فرش 1200 شانه

  • نحوه تمیز کردن لکه های روی فرش که به آسانی پاک نمیشوند

    همانطور که می دانید، فرش ها یکی از ارزشمند ترین ارکان در دکوراسیون منزل محسوب می شوند و همواره باید تمیز و عاری از هر گونه لکه باقی بمانند. اما در بعضی از مواقع، به طور ناگهانی لکه هایی بر روی فرش ایجاد می شوند که هیچ جلوه خوشایندی را با خود به همراه ندارند. برای تمیز کردن لکه های روی فرش که به آسان پاک نمیشوند، می بایست از ترفند هایی آگاه بود که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

    چای و قهوه یکی از مایعاتی هستند که با خود لکه های بسیاری را به همراه می آورند و برای پاک نمودن آن ها می بایست از روش های متعددی پیروی نمود. بهترین روش برای پاک کردن لکه قهوه، ترکیب آب، سرکه و کف مناسب می باشد. ترکیب را می بایست با استفاده از پارچه های نخی بر روی لکه بکشید تا پس از مدتی لکه به خوبی محو گردد.

    یکی از لکه های روی فرش که به آسانی پاک نمیشوند، لکه سس گوجه فرنگی می باشد. برای پاک کردن این لکه، در ابتدا لازم است تا با استفاده از یک دستمال خیس تا حد امکان بر روی لکه بکشید. آنگاه رنگ آن کم تر از قبل می شود. پس از انجام این اقدام، کافی است یک لیمو ترش را از وسط ببرید. لیمو را بر روی لکه بگذارید و پس از مدتی با یک دستمال تمیز آن را پاک نمایید.

    برای پاک کردن لکه هایی که به راحتی پاک نمی شوند و روی فرش قرار دارند همچون لکه بستنی، در ابتدا می بایست بستنی را به ارامی از روی فرش جمع نمود بدون آن که هیچ فشاری بر فرش وارد گردد. پس از آن، دستمال تمیزی را می بایست به آب یا آب گازدار آغشته کنید. سپس آن را بر روی لکه کشید تا لکه ناپدید گردد. دقت داشته باشید پس از اقدامات فوق، حتما فرش را خشک نمایید تا دچار پوسیدگی نشود.

    سخن پایانی: لکه های روی فرش که به آسانی پاک نمیشوند

    همانطور که تاکنون متوجه شده اید، لکه های بر روی فرش بسیار ناخوشایند می باشند. البته می بایست هرچه سریع تر آن ها را پاک نمود. دقت داشته باشید لکه ها هر مقدار بیش تر روی فرش بمانند، تمیز کردن آن ها دشوار تر خواهد شد. نیاز به تبهر کافی در این زمینه خواهد بود. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید لکه های روی فرش که به آسانی پاک نمیشوند را به خوبی پاک کنید. همواره فرشی عاری از کثیفی داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×