فرش 1200 شانه

  • فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ جزء یکی از دغدغه های است، که همه ما و زوج های جوان قبل از ورود به خانه های خود با آن روبرو می شوند و یا کسانی که قصد دارند فرش کهنه خود را با فرش جدید جایگزین کنند.از آنجایی که فرش قصه بازی با رنگ ها است و نقش و نگار آن می تواند نقش بسزایی در روحیات و زیبایی منزل ما داشته باشد، نمی توان آن را با عجله انتخاب و خریداری کرد. پس در هنگام خرید فرش، باید دقت بیشتری داشته باشیم و یا از مشاوران خبره این صنعت کمک بگیریم. تا بتوانیم فرشی متناسب با نیاز و سبک و سیاق دکوراسیون منزلمان تهیه کنیم.

    فرش ماشینی خوب چی بخرم

    ما در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در خرید فرش ماشینی مانند : کدام فرش خوب است؟ بهترین برند فرش ماشینی، رتبه بندی فرش ماشینی و… که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید را به آن اشاره خواهیم کرد تا شما به راحتی بتوانید فرش مورد نیاز خود را نسبت به سلیقه و دکوراسیون منزلتان از سایت دیجی فرش انتخاب وخریداری کنید. (این مقاله در حال بروزرسانی است )

    بهترین مارک فرش ماشینی ایران

    با توجه به اینکه که شرکت های بسیار زیادی در حال تولید فرش ماشینی با برند های مختلف در ایران مشغول به فعالیت هستند،و این امر باعث شده تا بسیاری از هموطنان عزیز ما در هنگام خرید فرش، به دنبال بهترین مارک فرش ماشینی ایران باشند. این امر کاملاً طبیعی است که ما در هنگام خرید فرش ماشینی از نام و برند تولید کنند اطلاع داشته باشیم؛ اما منظور از بهترین برند فرش ماشینی چیست؟ و اینکه چگونه بهترین برند فرش را انتخاب کنیم؟، تا فرش مورد نظر متناسب با قیمت آن، از کیفیت و زیبایی بسیار مطلوبی هم برخوردار باشد.

     

    بهترین مارک فرش ماشینی ایران

     

    چطور فرش را متناسب با سلیقه  خود انتخاب کنیم؟

    انتخاب یک فرش با سلیقه خود در کمترین زمان می تواند دردسرساز باشد، اگر نکات خرید فرش را به خوبی ندانیم و به آن توجه نکنیم. در اولین گام ما باید انتخاب فرش خود را نسبت به سلیقه و دکوراسیون منزل خود انتخاب و خریداری کنیم، و یا فرشی را که می خواهیم تهیه کنیم بدانیم مربوط به کدام قسمت از منزل ما است؟ تا بتوانید فرش متناسب به آن فضا را تهیه کنیم. مثلاً: فرش راهرو، فرش پذیرایی، فرش آشپزخانه و یا فرش اتاق خواب ما با یکدیگر متفاوت هستند. و نمی توانند از یک طرح و رنگ استفاده شوند.

    برای یافتن جواب این سوال:  فرش آشپزخانه چی بخرم ؟ به این صفحه مراجعه کنید.

    فرش چند متری بخریم، خوبه؟

     

    فرش چند متری بخریم، خوبه؟

     

    همه ما قبل از  ورود به خانه های جدید مان مانند: زوج های جوان با این سوال روبرو می شوند، که فرش چند متری بخریم؟ تا فضای منزلمان زیبا تر دیده شود. برای پاسخ به این سوال باید  ما به صورت جزئی تر  آن را مورد برسی قرار دهیم تا  شما بتوانید فرش به اندازه دلخواه را برای منزل خود انتخاب و تهیه کنید.

    ابعاد و سایز های استاندارد در تولید فرش ماشینی

    به دلیل اینکه فرش ماشینی توسط دستگاه های پیشرفته صنتعتی طراحی و تولید می شود،  اما اندازه آن با قالی های دستباف متفاوت است. زیرا سرعت تولید فرش های ماشینی نسبت به قالی های دستباف بسیار بیشتر است و این امر باعث شده تا فرش ماشینی بسیار ارزانتر و پرطرفدارتر باشد. اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم که قالی های دستباف بسیار با کیفیت تر از نوع ماشینی آن است.

