فرش 1200 شانه

  • از آنجایی که نوعروس ها برای چیدمان منزلشان بیشترین حساسیت را به خرج میدهند طبیعتا برای خرید فرش جهیزیه نیز از نهایت سلیقه خود استفاده میکنند.

    فرش یکی از رکن های اساسی در چیدمان پذیرایی راهروها و اتاق خواب منازل است پس هنگام خرید فرش جهیزیه لازم است به یکسری نکات توجه کرد.

    فرش جهیزیه می بایست طرح و نقش و همچنین رنگ مناسب با اجزای دیگر خانه داشته باشد.

    نکاتی برای خرید فرش جهیزیه

    برای خرید فرش جهیزیه باید به نکات زیر توجه کنیم!

    1. ابعاد فرش جهیزیه یکی از موارد بسیار مهمی است که لازم است به آن دقت کنیم. ابعاد استاندارد فرش:۱۲متر، ۹متر و۶ متر می باشد برای خرید فرش جهیزیه ابتدا ابعاد یا متراژ فضا را اندازه میگیریم و سپس متناسب با آن فرش را خریداری می کنیم زیرا اگر سایز آن مناسب نباشد زیبایی خانه زیر سوال میرود.

    2. هنگام خرید فرش جهیزیه باید به رنگ بندی فرش توجه کنیم تا فرشی با رنگ های تضاد با محیط مورد نظر تهیه نکنیم که بعد از مدتی خسته کننده باشد.

    اگر تمایل دارید که چیدمان منزلتان به رنگ روشن باشد بهتر است در کنار از رنگ های خنثی مثل طوسی یا خاکستری استفاده کنید و به جای فرش های فانتزی از فرش هایی استفاده کنیم که دارای گل های بزرگ  باشد.

    رنگ فرش را خیلی روشن یا خیلی تیره نگیریم تا بعد از مدتی جذابیت خود را از دست ندهد.

    3. به طرح و نقش فرش جهیزیه دقت کنیم .طرحی که انتخاب میکنیم برای خرید فرش جهیزیه مناسب سبک چیدمان مبلمان و فضای داخلی منزل باشد به عنوان مثال اگر فضای خانه حالت رسمی یا سنتی دارد فرشهایی با گل های اسلیمی انتخاب مناسب تری هستند یا اگر فضای خانه حالت مدرن یا فانتزی دارد فرشهایی با طرح ساده و امروزی انتخاب مناسبی هستند.

    در کل سعی کنید که طرح فرش جهیزیه را خیلی شلوغ یا خیلی ساده نگیریم.

    4. در موقع خرید فرش حتما به جنس فرش توجه داشته باشیم که در مقابل هزینه ای که می پردازیم فرشی با جنس خوب تهیه کنیم.

    جنس فرش میتواند پشمی، کرک، ابریشمی و..باشد.

    5. تراکم فرش نیز در هنگام خرید یکی از موارد مهم است هر چقدر که تراکم فرش بیشتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است.

    هرچه تراکم فرش کمتر باشد فرش به مرور سفت و کم بار میشود و پس از مدتی انکار به موکت تبدیل شده است پس بهتر است از ابتدا فرش را با تراکم بالا تهیه کنیم تا برای مدت بیشتری کارایی داشته باشد.

    فرش های ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰شانه و ۱۲۰۰ شانه در بازار موجودند.

    6. از روی پری های فرش میتوانیم به کیفیت آن پی ببریم پرزهای یک فرش هرچه نرم تر و لطیف تر باشد دوام کمتری دارند و پرزهای فرش هرچه ضخیم تر و زبرتر باشد دوام آن بیشتر است.

    7. بعضی از افراد علاقه به خریدن فرش های دستباف یا ابریشم گونه دارند اما این نوع فرش ها ساختار نازک و ظریفی دارند و برای منازل که رفت و آمد آن بالاست مناسب نیستند و همچنین بر روی کفپوش یا سطح زیری فرش سر میخورند.

    در کل برای خرید فرش جهیزیه علاوه بر توجه به زیبایی آن و سلیقه به خرج دادن با دقت کردن به نکاتی که ذکر شد می توان فرش جهیزیه را هم زیبا و هم باکیفیت انتخاب نمود.

    جمع بندی و کلام آخر

    برای اینکه یک فرش مناسب برای جهیزیه خود داشته باشید، داشتن این نکات برای شما کافی است، بنابراین ما در این مطلب سعی کردیم به ساده ترین شکل ممکن این نکات را بیان کنیم تا شما متوجه منظور ما شده باشید.

    امیدواریم که بتوانید از فروشگاه اینترنتی دیجی فرش هم استفاده برده باشید و بتوانید فرش های خود را از این فروشگاه تهیه نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×