فرش 1200 شانه

  • چرا اخیرا برخی از فرش های ماشینی بدون حاشیه تولید می شود؟

    فرش های ماشینی بدون حاشیه: پس از انقلاب صنعتی در اروپا و اختراع ماشین ها و همچنین پیشرفت تکنولوژی در گذر زمان، تمامی جوانب زندگی بشر دست خوش تغییر شد. البته ماشین آلات صنعتی وارد زندگی ها شدند.

    کارخانجات صنعتی بزرگ در زمینه های مختلف تاسیس شدند و به تولید محصولات برای انسان ها پرداختند. صنعت فرش بافی نیز از این شرایط بی بهره نمانده و فرش های ماشینی را وارد بازار کردند.

    فرش ماشینی عمدتا توسط ماشین آلات تولید می شود و تنها بخش های جزئی از آن توسط دست بشر تولید می گردد.

    ظهور ماشین های بافت فرش سبب شد تا طرح های مختلفی را بتوان بر روی فرش ها پیاده سازی نمود. از طرفی به علایق و سلیقه های مختلف را پوشش داد.

    فرش بدون حاشیه

    طرح های موجود برای  فرش ها عمدتا دارای یک حاشیه در اطراف آن که با گل و بوته های فراوان چینش می شد. حاشیه قسمتی مهمی از فرش محسوب می شود و 20 الی 30 درصد فرش ها را شامل می شوند.

    در سال های اخیر برای افزودن تنوع بیشتر به فرش ها، حاشیه هایی که همیشه جزو ثابت طرح های موجود در فرش ها بودند را حذف نموده و فرش هایی تحت عنوان فرش ماشینی بی حاشیه را تولید و روانه بازار نمودند.

    البته از بین رفتن حاشیه فرش ها در مرور زمان نیز مزید بر علت شد و بازار فرش های بدون حاشیه را رونق داد.

    از طرفی برخی ویژگی هایی که فرش های بدون حاشیه دارند نیز سبب جلب توجه مشتریان و خریداران می شود. بدون پرز بودن، ضد حساسیت بودن و تراکم طولی بالا از نقاط قوت و ویژگی های بارز فرش های بدون حاشیه به شمار می روند.

    فرش ماشینی بدون حاشیه دارای لطافت و نرمی بیشتری نسبت به انواع دیگر فرش ماشینی می باشد و در برابر حرارت غیر مستقیم نیز مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهد.

    از لحاظ زیبایی نیز فرش ماشینی بدون حاشیه در سطح بالایی قرار دارد و نگاه ها را به خود جلب می نماید. حذف بافت های حاشیه ای پهن از فرش ها و استفاده از گل ها و بوته های زیبا در اطراف فرش سبب خلق این زیبایی برای فرش ماشینی بدون حاشیه شده است.

    تمامی ویژگی هایی که برای فرش های ماشینی بدون حاشیه بر شمردیم سبب شد تا علایق افراد نیز تغییر پیدا کند. البته به سوی این طرح نوآورانه و چشم نواز منعطف گردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×