    قبل از اینکه فرش مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنیم، باید بدانیم یکی از عوامل موثر در انتخاب فرش ماشینی سایز و ابعاد آن است و آن فرش را برای کجا و کدام فضای منزل خود نیاز داریم؟ برخی مشتریان ممکن است ابعاد فرش ماشینی را به درستی نداند و تصور غلطی از سایز های آن داشته باشند، مانند سایز فرش 9 متری،  که به اشتباه سایز آنرا 3*3 می دادند، ولی ابعاد فرش 9 متری ماشینی 3/5*2/5 با مساحت 8/75 متر مربع است. که در اینجا نحوه تشخیص سایز استاندارد در تولید فرش ماشینی کاشان مورد استفاده قرار می گیرد را برای شما مطرح می کنیم تا در انتخاب و تهیه آن تسهیل تر شود.

    ابعاد استاندارد فرش ماشینی

    😉 ابعاد فرش 12 متری  ماشینی : (4*3)

    😉 ابعاد فرش 9 متری ماشینی : (3/5*2/5)

    😉 ابعاد فرش 6 متری ماشینی : (3*2)

    😉 ابعاد فرش 4 متری ماشینی: (2/25*1/5)

    😉 ابعاد قالیچه ماشینی | پادری :

    (40*60 سانتی متر) – (50*80 سانتی متر) – (60*100 سانتی متر)

     

    بهترین سایز فرش 

    وقتی می خواهید بهترین سایز فرش را برای اتاق های منزلتان انتخاب کنید بهتر است سایزی را انتخاب کنید که نسبت به آن فضا کوچک تر باشد تا بزرگنمایی آن فضا به خوبی نشان داده شود. و به هیچ عنوان آن فضا را تمام فرش نکنید زیرا باعث خواهد شد که تمام دکوراتیو و دکوراسیون شما با آن نما به خوبی دیده نشود و یا از بین برود.

     

    فرش چه طرحی بخریم، خوبه؟

    بعد از به نتیجه رسیدن درباره اینکه چه نوع سایزی باید برای فضاهای مورد انتخابی خود تهیه کنیم، نوبت به طرح آن می رسد که خیلی دقیق باید به آن توجه کنیم، زیرا فرش پس از پهن شدن نقش بسزایی در روحیات ما می تواند داشته باشد و نمی توان آن را سرسری انتخاب کرد. در اینجا به چند نمونه از طرح های شناخته شده در بازار فرش ایران که از محبوبیت بالایی برخوردار است را برای شما معرفی می کنیم.

    فرش های طرح افشان:

    فرش های افشان به نقش فرش های گفته می شود که بدون لچک و ترنج هستند. در طراحی این نقشه فرش ها تمام بند و نگاره های فرش به صورت پیوسته و تداوم یافته با یک دیگر ارتباط کاملی دارند. اصولاً فرش های با طرح افشان به گونه ای طراحی می شوند که گل و بوته ها یا شاخ و برگ های آن به صورت قرینه نبوده و یکدست بافته می شوند.

    فرش های طرح شکارگاه:

    طرح و نقشه فرش های که روایت کننده یک داستان در نقش شکار و شکارگاه است، به نحوی که در قسمت های مختلف شکارچی سوارکار با کمان و نیزه خود دنبال شکار آهو یا سایر جانوران دیگر است.

    فرش های طرح خشتی (قابی):

    در طراحی این نقشه فرش ها، بوم آن از مربع و مستطیل های تشکیل می دهند که به طور منظم کنار هم قرار گرفته اند و درون هر کدام از آن قاب ها با نقش و نگار های متنوع تزئین شده است.

