فرش 1200 شانه

  • تأثیر طرح و نقشه بر قیمت فرش‌ های ماشینی به‌طورکلی فرش‌هایی که دارای نقشه و رنگ‌های خاصی باشند، گران‌قیمت‌تر از فرش‌های معمولی خواهند بود. دلیل این اختلاف قیمت فرش‌ های ماشینی هم نخ‌های فرش‌های ماشینی با نقشه خاصی است. فرش‌های ماشینی را با نخ‌های معمولی نمی‌بافند. همچنین این فرش‌ها را با رنگ‌های معمولی موجود در بازار نمی‌بافند، بلکه نخ‌های خاص و ضد حساسیت با رنگ‌های دائمی تولید می‌شوند.

    پس می‌توان گفت نقشه و طرح فرش‌های ماشینی بر روی قیمت این فرش‌ها اثر زیادی ندارد. چیزی که حائز اهمیت است، جنس الیاف، جنس نخ، نوع رنگ، تراکم و شانه فرش‌های ماشینی است. این نکات بر روی قیمت فرش‌ های ماشینی اثر می‌گذارد. در نتیجه تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی باید برای بافت فرش‌های خود الیاف‌های خاصی را تهیه کنند. در مرحله بعدی نخ‌هایی که تولید می شوند را متناسب با شید های رنگی خودشان می‌سازند. با این کار قیمت فرش ماشینی افزایش می‌یابد و از جنبه‌های زیادی برای آن‌ها هزینه‌زا است. این نخ‌ها برای تولید فرش‌های ماشینی به کار می‌روند. تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی باید این نخ‌ها را در میزان زیادی خریداری کنند، در نتیجه قیمت فرش‌ های ماشینی هم بالا می‌رود. در حال حاضر فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و فرش‌های ۲۵۵۰ شانه بر پایه طرح‌ها و نقش‌های خاصی بافته می‌شوند که باعث متفاوت بودن قیمت آن‌ها می‌شود.

    انواع نقشه فرش های ماشینی و قیمت آن

    فرش‌های ماشینی را می‌توان به دودسته کلی تقسیم‌بندی کرد. نقش‌های سنتی و نقش‌های جدید و فانتزی.

    قیمت فرش‌های ماشینی

    از انواع دیگر فرش‌های سنتی می‌توان به فرش‌های زیر اشاره کرد. طرح اقتباسی و طرح فرش افشان طرح فرش واگیره‌ای نقشه فرش تلفیقی نقشه فرش محرمات فرش ماشینی ایلی. نقشه فرش‌های ماشینی جدید و فانتزی و قیمت فرش‌های ماشینی طرح فرش فانتزی و مدرن نقشه فرش ماشینی هندسی نقشه فرش ماشینی ماهی درهم طرح فرش فانتزی عروسکی طرح مدرن تلفیقی    

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×