فرش 1200 شانه

  • اطلاعات مفید درباره فرش کاشان

    اطلاعات مفید درباره فرش کاشان: افراد زیادی در سرتاسر دنیا و ایران، تمایل به بازدید از مناطق کویری و خاص ایران دارند. شهر با قدمت کاشان نیز از آن دسته شهر های محبوب برای گردشگران می باشد.

    کاشان یکی از مقرهای اولیه تمدن  پیش از تاریخ شناخته شده و وجود محوطه باستانی تپه سیلک در نزدیکی کاشان مهر تائیدی بر اعتبار و اهمیت این شهر زیبا در دوران باستان است.

    کاشان شهری مملو از آثار و هنر های متنوع است. از خانه های و بناهای تاریخی تا صنایع دستی از جمله قالی و فرش كاشان را شامل می شود.

    فرش کاشان:

    فرش ها و قالی های چشم نواز کاشان از قرن 16 تا 17 یعنی در دوره صفویه مطرح شده اند. در واقع بسیاری از مورخین بر این باورند که قدمت طرح های کوچک ابریشمی به اوایل قرن 16 باز می گردد.

    قابل توجه است که سبک معماری خانه ها و طبیعت کاشان الهام بخش طراحان و بافندگان فرش كاشان بوده است.

    نقوش خاص فرش كاشان معرف اصالت آن است. این نوع فرش از معروف ترین و زیباترین فرش های ایران محسوب می شوند.

     ویژگی های فرش کاشان:

    از ویژگی های بارز فرش كاشان می توان به وجود مدالیون در مرکز فرش، و پیچ و تاب نامتقارن حواشی اطراف آن اشاره کرد. همچنین وجود عاج و زمینه قرمز به همراه حواشی سرمه ای در فرش كاشان دور از انتظار نیست.

    فرش اصیل کاشانی دارای بافتی ظریف است که نمایانگر تمامی نقوش آن می باشد. در واقع چنین ویژگی در فرش كاشان موجب برجستگی و نمود ظاهری آن شده است.

    در مجموع اغلب فرش های کاشانی علاوه بر مدالیون مرکزی از گل های ایرانی برخوردارند. این ترکیب در طرح فرش به نقش مایه شاه عباسی معروف است.

    فرش كاشان علاوه بر نقش و رنگ منحصر به فردی که دارد، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخور دار است. زیر ساز این نوع فرش متمایل به پنبه است که در بهترین حالت تمامی زیر ساز تشکیل دهنده، فرش كاشان از ابریشم خالص می باشند.

    فرش های آنتیک و اصیل کاشانی با رنگ های طبیعی و پتینه های زیبا، از رنگ های زیبای قرمز، آبی، سبز و لاکی تولید شدند. رجشمار فرش كاشانی اغلب از 30 تا 45 رج را شامل می شود.

    معروف ترین نقشه های فرش كاشان شامل موارد زیر می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×