    فرش های طرح گل برجسته:

    برای نشان دادن گل های برجسته در این نوع فرش ها از نخ هایبالک استفاده می کنند، وقتی که فرش از دستگاه جدا می شود نخ هایبالک مانند نخ اکریلیک هیت ست و دیگر نخ ها به یک اندازه و یک دست هستند. و زمانی که آن را به قسمت آهار کارخانه ارسال می کنند بر اثر گرما این نخ به حالت فشرده در می آید یا در اصطلاح آب می شود. و این باعث می شود قسمت های برجسته فرش نمایان شوند.

    فرش های  طرح سه بعدی

    با پیشرفت تکنولوژی، شرکت های تولید کننده فرش ماشینی کاشان هم متقابلاً با این تکنولوژی پیشرفت کرده اند، تا بتوانند نسبت به درخواست های مشتریان خود جوابگو باشند و بتوانند فرش را بر اساس پیشرفت آن جامعه طراحی و تولید کنند.

     به همین دلیل ایده طراحی فرش سه بعدی در بین تولیدکنندگانی که این توانایی را دارند مطرح شد  و پس از برسی تولید انبوه آن در شرکت های فرش ماشینی کاشان صورت گرفت. از آن روز تا به امروز فرش های سه بعدی توسط برخی شرکت های تولید کننده مانند “شرکت فرش بزرگمهر”  در طرح و اندازه های  مختلف تولید می شود. تا در هنگام پهن شدن در دکور خانه می تواند جلوه نمایی زیبا و فوق العاده  به فضا بدهد.

    فرش سه بعدی یا فرش حجمی چیست و چگونه تولید می شود؟

    تولید کنندگان در طراحی فرش ۳ بعدی با ایجاد خطای دید می توانند عمق بیشتری به فضای مورد استفاده فرش بدهند، تا آن فضا زیباتر و جذابتر به نظر بیایید. اما چگونه؟ برای ایجاد این فضای عمیق در فرش، تولید کنندگان فرش کاشان  با تغییر در ساختار هندسی چله فرش می توانند چند دار چله کشی را هم زمان باهم ادغام کنند، تا فرش بافته شده  با نخ اکریلیک هیت ست از لحاظ فضایی و دید دارای سه بعد باشد.

    زیرا اصول چله کشی در بافت طرح فرش سه بعدی کاشان مانند چله کشی سنتی می باشد؛ و برای بعد دادن به ابعاد هندسی طرح فرش از دار های مختلف با زوایای هندسی مناسب نسبت به هم قرار گرفته اند تا بتوانند فرش های با طرح سه بعدی تولید کنند. همچنین در تولید فرش های سه بعدی برخلاف طرح های دو بعدی نمی توانند، دو نمونه مشابه باهم بافته شوند.

    فرش تیره بهتره یا فرش روشن؟

    برای انتخاب رنگ فرش باید به رنگ دکوراسیون منزلمان بسیار توجه کنیم، مثلاً: نمی توانید فرش سرمه ای رنگ را در یک دکوراسیون سفید و صورتی پهن کنیم. یا زمینه کرم را در دکوراسیون کلاسیک به کار ببریم این مثال هم در انتخاب رنگ تیره یا روشن مصداق است که کدام را انتخاب کنیم بهتر است.

    نقاط قوت انتخاب فرش روشن:

    نقاط ضعف انتخاب فرش روشن:

    نقاط قوت انتخاب فرش تیره:

    برای ست کردن فرش  با زمینه رنگ دلخواه می تواند یکی از چالشی ترین قسمت انتخابی ما برای فرش باشد. امروزه  می توانید از ترفند تیره و روشن برای منازل خود استفاده کنید، و طوری نباشد که همه وسایل و دکوراسیون منزل خود را دقیقاً هم رنگ یکدیگر انتخاب کنیم. به عنوان مثال: اگر مبلمان شما از نوع چوبی تاج دار گلبهی است می توانید از فرش های با زمینه آبی فیروزه ای انتخاب کنید.

