طرح-کرم-2
    فرش-طرح-کرم
    طرح-وینا-زغالی-3
    طرح-وینا-زغالی-2

    فرش گل برجسته نگین مشهد

    به طور کلی، در حال حاضر تولیدکننده ها و برندهای متنوعی در صنعت فرش ماشینی کشور مشغول به فعالیت می باشند. یکی از تولیدکنندگان مطرح و شناخته شده بازار فرش کشور، به برند نگین مشهد اختصاص پیدا می کند. فرش گل برجسته نگین مشهد نیز به نوبه خود از فرش های ماشینی باکیفیت و مرغوب و بادوام در سطح بازار به شمار می آید. در فرآیند تولید و طراحی فرش های ماشینی نگین مشهد از الیاف و نخ های بسیار مرغوب و بادوامی استفاده می شود. اخذ نشان استاندارد ملی ایران، شاهد و گواه محکمی بر این مدعا می باشد.

    شایان ذکر است که فرش گل برجسته برند نگین مشهد در نقش و نگاره های متنوع و بازه رنگی و ابعاد گوناگون تولید و به خریداران عرضه می گردد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که برخی از تولیدکنندگان و برندهای فرش ماشینی نظیر تولیدات شرکت نگین مشهد به علت برخورداری از سطح کیفی و دوام بسیار بالا، اقبال و استقبال خریداران را به دنبال داشته اند. علاوه براین، مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل محیطی، ضد حساسیت بودن، عدم پرزدهی، استفاده از الیاف و نخ های باکیفیت در تاروپود فرش و ضد حساسیت بودن را می توان از دیگر شاخصه های مهم فرش ماشینی نقش برجسته نگین مشهد برشمرد.

    معایب فرش گل برجسته

    اگرچه فرش گل برجسته از نظر طرح و نقش و رنگ در ردیف فرش های عامه پسند و دوست داشتنی و محبوب قرار دارد، اما نقاط ضعف و معایب این مدل از فرش های ماشینی را نمی توان نادیده گرفت. غالبا قیمت بسیار بالا و نگهداری دشوار و سخت، یکی از معایب بزرگ فرش های ماشینی نقش برجسته می باشد. به منظور حفظ کیفیت و مرغوبیت اولیه، فرش های نقش برجسته نیاز به مراقبت و نگهداری خاص و ویژه دارند. برهمین اساس، قابلیت استفاده از این فرش ها در مکان های پر رفت و آمد وجود ندارد.

    علاوه براین، تمیز کردن و نظافت فرش گل برجسته نیز فرآیندی بسیار دشوار و سخت محسوب می شود. چنانچه الیاف به کار رفته در ساختار فرش نامرغوب و بی کیفیت باشد، عملا نظافت محصول بیش از پیش سخت و طاقت فرسا می شود. این موضوع سبب باقی ماندن حجم زیادی از آشغال و گردوخاک در تاروپود فرش می شود. برهمین اساس، در هنگام فرش ماشینی به ویژه فرش نقش برجسته باید از کیفیت و مرغوبیت الیاف و نخ های استفاده شده در بافت فرش اطمینان حاصل نمود.

    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

    از طرح‌های محبوب و پرفروش این نوع فرش‌ها می‌توان به نقوش اسلیمی، افشان و بوته جقه اشاره نمود.

    فرش گل برجسته در ابعاد مختلف (6، 9 و 12 متری) و انواع تابلوفرش و قالیچه بافته می‌شوند.

    قیمت فرش گل برجسته به دلیل الیاف بکار رفته در آن، شانه و تراکم طولی بالا و ریزنقشی آن، نسبت به طرح‌های ساده کمی گران‌تر است.

    در کنار زیبایی و جذابیت فرش‌های گل برجسته، تمیز کردن این نوع فرش‌ها به دلیل سطوح ناهمسان دشوار است

    و در برخی موارد به دلیل باقی ماندن گردوغبار و مواد دیگر در داخل فرش، موجب پوسیدگی و رشد باکتری ها در آنها می‌شود.

    از اینرو از فرش‌های گل برجسته بیشتر برای زیباسازی فضای پذیرایی و دکور خانه استفاده می‌شود.

    دیجی فرش بعنوان یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه‌ی فرش،

    دسترسی شما عزیزان را به انواع فرش‌های ماشینی در طرح و رنگ‌های مختلف ساده و گل برجسته تولیدکنندگان برتر کشور

    همچون فرش بزرگمهر، فرش نیاوران، فرش قیطران و … را بدون نیاز به خرید حضوری فراهم نموده است.

    ×