    فرش چند شانه بخریم خوبه؟

    در هنگام خرید فرش از نمایشگاه ها یا فروشگاه های اینترنتی ممکن است با این سوال مواجه شوید که فرش چند شانه می خواهید، خریداری کنید؟ اگر اطلاع درستی از نحوه انتخاب فرش خود نداشته باشید، می تواند کمی برای شما گیج کننده باشد. نگران نباشید ما در اینجا برای شما این نکات را برای شما بازگو می کنیم.امروزه تولید فرش ماشینی به صورت 700 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه در قطب فرش ایران یعنی کاشان و آران و بیدگل در طرح و رنگ های متنوع تولید می شوند. که نسبت به نیاز خود می توانید آن را انتخاب و تهیه کنید. قبل از این که بخواهیم تفاوت فرش ها را از نظر شانه برسی کنیم باید با مفهوم شانه فرش آشنا شویم.

    دستگاه ها فرش ماشینی برای تولید فرش خود نیاز به دو تراکم عرضی و طولی دارند تا بتوانند فرش را به اندازه مد نظر ببافند. به تعداد ریشه های که در یک متر عرض فرش بافته می شود را با شانه مشخص می کنند. مثلاً: یک قالی 700 شانه، یعنی در هر متر عرض فرش معادل 700 شانه ریشه بافته شده است.

    تراکم طولی شانه فرش  هم به تعداد ریشه های که در یک متر طولی قالی بافته می شود را تراکم طولی فرش  گویند.

    نکته: ممکن است تراکم در روش های مختلف بافت فرش ماشینی متفاوت باشد. یعنی اگر تعداد ریشه در یک متر مربع فرش از 500 گره در عرض و در طول معادل 1000 گره می توان توسط این فرمول تعداد گره های که در یک متر مربع زده می شود را بدست آورد.

    500.000=1000*500

    در اینجا می بینیم که در هر متر مربع این فرش 500.000 گره خورده است.

    معایب و مزایای خرید فرش 700 شانه

    فرش 700 شانه را می توان یکی از پرفروشترین فرش های ماشینی به شمار آورد که خیلی از خانواده های ایرانی آن را برای منزل خود تهیه می کنند. که در دو نوع 8 رنگ و 10 رنگ تولید می شوند اما به دلیل پیشرفت دستگاه ها قالی بافی این فرش به دو دسته واقعی و تبدیلی تقسیم شده اند.همانطور که از نام شان می توان تشخیص داد فرش های 700 شانه واقعی توسط دستگاه های جدید بافته می شوند و از دو کیفیت 8 رنگ و 10 رنگ پشتیبانی می کند ولی دستگاه تبدیلی، همان دستگاه های 500 شانه ای هستند که با یکسری تغییرات فنی در دستگاه آن را به 700 شانه تغییر می دهند و از کیفیت رنگ پایین تری نسبت به دستگاه واقعی 700 شانه دارند.

    معایب و مزایای خرید فرش 1000 شانه

    فرش هزار شانه یکی از فرش های نسل جدید محسوب می شود که کیفیت و شلوغی طرح و نقشه آن نسبت به فرش های 700 شانه بیشتر است. هر چه تعداد شانه فرش بالاتر باشد نقش آن می تواند شلوغتر و با ظرافت تر بافته شود. الیافی ونخی که در بافت فرش های 1000 شانه به کار می گیرند از نوع صد در صد “اکریلیک هیت ست” می باشد. این نخ نسبت به نخ های دیگر که در فرش های 700 شانه ممکن است استفاده شود، پرزدهی ندارد و ضد حساسیت است.

    معایب و مزایای خرید فرش 1200 شانه

    ویژگی های فرش 1200 شانه کاشان نسبت به فرش 1000 و 700 شانه در تعداد ریشه های است، که در تراکم عرضی و طولی آن بافته می شود.به دلیل وجود این گره های زیاد در بافت  آن باعث شده  فرش از فشردگی بالایی برخوردار باشد و توانسته طول و عمر و مقاومت فرش را هم افزایش دهد.

    معایب و مزایای خرید فرش 1500 شانه

    فرش 1500 شانه کاشان، به عنوان جدیدترین نسل فرش های ماشینی شناخته می شوند. تفاوت اصلی آن با فرش های 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه در تعداد شانه ها و تراکم های آن است. تراکم فرش نشان دهنده فشردگی فرش را نشان می دهد و هر چه این تراکم بالاتر باشد فرش تولید شده، سفت تر و سنگین تر خواهد بود. فرش های 1500 شانه به دلیل ریز نقشی و ظرافتی که در تولید دارند، کمی گرانتر از فرش های با شانه پایین تر هستند.

     از کجا فرش ماشینی بخریم؟

    برای خرید یک فرش خوب و مناسب برای منزلمان مجبور هستیم زمان زیادی را  برای آن صرف کنیم، و این کاملاً  طبیعی است. و باید در انتخاب آن ، بسیار دقت کنیم. تا مبادا یک فرش نامناسب و بی کیفیت انتخاب کنیم. زیرا فرش جزء یکی  از اصلی ترین وسایل منزل  ما به شمار می آید و نمی توان آن را بدون در نظر گرفتن سبک و سلیقه ای که در دکوراسیون منزلمان به کار برده ایم، طرح و رنگ فرش را هم انتخاب کنیم.خوب ممکن است از خود بپرسیم، پس از کجا فرش بخریم؟ یا بهترین فرش ماشینی را از کجا بخریم؟

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می توان به این سوال و سوالات دیگر پاسخ داد شده، اما چگونه می توانیم بهترین جواب را با کمترین زمان، برای تهیه فرش مورد نظرمان بدست بیاوریم.

    تفاوت خرید فرش ماشینی به روش حضوری و اینترنتی

    خرید فرش توسط معرفان قابل اعتماد یا نمایشگاه های معتبر موجود در سطح شهر

    خیلی وقت ها پیش می آید که نو عروسان برای خرید لوازم جهیزیه خود قبل از  ورود به خانه دوچار استرس و اضطراب شوند، که یکی از آن ها فرش است فرش ها هم به دو صورت ماشینی و دستباف در بازار فرش ایران موجود است ، اما اینکه از کجا و چگونه باید فرش ماشینی خوب بخریم؟  یا بهترین فرش ماشینی مال کجاست؟ این سوالی است که خیلی ها از خود برای خرید فرش جدید از خود می پرسند.

    در شهرهای مختلف رفتن از یک نمایشگاه فرش به یک نمایشگاه دیگر، نیاز به وقت و زمان زیادی است که امروزه اکثراً از کمبود وقت رنج می برند با توجه به اینکه در بدو ورود به نمایشگاه با انبوهی از فرش در طرح و رنگ مختلفی هم روبرو می شویم، و باعث می شود تا برای بدست آوردن یک سری اطلاعات پایه در مورد فرش، ما را خسته کند و نتوانیم فرش مورد نظر را بر اساس سبک و سلیقه خود بیابیم و مجبور باشیم فرش های پیشنهاد شده نمایشگاه را انتخاب کنیم. و این اصلاً مناسب نیست.

    با پرس و جو کردن فرش مورد نظر خود را بیابیم:

    ما ممکن است اطلاعاتی در مورد فرشی را که می خواهیم خریداری کنیم، نداشته باشیم و مجبور باشیم از دوستان، بستگان فامبل کمک بگیریم تا بتوانیم فرش مورد نظر خود را بیابیم. باز هم در این روش می بینیم زمان زیادی را باید صرف کنیم تا آن چیزی که دلخواه ماه هست  را از این طریق پرس و جو، برای خرید فرش خود بدست بیاوریم.

    خرید فرش از روی یک طرح خاص

    شاید برای شما  و خیلی ها این اتفاق افتاده باشد که یک فرش ماشینی را  در یک جایی دیده باشید و نتوانسته باشید نام و طرح فرش را از آن صاحبخانه به هر دلیلی بپرسید و فقط  یک عکس از آن فرش دارید. یا فرش را دیده اید و هیچ نام و نشانی از آن فرش ماشینی در زیر آن حکاکی نشده باشد. و مجبور هستید به تک تک نمایشگاه های فرش ماشینی در سطح شهر خود سر بزنید و عکس را به نمایشگاه دارهای آنجا نشان دهید تا ردپایی از این فرش را بدست بیاورید، و این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است و ممکن است به هیچ نتیجه ای هم نرسید. و از پرس و جو کردن و خرید آن  فرش صرف نظر کنید.

     

    خرید و انتخاب فرش بر اساس جنس نخ

    با توجه به پیشرفت صنعت نساجی ایران و تولید نخ های با کیفیت چه در کشور و چه در خارج کشور باعث شده شرکت های تولید کننده فرش ماشینی کاشان، بتوانند با توجه به استاندارد های کیفی نخ های موجود، فرش خود را تولید و یا صادر کنند. دانستن نخ به کار رفته در فرش انتخابی شما بسیار کمک کننده خواهد بود تا فرش خوب را از بد بتوانید تشخیص دهید.

    بسیار خوب، شاید با گفته بالا سوالاتی در  ذهن شما ایجاد شده باشد مانند اینکه اسامی نخ فرش و انواع آن؟ نخ ورژن چیست؟ نحوه تشخیص نمره نخ فرش ماشینی چگونه است؟ و چندین سوال دیگر که حتماً پاسخ داده خواهد شد تا بتوانید فرش مورد نظر خود را به بهترین شکل از سایت دیجی فرش خریداری کنید.

    انواع نخ فرش ماشینی همراه با نام آن

    در تولید فرش های ماشینی کاشان به طور کلی از انواع مختلف مانند نخ پلی استر ریسیده  و نخ فیلامنت (یکسره) و نخ اکریلیک به صورت هیت ست شده  و پلی پروپیلین به طور خیلی وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

    تولید نخ یا الیاف پلی استر برای اولین بار توسط یک شیمیدان آمریکایی “والاس هیوم کاروترز” اختراع شد و پس از آن به عنوان الیاف مصنوعی وارد تولید فرش ماشینی شد. از ویژگی و خاصیت بارز این نوع نخ که می توان به آن اشاره کرد مقاومت بالای آن در برابر حرارت و رطوبت اشاره کرد. و از آن زمان تا به امروز مطالعات و تحقیقاتی بسیار زیادی برای بهبود آن انجام گرفته است. فرش های تولیدی با نخ پلی استر دارای معایب و مزایایی  هست که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

    مزایای خرید فرش با نخ پلی استر

    نخ پلی استر از رنگ پذیری بالایی برخوردار است و فرش تولیدی با این نوع نخ از رنگ و لعاب بهتری می توانند برخوردار باشد. زیرا فرش های که نخ پلی استر در آن به کار گرفته می شود با تنوع طرح و رنگ بیشتری روبرو خواهد بود.

    پرزدهی فرش یکی از عمده ترین مشکلات فرش می باشد که خریداران الخصوص خانم های خانه دار پس از خرید با آن روبرو هستند. در نتیجه فرش پلی استر به دلیل عدم پرزدهی برای افرادی که دارای حساسیت و آلرژی هستند بسیار مناسبتر میباشد.

    جذب رطوبت در فرش با نخ پلی استر نسبت به فرش اکریلیک بسیار پایین است. میزان جذب رطوبت در پلی استر = 0/5% ، ولی در نخ اکریلیک = 2% است.

    معایب فرش پلی استر

    ثبات رنگ در تولید فرش بسیار مهم است، که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. ولی ثبات رنگی در فرش ماشینی با نخ پلی استر  و اکریلیک تقریبا یکسان هستند ولی الیاف پلی استر به مواد شوینده الکل دار بسیار حساس اس و به مرور زمان در اثر فرسایس و شتشو رنگ اصلی خود را از دست می دهد.

    فرش ماشینی با نخ پلی استر بسیار نازک است و طول عمر پایین تری نسبت به فرش های دارد که با نخ اکریلیک بافته می شود.

    فرش با نخ پلی استر برای مکان های پر رفت و آمد مناسب نیست و برای خرید توصیه نمی شود زیرا نح پلی استر مقاومت بسیار پایینی در برگشت پذیری به سمت بالا نشان می دهد و به مرور زمان فرش مورد نظر شما با نخ پلی استر سفت یا به عبارتی الیاف فرش به سمت پایین کوبیده می شود.

    اگر قصد دارید فرشی ماشینی را انتخاب و خریداری کنید که از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد حتما با واژه یا اسم نخ اکریلیک هیت ست آشنا شده اید و دوست دراید بیشتر با این نوع نخ آشنا شوید. به همین خاطر در اینجا شما را  با واژه نخ اکریلیک هیت ست و مزایا و معایب آن آشنا  می کنیم  تا با مزایای آن آشنا شوید.

     نخ اکریلیک چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

    نخ اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که از یک پلیمر به نام پلی اکریلو نیتریل و با میانگین ملوکولی تقریباً 1900 مونومر واحد تشکیل و ساخته شده است. که حداقل 85 درصد آن را پلیمر اکریلونیتریل است که به آن اکریلیک گفته می شود. این الیاف بسیار سبک و بیشتر مانند پشم طبیعی است. و زمانی که  این نخ اکریلیک توسط دستگاه ریسندگی در کاشان بافته می شود شبیه یک پنبه سفید هستند و گاهی هم  آن را به صورت رنگی  هم تولید می کنند.

    زیرا نخ اکریلیک تولید شده می تواند رنگ پذیر و قابل شستشو باشد، از دیگر ویژگی های این نخ که می توان از آن نام برد: ضد حساسیت بودن آن است که شرکت های تولید کننده فرش ماشینی  برای بافت  فرش خود از آن استفاده می کنند.

    واژه نخ اکریلیک هیت ست شده یعنی چه؟

    واژه نخ هیت ست یا هیت ست شده یعنی وقتی فرش ماشینی از مرحله بافت بر میگردد، وارد یکسری فرآیند خاص می شود، که بافت درونی نخ را توسط بخار و گرما تثبیت می کنند تا فرش بافته شده از مقاومت بیشتر برخوردار باشد و از پرزدهی آن جلوگیری کنند.

     

    مزایای فرش بافته شده با نخ هیت ست

     

    خرید فرش ماشینی به شیوه اینترنتی

    زمانی که می خواهیم برای اولین بار از طریق اینترنت فرش مورد نظرمان را  در گوگل جستجو کنیم، می بینیم با انوع سایت  و تصویر های متفاوت از فرش مواجه می شویم و سعی در پیدا کردن نقشه فرشی با سلیقه خود هستیم، و از این سایت به آن سایت می رویم و گاهی با اپراتور آن سایت  هم تماس می گیریم، تا بتوانیم اطلاعات بیشتری از آن فرش بدست بیاوریم. باز هم جستجوی ما بی نتیجه می ماند و دنبال یک سایت معتبر و تخصصی در زمینه فرش می گردیم که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت و ظرافت در رتبه بالایی قرار داشته باشد. تا فرش های مورد نظرمان را راحت تر انتخاب کنیم، و مجبور نباشیم به سایت دیگری مراجعه کنیم.

    سایت دیجی فرش، تخصصی ترین و معتبر ترین سایت در ایران است، زیرا کانون اصلی فعالیت این سایت در قطب تولید فرش ایران قرار دارد و توانایی برقراری با تمام تولید کنندگان فرش های ماشینی 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه را دارد  و می تواند با کمترین زمان و مناسب ترین قیمت فرش مورد نظر شما را از کارخانه تا خانه برای شما بیاورد.از دیگر مزیت های دیجی فرش وجود متخصصان خبره در امر مشاوره هنگام خرید است، که با یک تماس می توانید در مورد فرش مورد نظرتان از آن ها راهنمایی و مشاوره بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    3 پاسخ

      1. بله. شما می توانید به شماره زیر در واتس آپ یا تلگرام پیام بدید و عکس های فرش را دریافت نمایید.
        ضمنا می توانید فرش مورد نظرتان را در سایت جستجو نمایید،
        09909809100

    1. سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون.
      ببخشید من قصد خرید روفرشی رویان خواب رو دارم اما به واقع نمیدونم روفرشی کشدار ترک بگیرم یا روفرشی مخمل یزد! دوام کدوم بیشتره از نظر شما؟ کسی میتونه راهنمایی کنه؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×